Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Viitorul în digital: Despre curaj și relevanță

Ema Prisca, Independent Creative Director - Foto Internetics 2024

Un interviu cu Anca Roman (General Manager, ESG COMMUNICATIONS) și Ema Prisca (Independent Creative Director)

În fiecare an, Internetics, cel mai longeviv festival de publicitate digitală din România, aduce în prim-plan cele mai bune campanii și inițiative din industrie, reflectând dinamica unui sector aflat într-o continuă transformare. Jurizarea acestei competiții reprezintă mai mult decât o simplă evaluare a lucrărilor înscrise; este un moment de introspecție asupra stării actuale a marketingului digital, o ocazie de a învăța din tendințele emergente și de a înțelege evoluția. Ediția din acest an, cu mesajul „Internetics. Update your clout.”, reflectă angajamentul de a îmbunătăți imaginea și prestigiul online al participanților, agențiilor și brandurilor.

Citiți aici primul interviu din serie: Viitorul în digital: Despre creativitate și esența umană.

Pentru a obține o perspectivă valoroasă asupra direcțiilor în care se îndreaptă industria, PRwave a avut ocazia să discute cu doi dintre jurații din ediția din acest an – Anca Roman, General Manager la ESGrow și Ema Prisca, Independent Creative Director – care ne-au împărtășit opiniile lor despre creativitate, impactul tehnologiei și evoluția rolului comunicării digitale.

Anca Roman, General Manager ESGrow - Foto Internetics 2024
Anca Roman, General Manager ESGrow – Foto Internetics 2024

Anca Roman este General Manager al agenției ESGrow, specializată în PR, marketing, consultanță și training în domeniul sustenabilității. Cu o experiență de peste 20 de ani în marketing, comunicare și PR la companii internaționale de renume, Anca aduce o perspectivă valoroasă asupra industriei.

Ema Prisca, Independent Creative Director - Foto Internetics 2024
Ema Prisca, Independent Creative Director – Foto Internetics 2024

Ema Prisca este un director creativ dinamic și strateg de comunicare, care a condus echipe creative în agenții internaționale de top, dezvoltând campanii de impact pentru branduri globale și locale din România, Spania, Mexic, CEE și EuroAsia. Cu peste 60 de premii internaționale pentru creativitate și eficiență în comunicare, Ema este o expertă recunoscută, având experiență în 16 jurii internaționale.

 

Care a fost experiența de a juriza Internetics? Este prima oară când jurizezi competiția? Cum îți influențează experiențele profesionale perspectiva atunci când evaluezi înscrierile și care sunt criteriile cheie pe care le iei în considerare atunci când evaluezi înscrierile pentru Internetics?

Anca Roman (AR): Este unul din cele mai așteptate momente ale anului pentru mine. Sunt la cel puțin a 5a ediție și mă bucur de fiecare dată să văd campanii reușite, cu idei îndrăznețe și adaptate brandului și targetului său.

Ema Prisca (EP): Am jurizat la Internetics în mai multe ediții. Fiind cel mai longeviv festival de advertising din România, palmaresul său oferă o istorie a domeniului nostru. Am două criterii de care mă folosesc când evaluez work, pe care le aplic în munca de zi cu zi dar și la competiții: unu, relevanță, să aibă sens pentru audiență, brand și element surpriză. Creativitatea adevărată este mereu purtătoare de surpriză.

Ce ar trebui să vedem mai des în campaniile din industrie și ce ar trebui să ia în calcul mai des atât clienții, cât și agențiile?

AR: Curajul de a ieși din turmă. Dar cu asigurarea în prealabil a unei bune afinități cu targetul.

EP: Relevanță. Rezonanță.

Cum crezi că infuențează creșterea rapidă a tehnologiei calitatea și natura proiectelor digitale și în ce mod crezi că tehnologia AI va influența sau modela standardele viitoare ale industriei?

AR: Ajută, cu siguranță. Important e să reușim să ținem noi pasul și să ne folosim de ce aduc bun aceste transformări.

