West Competition Racing a pus distanță față de urmăritori în fruntea ierarhiei turismelor la finele unei manșe de două ore în Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan (BMW 325i) au trecut prin mari emoții.
Cel mai lung sezon al Romanian Endurance Series a ajuns la jumătatea sa odată cu etapa a patra. La doar trei săptămâni după runda ce avusese loc pe Transilvania Motor Ring, plutonul s-a reunit pe Motorpark România – o locație atât de familiară, care prezenta de această dată o complexitate ridicată pe fondul deciziei organizatorilor. În premieră, în acest al șaselea sezon de curse de anduranță în țara noastră, s-a concurat pe sensul antiorar al traseului din județul Ialomița.
”Am asistat la curse pe Motorpark în ambele sensuri în toate celelalte campionate, care de ani buni ofereau această variație. În sfârșit, am avut și noi ocazia de a ne bucura de sensul antiorar, pe care mulți dintre concurenți l-au apreciat mai mult. Având doar două circuite autohtone în momentul de față, ne-ar plăcea să exploatăm toate variațiile posibile pe Motorpark, inclusiv circuitul scurt ce se folosea în 2015”, a declarat Alexandru Șiclovan după ce echipajul West Competition Racing #268 a realizat tripla – victorii pe toate cele trei variante de circuit propuse în calendar.
Diferența dintre maximum de puncte în cadrul diviziei RES Touring și un zero ce ar fi echivalat cu pierderea șefiei în clasamentul general a fost extrem de mică, întregul colectiv trecând prin mari emoții de-a lungul weekendului. După un singur tur lansat în prima sesiune de antrenamente de sâmbătă, o problemă tehnică a ținut mașina în garaj timp de trei ore și a redus semnificativ timpul de acomodare al piloților pe acest sens de rulare.
Niciunul dintre cei doi nu mai avuseseră ocazia de a concura pe sensul antiorar al Motorpark România, motiv pentru care la ora calificărilor a fost adoptată o strategie conservatoare. Prezența experimentatului Sergiu Nicolae pe o mașină similară făcea ca obiectivul să devină o clasare pe poziția secundă a grilei. Cu anvelope uzate de la etapa precedentă de la Târgu Mureș, Alexandru Șiclovan a oprit cronometrul la 2:02.527, fiind surprins la venirea în parc fermé de faptul că a fost suficient pentru pole position, al optulea al echipei West Competition Racing la categoria A2 și al patrulea din tot atâtea posibile în acest sezon în cadrul diviziei RES Touring.
O cursă plină de neprevăzut
Amenințarea ploii la startul cursei de duminică reprezenta un element suplimentar ce afecta moralul piloților. Un prim start bun al lui Dinu Dumitrașcu a fost invalidat de oficiali, apoi la reluare a venit atacul pe interior al lui Eduard Anton în primul viraj, de care a profitat și Andrei Drumea pentru a trimite BMW-ul West Competition Racing pe poziția a treia. Dumitrașcu nu s-a precipitat și a recuperat locurile pierdute: mai întâi a intrat curajos în paralel cu ambii pe linia dreaptă de start-sosire și a trecut astfel de Drumea, apoi a animat cursa printr-o serie de rocade cu Eduard Anton, cele două echipaje având puncte forte în diverse secțiuni ale pistei.
Dumitrașcu s-a desprins începând cu turul al șaselea, iar avansul său în fruntea cursei a tot crescut odată ce a intrat în timpi de 2:03 (turul al zecelea) și 2:02 (turul al 15-lea). Până la minutul 50 al cursei, când s-a deschis fereastra de opriri obligatorii la standuri pentru schimbul de piloți și realimentare, BMW-ul West Competition Racing construise un ecart de 70 de secunde. Acesta a fost însă irosit printr-o eroare de comunicare, care l-a făcut pe Dumitrașcu să treacă pe linia standurilor înainte de vreme. Întâmplarea doar l-a motivat să forțeze pentru a-și recăpăta prima poziție, pe fondul stabilirii celui mai rapid tur al cursei la cea de-a 30-a parcurgere a traseului (2:00.625). Imediat după aceea, Anton și Dumitrașcu au intrat la boxe: West Competition pentru schimbul de pilot, iar rivalii pentru anvelope proaspete.
