Având în vedere dinamica pieţei de electronice şi IT&C, Flamingo se va concentra tot mai mult spre magazinele de mari dimensiuni prin care să ofere clienţilor condiţii mai bune de cumpărare
Flamingo se aşteaptă la schimbări majore pe piaţa locală de IT&C în următorii 3-4 ani, ce vor viza în principal reconfigurarea întregului segment de retail de produse electrice şi IT&C, pe fondul preferinţei tot mai accentuate a consumatorilor către un comerţ desfăşurat în cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale de mari dimensiuni dedicate acestui tip de produse.
Retail-ul IT&C se va muta în parcuri de retail cu suprafeţe mari, motiv pentru care strategia Flamingo se va axa pe deschiderea unor magazine de mari dimensiuni, prin care să ofere clienţilor condiţii mai bune de cumpărare.
Conform estimărilor făcute de Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo „după ce retailerii IT&C se vor muta în spaţii de mari dimensiuni special amenajate pentru comerţul cu produse electronice, electrocasnice şi IT&C, locurile rămase vacante în sectorul comerţului stradal vor fi ocupate în special de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentaţie publică etc”.
În conformitate cu această tendinţă, planurile de dezvoltare ale Flamingo includ deschiderea a 10 magazine Flanco World şi consolidarea reţelei actuale de magazine, astfel încât până la finalul anului 2007 reprezentanţii retailer-ului îşi propun să ajungă la o suprafaţă totală de vânzări de 60.000 metri pătraţi şi de 75.000 metri pătraţi până la finalul lui 2008.
Piaţa de electronice şi electrocasnice din România înregistrează încă un volum mic de cerere pentru acest tip de produse, aceasta situându-se în anul 2006 la puţin peste 900 milioane euro, pentru aproximativ 22 milioane de locuitori, comparativ cu alte pieţe din regiune precum Cehia unde, la o populaţie de aproape două ori mai mică, adică aproximativ 10 milioane de locuitori, piaţa de de profil se ridică la aproximativ 1 miliard euro.
Însă, conform oficialului Flamingo, „potenţialul de creştere al acestui segment în România este foarte mare, având posibilitatea de a se dubla în următorii 5 ani”. Rata medie de creştere anuală preconizată pe termen mediu s-ar putea situa în jurul valorii de 15%, motiv pentru care retailer-ul IT&C îşi propune să-şi consolideze prezenţa în România, printr-o politică intensă de investiţii, a căror valoare va fi de ordinul zecilor de milioane de euro în următorii 3 ani.
Segmentul de produse pe care Flamingo va pune accent în perioada următoare este cel de IT&C care este de altfel şi cel mai important pentru retailer, având în vedere faptul că lanţul de magazine Flamingo a înregistrat anul trecut o creştere de 11.3% pe piaţa românească de calculatoare, menţinându-şi pentru al patrulea an la rând poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de 12.2%. De asemenea, conform CEO-ului Flamingo, piaţa de IT&C „are posibilitatea de a-şi dubla volumul în următorii 3 ani şi astfel să atingă o valoare de 500 milioane euro”.
La fel de important este şi segmentul de echipamente mobile şi console dedicate sectorului de divertisment şi consumatorilor de gaming, unde se aşteaptă ca lansarea mult-aşteptatei console Sony PlayStation3 să impulsioneze vânzările până la aproximativ 1.000 de unităţi anul acesta.
{mosloadposition user10}