EP: Cred că suntem întrunul dintre cele mai bune momente pentru creativitate. Avem multe tool-uri AI îl consider un tool. Ca orice lucru nou, are nevoie de niște timp să înțelegem cum să-l utilizăm pentru rezultate optime. Fiind un language program, cele mai bune soluții vin din prompturile oamenilor care conceptulizează și verbalizează bine lucrurile, care au o viziune, care pot preciza la milimetru detalii care se găsesc în mintea lor. Acești oameni, însă mintea, cunoașterea, imaginația și sensibilitatea lor nu sunt creații rapide ci acumulări de ani și ani. Probabil, o supra utilizare a mașinii fără profunzimea unui om descris mai sus în spate, va duce la un reject total mașina creează lucruri pretty cringy și verbal și vizual.

Care crezi că este cea mai bună campanie din România din toate timpurile?

AR: Din toate timpurile și din toate media, consider campania de equity a lui Maggi din 2005. Așa ceva nu cred să se mai poată replica prea ușor…

EP: Depinde de criteriile de evaluare – creativitate, rezultate comerciale, impact social, inovare sau longevitate. Cred că American Rom din 2011 pentru Ciocolata Rom este cea mai puternică campanie românească so far. A fost foarte curajoasă, extrem surprinzătoare și a pus România pe harta Grand Prixurilor internaționale.

Ce sfaturi le-ai da agențiilor și brandurilor care doresc să exceleze în comunicarea digitală?

AR: Să fie mereu informați cu ce se mai “inventează”, cu ce preferințe dezvoltă targetul lor și cum pot să fie cât mai rapizi în reacții, să exceleze în real time online marketing.

EP: Să fie mai atenți la oameni. Prea multe campanii care pun influencerii să rezolve problemele.

Ce noi categorii sau domenii ai dori să vezi incluse în competițiile Internetics viitoare?

EP: Campanii de comunicare politică.

Cum vezi evoluția rolului comunicării digitale în următorii 5-10 ani? Cum arată viitorul în digital?

EP: Arată pe cât de instruiți, cultivați, vizionari sunt oamenii care vor utiliza platformele actuale și viitoare.

Și în final, de ce merită să te înscrii la Internetics?

AR: E o validare extrem de importantă și utilă a muncii, a rezultatelor, impactului și vizibilității campaniilor. Din jurizare, brandurile pot înțelege ce rețete funcționează și ce ar putea fi făcut mai bine, pentru rezultate cât mai bune.

EP: Ca să te situezi în contextul categoriei tale și a industriei în general.

Ediția a 24-a a festivalului se desfășoară sub tema „Internetics. Update your clout.”, evidențiind cum acest eveniment revitalizează imaginea și prestigiul online pentru toți participanții, de la agenții și jurați până la branduri. De la curajul de a depăși limitele convenționale la integrarea noilor tehnologii, succesul viitor al campaniilor va depinde de abilitatea profesioniștilor de a echilibra inovația cu înțelegerea profundă a consumatorilor. Internetics rămâne un reper esențial în industria publicității din România, conectând creativitatea cu performanța și inspirând excelența în toate formele sale.
Cu Anca și Ema vă veți întâlni la Gala de Premiere Internetics 2024, care va avea loc în data de 25 noiembrie la NORD Events Center by Globalworth, într-un moment ce promite să celebreze excelența și inovația din industria de publicitate digitală din România, încă o dată, pentru cel de-al 23-lea an de existență.

Internetics este un proiect prezentat de: THE INSTITUTE.
Parteneri: UniCredit Bank, Purcari, Kozel, Globalworth, Coca-Cola, YouTube
Proiect cultural finanţat de: Ministerul Culturii
Parteneri ai Industriei: IAA, UAPR, ADC Romania, BRAT
Cu sprijinul: Primăriei Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads, Smark, BIZ, spotmedia, RADOR, Agerpres, PR Wave, EventsMAX
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, mediaTRUST
O Campanie: Gavrilă&Asociații

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.