IAA România a obţinut reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare in Bucureşti
In urma discuţiilor purtate intre reprezentanţii IAA România, reprezentanţii industriei cinematografice si cei ai primăriei Capitalei, Consiliul General al Primăriei Bucureşti a votat reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare si fotografiere profesionista precum si a taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru spectacole in aer liber, festivaluri si manifestări promoţionale, ambele in vigoare de la 1 ianuarie 2006.
In şedinţa de Joi, 16 Martie s-a convenit reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare (de la pana la 20 Euro/mp/zi acum) la o taxa unica de 500 de Euro/zi de filmare spoturi publicitare/locaţie.
Practic reducerea este de la 20E/mp la 0,5E/mp, in medie.
Pentru filme si seriale de televiziune, taxa va fi de 400Euro/zi de filmare/locaţie.
Fotografierea profesionista, filmele documentare si cele studenţeşti vor fi scutite de plata acestor taxe.
In cazul taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru desfăşurarea de evenimente promoţionale, Primăria Capitalei a diferenţiat nivelul taxei in funcţie de mărimea suprafeţelor ocupate, prin încadrarea in 3 nivele de suprafeţe (pana in 1000 mp, intre 1000 si 5000mp si peste 5000mp), preţul mediu fiind intre 0,2 Euro/mp/zi si 0,5 Euro/mp/zi.
„A fost un proces îndelung dezbătut dar putem afirma ca argumentele raţionale, bazate pe experienţa internaţionala a asociaţiei noastre au fost cele ce au condus in final la impunerea unor taxe decente, fireşti pentru o capitala europeana. Un rol important in negocieri l-a avut si industria cinematografica, pentru care Primăria a si aplicat o taxa mai mica dacit in cazul filmărilor comerciale, in scopul sprijinirii dezvoltării producţiei de film autohtone. ”- Felix Tataru, Preşedinte IAA România.
Pentru detalii, documentul final aprobat de Consiliul General poate fi găsit la www.iaa.ro
International Advertising Association este un parteneriat strategic unic, care apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicării si marketingului : advertiseri, agenţii de publicitate si media.
Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate in construirea unei mărci si are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări.
Prin cei 95 de membri ai săi, IAA reprezintă peste 80% din piaţa de publicitate din România.
{mosloadposition user10}