– ŠKODA va prezenta, la IAA, un concept de design denumit MissionL
– Primul studiu, apropiat de imaginea finală a modelului de producţie, beneficiază de noul design ŠKODA
– Marca va prezenta cel de-al şaselea model din gamă
– “Ofensiva Modelelor” este pe punctul de a începe
Principala atracţie a prezentării ŠKODA de la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt, de anul acesta, este un concept de design liftback, denumit MissionL. Apropiat de designul modelului de producţie, acest concept oferă imagina celui de-al şaselea model din gama ŠKODA, care va fi lansat în Europa, Rusia şi China în 2012. Înainte de finalul acestui an, marca va lansa deja noul sedan compact în India, într-o versiune specifică. Creat exclusiv pentru piaţa indiană, acest model va marca „Ofensiva de Modele” ŠKODA, un amplu proiect creat pentru a ajuta marca să îşi crească vânzările, la nivel internaţional, la 1,5 milioane de autovehicule anual, până în 2018.
MissionL se mândreşte cu liniile pure şi precizia construcţiei, prezente în toate detaliile. Proporţiile bine echilibrate sunt o combinaţie de suprafeţe cu un design pur şi linii precise. Impresia de robusteţe şi eleganţă a acestui liftback este subliniată de liniile îndrăzneţe ale aripilor, combinate cu jante din aliaj uşor, de 18". Fiind foarte asemănător cu conceptul VisionD, una dintre trăsăturile dominante ale părţii frontale este noua imagine dată de elementele tipice de design ale mărcii ŠKODA. Logoul săgeţii înaripate este acum un element independent, care domină partea din faţă a capotei. Formată din lamele verticale, grila radiatorului este încadrată într-o ramă cromată. Aranjate în forma unui trifoi cu patru foi, farurile şi proiectoarele de ceaţă din faţă ies în evidenţă, mai ales la asfinţit. Structura cristalină a semnalizatoarelor delicate, integrate, şi a luminilor de zi poziţionate la baza farurilor, are la bază liniile precise, care fac referire la calitatea excelentă a lucrărilor sticlarilor cehi. Acest motiv este prezent şi în alte zone, atât de pe caroserie cât şi din interior.
Designerii au utilizat îmbinările dintre aripi şi bara de protecţie pe post de elemente decorative îndrăzneţe. Fiecare dintre aceste linii exacte se termină armonios. Trei linii de pe lateral şi de pe spatele maşinii formează, în zona stopurilor, un triunghi delicat, care pare tăiat în sticlă. Blocurile optice spate dispun de o suprafaţă albă, clară şi cu tăieturi fine, ca de cristal, şi sunt încadrate de o lampă roşie, în forma literei C.
Conceptul este acoperit cu un plafon panoramic, din sticlă cu tentă de culoare închisă. La fel ca şi exteriorul, interiorul este foarte elegant. Mai mult, interiorul îmbină nivelul ergonomic sofisticat cu funcţionalitatea ridicată. În timp ce structura orizontală a interiorului reprezintă o demonstraţie de generozitate, bordul, tapiţeria şi volanul, cu designul său alb-bej, conferă o imagine tinerească. Panourile portierelor sunt acoperite cu material textil, al cărui model arată ca şi faţetele unui cristal şlefuit, ceea ce aduce şi în interiorul maşinii motivul tradiţional al sticlăriei din Cehia.
“Am avut o abordare foarte puristă în ceea ce priveşte acest studiu de design – am structurat suprafeţele într-un mod simplu, dar impresionant,” declară Jozef Kabaň, Directorul Departamentului de Design ŠKODA, cu privire la filosofia acestui concept. Drept rezultat, automobilul are o imagine puternic sportivă. “Designul oferă simplitate şi un caracter tineresc. Viaţa a devenit foarte complexă, iar de aceea, mulţi oameni îşi doresc simplitate si precizie. Desgin-ul conceptului MissionL îndeplineşte aceste dorinţe,” a adăugat Jozef Kabaň.