Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Viitorul BMW ConnectedDrive prezentat in trei scenarii de utilizare

BMW

BMW Vision ConnectedDrive integrează o multitudine de soluţii tehnologice cu un mare potenţial în viitor. Toate aceste funcţii se bazează pe o serie de proiecte concrete de cercetare şi predezvoltare. Inginerii din cadrul BMW Group lucrează deja la transformarea funcţionalităţii prezentate în realitate. Sub forma a trei scenarii diferite, BMW Vision ConnectedDrive ilustrează cea ce ne va putea oferi BMW ConnectedDrive în viitor.

Confort – automobilul este propriul tău majordom.

În cadrul primului scenariu BMW Vision ConnectedDrive, te afli singur în automobil. După ce te-ai urcat, terminalul smartphone pe care îl ai se conectează automat la automobil, aplicaţiile specifice sunt activate şi pot fi accesate din meniul principal al maşinii pe panoul de instrumente liber programabil. Automobilul se sincronizează imediat cu programul tău şi ştie că foarte curând ai programată o întâlnire cu un coleg pentru a lua prânzul. Transferă adresa restaurantului în sistemul de navigaţie şi caută cel mai potrivit traseu astfel încât să ajungi la timp la destinaţie. Informaţiile cele mai proaspete cu privire la trafic sunt o componentă în funcţie de care se alege ruta, precum şi preferinţele prestabilite, de exemplu pentru un traseu mai rapid sau mai eficient. În plus, opţiunile de parcare sunt şi ele luate în considerare, precum şi variantele alternative de a ajunge prin intermediul transportului public.

Pe drum spre restaurant, primeşti un mesaj text de la coleg. Eşti avertizat prin Head-Up Display de recepţionarea mesajului, îl poţi citi pe panoul de instrumente sau îţi este citit automat prin funcţia text-to-speech. Colegul te anunţă că a ajuns deja la punctul de întâlnire, dar restaurantul este prea aglomerat. Îţi cere să propui o alternativă. Atunci poţi activa BMW Assist Information Service. Operatorul personal din BMW ConnectedDrive Call Centre caută o soluţie potrivită în apropiere şi, odată ce eşti de acord cu propunerea lui sau a ei, va face o rezervare în numele tău. Concierge Service transmite şi informaţiile cu noua adresă spre sistemul de navigaţie al automobilului tău, confirmi noua destinaţie şi sistemul de orientare intră în funcţiune. După aceea, activezi funcţia de mesaje text a automobilului şi, utilizând opţiunea speech-to-text, dictezi un mesaj cu adresa noului restaurant pentru a fi transmisă colegului.

Localul alternativ este situat la etajul 25 al unei clădiri foarte înalte, cu parcare proprie. Când ajungi, automobilul indică cel mai apropiat loc de parcare şi îţi recomandă să îl foloseşti prin afişarea planului foarte detaliat pe Head-Up Display. Înainte de a părăsi automobilul şi de a se deconecta terminalul smartphone, maşina transmite o minihartă către telefonul mobil, cu detaliile ultimilor metri, prin clădire, spre restaurant. Mobilul va prelua astfel funcţia de orientare. După ce ai ieşit din automobil, maşina efectuează singură maneverele de parcare şi se plasează pe locul selectat.

Conectarea asigură cel mai ridicat nivel de confort al navigării.

Scenariul demonstrat aici ilustrează în principal utilizarea viitoare a navigării prin reţea, funcţiile de parcare confortabilă şi integrarea maximă a dispozitivelor electronice. În prezent, prin serviciile de mobilitate precum căutarea parcării, un conducător BMW nu doar că va fi ghidat prin parcare sau spre un loc de parcare, dar funcţia BMW Parkinfo va arăta automat toate locurile disponibile din respectivul garaj. Pe teritoriul Germaniei, peste 820 de parcări furnizează deja acestă informaţie. Proiectul de cercetare "Remote Controlled Parking" a demonstrat, încă din faza de prototip, posibilitatea unui sistem de parcare automată a automobilul. Odată ce toţi pasagerii au părăsit maşina, automobilul intră singur în garaj. Această manevră este activată prin utilizarea cheii maşinii. Acesta este doar un exemplu al modului în care sistemele de asistenţă, aflate în conexiune cu mediul, pot furniza în viitor funcţii de condus automat, foarte preţioase pentru clienţi.

