Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vienna Insurance Group confirmă rezultatele foarte bune din 2022

Vienna Insurance Group logo - VIG - Wiener Versicherung Gruppe

Sustenabilitatea constituie o parte importantă a strategiei Grupului

Rapoartele Vienna Insurance Group privind anul financiar 2022, publicate pe 19 aprilie 2023, confirmă datele preliminare comunicate în data de 15 martie 2023. Varianta online a Raportului anual al Grupului pentru 2022 este disponibilă la adresa www.annual-report.vig/2022/. Raportul anual al grupului pentru 2022, Raportul de sustenabilitate 2022, cel mai recent Raport privind valoarea încorporată, Raportul financiar anual al VIG Holding, precum și Rapoartele privind solvabilitatea și situația financiară sunt disponibile la adresa www.vig.com.

Vienna Insurance Group logo - VIG - Wiener Versicherung Gruppe

Rezultate foarte bune la nivelul indicatorilor cheie

Volumul total al primelor, de 12,6 miliarde de euro în 2022, a fost în creștere cu 14,1% față de anul anterior. Profitul înainte de impozitare s-a ridicat la 562 milioane de euro, cu 10% peste nivelul din 2021. Profitul după impozitare a fost de 466 milioane de euro, în creștere cu 24% în raport cu anul anterior. Rata combinată, de 94,9%, s-a situat în intervalul țintit de 95%. Rezultatul financiar a crescut cu 26% față de 2021, la 797 milioane de euro. Rata solvabilității Grupului, de 280% la finalul lui 2022 (incluzând măsurile tranzitorii), demonstrează capitalizarea puternică a Vienna Insurance Group și implicit stabilitatea modelului de business.

Valoare încorporată semnificativă

În anul financiar 2022, valoarea încorporată a crescut cu peste un miliard de euro, până la 4,8 miliarde euro, pe fondul evoluției economice și în special al accentuării curbelor de randament. La generarea valorii încorporate a contribuit profitabilitatea noului business, cu o marjă de 3,6%. Grupul VIG a reușit să crească semnificativ marja de profitabilitate a businessului nou în Austria și Germania, precum și în regiunea ECE. În Austria și Germania, această marjă a fost de 2,6% (1,8% în 2021), în timp ce în regiunea ECE marja a crescut de la 3,8% în 2021, la 4,8% în 2022. Valoarea încorporată a segmentelor de business asigurări de viață și de sănătate este valoarea netă a activelor la care se adaugă valoarea actuală a profiturilor viitoare prognozate, rezultate din contractele de asigurare existente.

Valoarea încorporată, ce indică profitabilitatea segmentelor de business asigurări de viață și sănătate, a fost calculată până în 2022 ca un element conex al situațiilor financiare IFRS 4. După trecerea la noul standard de raportare financiară pentru contractele de asigurare, în conformitate cu IFRS 17, nu va mai fi necesară determinarea separată a valorii încorporate, deoarece indicatorii cheie ai acesteia vor putea fi obținuți direct din situațiile financiare consolidate.

Mai multă creștere, mai multă solidaritate

Motto-ul din acest an al Raportului anual al Grupului este “Mai multă creștere”, iar rezultatele obținute subliniază strategia de dezvoltare a Grupului. Motto-ul Raportului de sustenabilitate este “Mai multă solidaritate” și se referă la activități precum implicarea puternică a Grupului în acțiuni de susținere a poporului ucrainean și a colegilor din cele trei companii ale VIG din Ucraina, pe fondul războiului. Un exemplu este înființarea de către managementul VIG a VIG Family Fund.

Datorită alocării inițiale, precum și contribuțiilor suplimentare ale companiilor VIG și contribuțiilor directe ale angajaților, în acest fond s-au strâns aproximativ 7 milioane de euro ce vor susține pe termen mediu și lung eforturile de ajutorare a familiilor angajaților VIG din Ucraina ce au fost afectate de război. VIG consideră sustenabilitatea drept o parte importantă a orientării sale strategice. “În contextul actual, considerațiile strategice capătă sens doar dacă iau în calcul sustenabilitatea”, a explicat Elisabeth Stadler, CEO al Vienna Insurance Group.

Ea consideră că există două motive pentru care companiile de asigurări trebuie să pună cu precădere accentul pe sustenabilitate. În primul rând, consecințele vizibile ale încălzirii globale, ce duc la creșterea daunelor cauzate de fenomenele meteorologice nefavorabile și de dezastrele naturale, fac necesară această implicare: „Date fiind aceste evoluții, în calitate de companie de asigurări trebuie să punem la dispoziția societății expertiza noastră în materie de risc. Facilităm adaptarea la consecințele schimbărilor climatice prin acoperirea oferită de asigurare și acordând clienților stimulente ca să se pregătească mai bine pentru aceste consecințe”, a spus Elisabeth Stadler. În al doilea rând, datorită volumului mare de capital gestionat în numele clienților, companiile de asigurări sunt printre cei mai importanți investitori într-o economie. „Susținem cauzele sociale și ecologice prin investiții în afaceri precum parcuri solare și eoliene, în proiecte de locuințe durabile din punct de vedere ecologic și accesibile ca preț, sau în eco-mobilitate”, a explicat Elisabeth Stadler.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.