Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Victorie dubla pentru noul model A4 Avant

Limuzina A4 a reuşit să treacă cu succes numeroase teste comparative. Noul model A4 Avant nu face decât să continue această tradiţie. În urma a două teste comparative, acesta a ieşit învingător în defavoarea automobilului Clasa C – T Model de la Mercedes, şi a modelului BMW Seria 3 Touring.

Audi, Mercedes şi BMW consideră că modelele premium sunt autovehicule care oferă satisfacţie la volan, confort şi spaţiu generos. Publicaţiile Auto motor und sport (ediţia din 11/08) şi Autobild (Ediţia din 19/08) au încercat să afle care dintre cei trei producători de autovehicule are cea mai bună ofertă. Cele două reviste au comparat autovehiculele pe benzină, cu patru cilindri: modelul A4 Avant 1.8 TFSI (160 CP), BMW 320i Touring (170 CP) şi Mercedes C 180 T (156 CP).

Motorul care a reuşit să convingă ambele reviste a fost TFSI.

Rezistenţa, flexibilitatea şi o funcţionare constantă sunt caracteristicile sale principale. „Motorul 1.8 Turbo-FSI, atât de lăudat, reuşeşte să depăşească până şi modelul Avant. Motorul cu patru cilindri are o funcţionare uniformă şi lină şi nu pierde din putere nici chiar la turaţii scăzute” (Autobild). Modelul Mercedes Clasa C cu turbocompresor poate concura cu Audi în ceea ce priveşte funcţionarea uniformă, nu însă în ceea ce priveşte turaţia şi acceleraţia. Deşi dispune de o capacitate mai bună datorită celor 10 CP suplimentari, modelul BMW ar trebui să se încline în faţa noului A4 Avant, întrucât se apropie de performanţele motorului Audi prin turaţii crescute şi datorită cutiei de viteze. Esenţiale pentru acest criteriu sunt valorile cuplului celor 3 candidaţi: modelul A4 atinge deja cuplul maxim de 250 Nm la 1.500 rpm, Mercedes atinge 230 Nm la 2.500 rpm, iar BMW abia atinge 210 Nm la 4.250 rpm.

Confort la volan

Evaluarea gradului de confort la volan nu a adus niciun fel de surprize. Modelul A4 Avant este lider de piaţă în categoria autovehiculelor de clasă medie. „Asta înseamnă compromisul: deşi are o structură sportivă, prezintă fiabilitate. În ciuda unei manevrări precise, se păstrează minuţiozitatea în rulare şi abordare a direcţiei” (Autobild). Ceilalţi doi concurenţi au pierdut la capitolul fiabilitate, în mod special în condiţii de trafic intens.

Cele două reviste au apelat la modalităţi total diferite pentru a testa consumul. Modelul BMW Seria 3 alimentat cu benzină Super Plus s-a caracterizat printr-un consum cu maxim jumătate de litru sub cel al modelului Audi şi s-a abătut cel mai mult de la valorile ECE. Autovehiculele Clasa C au avut cel mai mare consum. Modelul A4 Avant a prezentat cea mai redusă abatere de la valorile ECE.

Caroseria

Chiar dacă autovehiculele din clasa medie nu sunt utilizate ca „autovehicule comerciale”, capacitatea portbagajului şi flexibilitatea constituie totuşi un motiv important în achiziţionarea unui astfel de model. Din acest punct de vedere toate cele trei modele înaintează aceeaşi ofertă, deci nu se poate vorbi de un conducător clar. Totuşi, cel mai mare spaţiu de depozitare este oferit de Audi. Acesta este rezultatul ambelor teste care au clasificat noul model A4 Avant drept câştigător în această grupă de autovehicule.

Bucuresti, 23.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.