Cu începere din 2006, conducătorii modelelor BMW care utilizează "Send to Phone" au fost capabili să îşi încarce ultima etapă a călătoriei pe telefonul mobil pentru a a ajunge uşor până la destinaţia finală. Navigaţia prin intermediul automobilului şi a dispozitivelor electronice, pe arii vaste care nu apar pe actualele hărţi de navigaţie şi chiar în interiorul clădirilor, este în faza de dezvoltare de către specialiştii BMW Group ca parte a proiectului de cercetare "microNavigation".

MINI Connected şi BMW Connected sunt ilustrări deosebite ale legăturii strânse care există între lumea terminalelor smartphone şi arhitectura automobilelor. Printre altele, Webradio, Facebook şi Twitter pot fi accesate în automobil prin intermediul unei aplicaţii speciale. În viitor, în acest domeniu vor exista multe îmbunătăţiri, datorită particularităţilor sistemului, bazate pe aplicaţii. Acestea vor fi integrate simplu prin actualizarea aplicaţiei. Recunoaşterea dispozitivelor electronice nu este singurul domeniu în care s-au făcut paşi importanţi.

Astăzi, automobilul poate citi mesaje prin utilizarea funcţiei text-to-speech; în prezent, ca parte a proiectului de cercetare "MessageDictation", inginerii BMW lucrează la recunoaşterea textului liber astfel încât conducătorul să fie capabilă "să scrie" un mesaj text sau un e-mail prin simpla vorbire, fără să ia mâinile de pe volan.
Universul infotainment în automobil.

În cel de-al doilea scenariu BMW Vision ConnectedDrive, vei experimenta ceea ce BMW ConnectedDrive va oferi în viitor în materie de infotainment. La începutul acestui scenariu, joci rolul pasagerului. În timp ce vizitezi pentru prima dată un oraş, activezi Emotional Browser printr-un ecran tactil de pe panoul de instrumente. Astfel porneşte Passenger Information Display, aflat tot pe panoul de instrumente. Imediat primeşti informaţii, formatate asemeni articolelor din reviste, cu privire la puncte de atracţie precum cafenele, muzee sau obiective turistice din apropiere. Emotional Browser îşi oferă posibilitatea de a filtra cu uşurinţă informaţiile care îţi sunt necesare, pot fi organizate sau se poate schimba formatul afişării.

Treci pe lângă o cafenea renumită pentru muzica bună. Emotional Browser îţi indică faptul că o selecţie a melodiilor interpretate în cafenea este disponibilă ca audio stream. Vezi titlurile şi te decizi că vrei să asculţi muzică. Trimiţi selecţia către conducător cu o simplă mişcare a mâinii. Aceasta este afişată pe panoul de instrumente în momentul în care automobilul staţionează la următoarea intersecţie. Selecţia îi place şi conducătorului şi acesta confirmă că vrea să asculte muzică prin utilizarea volanului multifuncţional sau prin controlerul iDrive. Streaming-ul audio este activat şi coperta selecţiei apare în meniu, sub Entertainment/Multimedia, şi este afişată cât rulează muzica.

După ce ai ales o muzică bună, te decizi că vrei să afli mai multe despre clădirile din zonă şi activezi filtrul "arhitectură". Emotional Browser îţi arată acum informaţii despre punctele de interes arhitectonic. În timp ce ţi se furnizează informaţii detaliate pe display, pe Head-Up Display sunt prezentate, discret, particularităţi ale punctelor de interes arhitectonic de la clădirile pe care i le-ai sugerat conducătorului.

O clădire te interesează în mod deosebit, aşa că alegi informaţii detaliate despre ea. Este un muzeu care în prezent găzduieşte o expoziţie pe care o consideri deosebit de interesantă. Un gest este suficient pentru a transfera mai multe informaţii detaliate despre expoziţie pe panoul de instrumente al conducătorului şi pentru a propune muzeul ca următoarea destinaţie. Conducătorul poate fie să afle mai multe detalii, fie să accepte direct adresa ca noua destinaţie pentru sistemul de navigaţie. Odată ce a fost confirmată, automobilul informează conducătorul de distanţa până la clădire, durata călătoriei şi face sugestii pentru trasee alternative. În timpul călătoriei poţi cumpăra bilete online pentru expoziţie. Imediat ce destinaţia se află în câmpul vizual, conducătorul primeşte o imagine reală extrem de detaliată a acesteia, ceea ce contribuie semnificativ la completarea ultimei etape a călătoriei.

Informaţii pe baza locaţiei (location based information) şi funcţionalitate filtrată inteligent.