Ajuns la circuit cu doar câteva minute înainte de a intra în cursă, Alexandru Șiclovan a revenit pe traseu cu un avans minim față de poziția a doua (trei secunde), însă a comis o imprecizie în momentul plecării de la standuri și a depășit pentru o clipă limita de viteză impusă (40km/h). Efectul a fost dublu, de vreme ce asta l-a făcut să încalce și timpul mimim impus pentru oprire (3:59.5, cu jumătate de secundă sub cele 4 minute din regulament).
Team managerul Ion Alexandru a calculat impactul acestei erori și a anticipat penalizarea ce urma să fie dictată, încercând să-i comunice pilotului prin intermediul plăcuței de afișaj că trebuie să construiască un ecart de 21 de secunde care să compenseze respectiva sancțiune. ”Lipsit de comunicație radio, mi-a luat ceva să înțeleg mesajul echipei – de ce ar fi trebuit să forțez, când îmi vedeam rivalul în oglinzile retrovizoare și puteam cu ușurință să-i replic timpii, rulând conservator? Când am realizat care e situația de fapt, am mai tras pentru câteva tururi în 2:03 pe anvelopele uzate și iată că a fost de ajuns ca să învingem”, a afirmat Șiclovan la final.
Finalul a fost trăit la intensitate maximă atât de către cei prezenți la circuit, cât și de pasionații ce au urmărit transmisiunea directă. După o etapă atât de disputată, Dinu Dumitrașcu a concluzionat: ”aceasta a fost cea mai frumoasă victorie a noastră. Mașina a fost incredibilă și am avut încredere să forțez. Trebuie să subliniez calitatea excepțională a piloților din competiție: este impresionant ce viteză găsesc Sergiu Nicolae sau Eduard Anton. Din afară nu realizezi întotdeauna ce reușesc aceștia, dar atunci când ești în spatele lor înveți pe fiecare viraj, devii tot mai bun. Pole, victorie și cel mai rapid tur în contul nostru la primul contact cu sensul antiorar al Motorpark România, suntem foarte fericiți!”
Punctele adunate de către echipajele West Competition Racing și Best Next Pilot (poziția a patra în cadrul Cupei Dacia Logan) păstrează Racing League Romania pe prima poziție în clasamentul echipelor. După această etapă, atenția colectivului se mută în următorul weekend (17-18 iulie) pe evoluțiile lui Alex Cascatău în etapa de Supercar Challenge de la Zolder și Radu Dumitrescu, ce va evolua în Radical Romanian Cup pe Transilvania Motor Ring.
Următoarea întâlnire cu Romanian Endurance Series va avea loc pe 14-15 august pe Transilvania Motor Ring. Cursa de două ore din județul Mureș va reprezenta prima oportunitate pentru echipajul West Competition Racing să încheie din punct de vedere matematic socotelile pentru unul dintre cele două titluri – cel al categoriei A2. Ulterior, etapele programate în octombrie și noiembrie pe Motorpark vor fi cadrul decisiv pentru titlul de campioni ai diviziei turismelor din Romanian Endurance Series.
Reluarea cursei:
Clasamente
RES Touring Open
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 210p
- BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 172p
- Ivan Motorsport (V.Ivan) 119p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 102p
- Joule Racing (I. Bontea) 80p
Categoria A2
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 80p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 53p
- X Racing Team (A.Prelea/A.Prelea) 5p
Echipe
- Racing League Romania 180p
- Willi Motorsport 165p
Calendar
Romanian Endurance Series programează în acest sezon șapte etape pe Motorpark România și Transilvania Motor Ring. Cursele pot fi urmărite în direct pe canalele Look Sport.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania.
Foto: Sorin Mirea