Scenariul BMW Vision ConnectedDrive Infotainment este bazat, în principal, pe informaţiile generate pe baza locaţiei. Sunt prezentate doar informaţiile cu privire la zona care se încadrează într-un perimetru clar, predefinit. Funcţia de filtrare permite ca informaţiile disponibile să fie sortate în funcţie de conţinut şi să fie afişate ca o selecţie specifică, personalizată. Aceste filtre pot fi făcute înainte de începerea călătoriei, de acasă, sau pot fi efectuate spontan, în automobil. Informaţiile adaptate individual sunt obţinute din date brute. Filtrele funcţionează semantic, ordonând informaţiile nu doar după cuvinte-cheie, ci şi după înţelesurile asociate cu acel cuvânt-cheie. Pe lângă "arhitectură", filtre precum "activităţi de timp liber" sau "evenimente" afişează programul cinematografelor, al concertelor şi al expoziţiilor aflate în apropiere – în funcţie de preferinţele setate sau învăţate.

Filtrele predefinite nu sunt fixe. Acestea pot fi adaptate în funcţie de preferinţele individuale sau pot fi redefinite. Serviciile în funcţie de locaţie permit ca informaţiile disponibile să fie utilizate pentru a crea o hartă digitală a oraşului sau pentru a rezerva bilete, completate cu datele potrivite din calendarul digital.

Servicii în funcţie de locaţie la toate automobilele BMW – disponibile chiar acum.

Încă de la începutul anului 2002, BMW ConnectedDrive a început să utilizeze serviciile în funcţie de locaţie, opţiune posibilă prin intermediul Information Service – accesat fie de pe un calculator cu acces la internet, fie prin utilizarea accesului la internet în automobil. În 2007, acestea au fost suplimentate cu Google Local Search, iar în 2010 s-au extins încă o dată, prin includerea fotografiilor destinaţiei furnizate de Google Panoramio şi Street View. Adresele găsite pot fi transferate direct către sistemul de navigaţie. Suplimentar, BMW ConnectedDrive Information Service este mereu disponibil prin telefon cu cele mai bune răspunsuri la întrebările tale – cu programe sau preţuri de acces, de exemplu. La orice tip de întrebare – locaţia unui magazin fără taxe, informaţii de zbor, cel mai apropiat centru DIY sau adresa unui prieten -, primiţi răspuns complet de la un operator telefonic. Dacă doriţi aşa, Information Service va transmite adresa şi datele de contact ale destinaţiei voastre către sistemul de navigaţie al automobilului. Apoi, adresa este confirmată prin apăsarea unui buton de pe controlerul BMW iDrive.

În dorinţa de a face opţiunea de filtrare şi mai intuitivă în viitor, BMW Group face cercetări în procesarea semantică a informaţiilor. Mood-Based Playlist este un exemplu bun. Această particularitate oferă conducătorului un acces rapid şi intuitiv la melodiile pe care este interesat să le asculte la un anumit moment. Selecţia de melodii nu este limitată doar la colecţia personală de acasă sau la playerul MP3, ci este extrasă şi din informaţii complexe din Internet. Bazat pe starea selectată, Mood-Based Playlist reuneşte o preselecţie de melodii pentru conducător, pe care acesta o poate reduce ulterior prin aplicarea anumitor parametri precum genul sau durata. Conducătorul este delectat cu o selecţie personalizată de melodii extrasă din milioane de cântece – rapid, simplu, fără căutări complicate şi disponibilă oriunde.

Priveşte în perspectivă, fi în siguranţă.

În ultimul scenariu, ne aflăm din nou în oraş. Împreună cu pasagerul tău, călătoreşti pe străzi aglomerate. Sistemul de navigaţie este activat. Prin intermediul Head-Up Display tridimensional, dispui de toate informaţiile relevante cu privire la călătorie precum viteza, consumul de combustibil şi detaliile de navigaţie aflate chiar în câmpul tău vizual. Prin funcţia augmented reality, informaţiile de navigaţie apar ca şi cum ar fi chiar pe stradă şi îţi arată calea ce trebuie urmată. În plus, panoul de instrumente liber programabil afişează hărţi bidimensionale cu împrejurimile, cu traseul tău evidenţiat pe ele. Pasagerul urmăreşte un film pe Passenger Information Display aflat în faţa lui. În tot acest timp, sistemul de senzori monitorizează constant spaţiul din jurul automobilului şi de-a lungul traseului ales.

Atenţie! Mai multe semafoare de pe traseul tău tocmai s-au defectat. Imediat, automobilul proiectează un avertisment direct în câmpul tău vizual pe Head-Up Display. Simultan, panoul de instrumente îţi furnizează o hartă a zonei afectate, pe care îţi indică în detaliu şi cu precizie care sunt semafoarele ieşite din funcţiune pe traseul tău. De asemenea, avertismentul opreşte şi filmul care rulează pe ecranul pasagerului astfel încât nimic să nu îţi distragă atenţia de la pericolele ce pot urma. În toate situaţiile în care BMW ConnectedDrive emite un avertisment, principiul fundamental este că avertismentul are prioritate în faţa oricărei alte informaţii. Astfel ţi se oferă cea mai bună şansă să observi situaţia, să o evaluezi şi să reacţionezi corespunzător. După primul avertisment de urgenţă, pictograma de avertizare se mută în lateral, pentru a îţi aminti să acorzi o mai mare atenţie decât de obicei în timp ce îţi continui călătoria. Filmul se reia de acolo de unde a fost oprit.

Să faci invizibilul vizibil – senzorii care pot vedea după viraj.

Chiar înaintea intersecţiei unde se află primul semafor nefuncţional, un nou avertisment apare: pericol de coliziune! Înainte ca respectiva intersecţie să fie în câmpul tău vizual, automobilul a făcut schimb de informaţii cu alte maşini din trafic aflate pe acelaşi traseu şi a recunoscut o situaţie potenţial periculoasă. O maşină se apropie de intersecţie cu viteză foarte mare, din partea stângă, şi nu se află pe drumul cu prioritate. Dacă ambele automobile îşi păstrează actualele traictorii şi viteze, o coliziune este probabilă. Automobilul tău te avertizează imediat de posibila coliziune printr-un semnal pe Head-Up Display şi evidenţiază apropierea maşinii pe harta de pe panoul de instrumente. Din nou, filmul de pe ecranul pasagerului este oprit. Imediat ce cealaltă maşină îţi apare în câmpul vizual, aceasta va fi evidenţiată de o schiţă reală foarte detaliată. Astfel ai ocazia să frânezi la timp, să laşi cealaltă maşină să treacă şi să eviţi un posibil accident.

Un automobil iese brusc dintr-un loc de parcare de pe partea dreaptă. Sistemul de senzori înregistrează imediat acest lucru şi indică, drept potenţial pericol respectiva maşină pe Head-Up Display. Automat sunt acţionate frânele, care îţi reduc viteza, iar schimbarea bruscă de viteză creşte şansele să îţi atragă atenţia pentru o reacţie rapidă – fie să frânezi în continuare, fie să efectuezi o manevră de evitare. După ce scanarea periferică a indicat faptul că acţiunea de evitare nu va fi periculoasă, automobilul face, simultan, o sugestie de evitare pe ambele afişaje, sub forma unei săgeţi poziţionată peste benzi. Afişarea opţiunilor disponibile într-o manieră foarte clară permite conducătorului să înţeleagă rapid situaţia, astfel încât să reacţioneze intuitiv, prompt şi corespunzător.

Comunicarea Car2Car şi acţiunile automate.

În timpul acestei succesiuni scurte de evenimente, dotările de siguranţă ale BMW Vision ConnectedDrive te-au avertizat cu privire la trei situaţii critice şi te-au ajutat să eviţi două accidente. Acest scenariu demonstrează potenţialul comunicării între automobile, recunoaşterea avansată a obiectelor şi echipamentele, parţial automate, de siguranţă. BMW Group a făcut cercetări extinse în aceste domenii timp de mai mulţi ani şi a dezvoltat funcţii principale, cum ar fi sistemul de recunoaştere a pietonilor BMW Night Vision, la un nivel de la care a fost posibilă introducerea în producţia de serie.

Schimbul direct de informaţii prin intermediul comunicării între automobile (Car2Car) permite maşinii "să privească în perspectivă" şi "să vadă după viraj". Astfel, poate determina unde sunt pietoni sau alte automobile şi cum se raportează traiectoria acestora la traseul automobilului tău, putându-se recunoaşte situaţiile critice încă din fază incipientă. Combinarea dotărilor de siguranţă parţial automate cu un sistem sofisticat de recunoaştere a mediului prin intermediul senzorilor şi prin consolidarea datelor agregate, te pune în poziţia de a efectua o manevră controlată de urgenţă în cazul apariţiei unei situaţii critice – fie o frânare bruscă, fie o evitare, în funcţie de situaţie.

Principiul fundamental al dotărilor de siguranţă BMW ConnectedDrive: atâta timp cât conducătorul este capabil să ia o decizie, acţiunea lui are întotdeauna prioritate faţă de orice intervenţie activă din partea automobilului. Numai dacă persoana de la volan nu reacţionează potrivit sau este incapabilă să reacţioneze, maşina va oferi sprijin sub forma unei intervenţii automate limitate, numai în ultima instanţă.

Starea de cercetare curentă la BMW Group.

Într-o multitudine de proiecte de cercetare, inginerii BMW Group lucrează deja la transformarea în realitate a scenariilor ilustrate. În proiectele AMULETT şi Road Junction Assistant, sistemele cooperative de senzori şi comunicarea între automobile prin WLAN permite în prezent prototipurilor "să vadă după viraje" şi să recunoască pietonii sau maşinile înainte să intre în raza vizuală a conducătorului auto. Dacă există riscul unei coliziuni, automobilul avertizează conducătorul astfel încât acesta să frâneze sau să facă o manevră de evitare. În ambele proiecte, dacă nu mai este timp pentru a evita accidentul, automobilul va încetini singur. Sistemul activ de frînare de urgenţă este un proiect de cercetare în care automobilul este capabil să recunoască pericolul unei coliziuni critice din spate. Acesta transmite un avertisment după un scenariu cu mai multe etape şi, dacă este necesar, va decelera automobilul până la oprire pentru a evita accidentul, chiar şi la viteze mari.

Inginerii de dezvoltare de la BMW Group lucrează şi la asigurarea suprafeţei de-a lungul automobilelor. Într-un prototip realizat de membri proiectului Lateral Collision Avoidance, sistemele de asistare a conducătorului previn automobilul să se apropie prea mult în lateral de o altă maşină şi să evite coliziunile. Dacă un automobil se apropie sub o distanţă prestabilită, afişajul comută de la oferirea informaţiilor la transmiterea unui avertisment, completat cu o uşoară manevră de virare, care poate fi ignorată în orice moment. În cazul în care conducătorul urmează această acţiune implicită, coliziunea iminentă va fi evitată. Deja disponibil pentru toate automobilele echipate cu Pilot automat cu funcţia Stop&Go (Active Cruise Control), un sistem automat de evitare a coliziunilor frontale avertizează conducătorul auto de pericolul unui accident şi, în ultimă fază, realizează o intervenţie asupra frânelor pentru minimizarea energiei de impact. Un crash test în premieră mondială, realizat cu un BMW Seria 5 Sedan echipat cu acest sistem, a relevat eficienţa acestuia, energia de impact fiind redusă cu aproximativ 60%.

Pentru efectuarea automată a manevrelor de evitare, o zonă mare în jurul automobilului trebuie monitorizată cu precizie pentru a se lua în calcul traficul care vine din toate sensurile.

Pe lângă acestea, automobilul trebuie să fie capabil să se orienteze. Această capacitate este demonstrată de prototipul realizat pentru proiectul de dezvoltare avansată "Traffic Congestion and Tailback Assistant". Tempomatul inteligent şi opţiunea de menţinere a distanţei se ocupă acum nu doar de accelerarea liniară, ci îndeplineşte, într-o oarecare măsură, şi funcţia de pilot automat, păstrând astfel automobilul pe banda sa. Din moment ce spaţiul monitorizat în jurul automobilului este limitat – mai ales la viteze mari -, acest proiect are ca principal obiectiv sporirea nivelului de confort şi nu de a dezvolta un sistem complet automat.

Proiectul de cercetare "Emergency Stop Assistant" demonstrează utilizarea acestor tehnologii în interesul siguranţei. În cazul unei urgenţe pe autostradă în care conducătorul are o problemă medicală şi şi-a pierdut cunoştinţa, automobilul este dirijat automat peste mai multe benzi şi opreşte în siguranţă. În acelaşi timp, contactează serviciul de urgenţă printr-un apel foarte detaliat.

În prezent, clienţii pot beneficia deja de sistemele sofisticate de asistare a conducătorului la automobilele BMW Group. Camera integrată în sistemul BMW Night Vision este capabilă să detecteze pietonii şi animalele la amurg sau noaptea, dar şi analizează imaginile captate, recunoaşte oamenii, calculează culoarele de coliziuni posibile şi avertizează conducătorul cu privire la pericolele abia perceptibile cu ochiul liber sau care sunt neobservabile. Siguranţa este îmbunătăţită la actuala gamă de modele BMW şi prin Active Cruise Control sau prin Advanced Emergency Call de la BMW ConnectedDrive.

Observaţie: Prezentarea face referire la o serie de sisteme din cadrul BMW ConnectedDrive cu care deja pot fi echipate automobilele de serie. O parte dintre acestea sunt disponibile însă numai într-un număr limitat de ţări (de ex. Assist Information Service). O prezentare completă a actualelor sisteme şi disponibilitatea lor în funcţie de ţări o puteţi găsi, pentru documentare, pe site-ul special dedicat pentru presă: //bmw.connecteddrive.info.

Bucuresti, 15.02.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.