Prima cursă, prima victorie: noul BMW M4 DTM şi-a început cariera cu un rezultat de vis la Hockenheim (Germania). După 42 de tururi pe circuitul cu o lungime de 4,574 kilometri, Marco Wittmann (Germania) a trecut primul linia de sosire, cu modelul Ice-Watch BMW M4 DTM, după o cursă plină de evenimente ce a deschis sezonul aniversar al DTM. Nu numai că a fost prima victorie din cariera DTM a pilotului în vârstă de 24 de ani – reuşită după doar 11 curse -, ci şi primul succes pentru BMW Team RMG şi cel de-al 60-lea pentru BMW în această competiţie.
Pe 11 martie 1984, acum 30 de ani, Harald Grohs (Germania) – aflat la comenzile unui BMW 635 CSi – a câştigat pentru BMW prima cursă din istoria DTM, la Zolder. Trei ani mai târziu, Grohs a câştigat la Hockenheim în ceea ce a fost debutul noului BMW M3 în DTM. Succesul lui Wittmann face ca BMW M4 DTM să continue tradiţia specială a victoriei chiar în cursa de debut.
Şase dintre cele opt BMW M4 DTM au încheiat cursa în puncte. Timo Glock (Germania) s-a clasat al cincilea cu modelul Deutsche Post BMW M4 DTM, urmat de Bruno Spengler (Canada / BMW Bank M4 DTM), Martin Tomczyk (Germania / BMW M Performance Parts M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia / Castrol EDGE BMW M4 DTM), care au ocupat locurile de la al şaselea la al optulea. Joey Hand (SUA) a câştigat şi el un punct, după ce a fost al zecelea cu Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM.
Cei doi debutanţi, Maxime Martin (Belgia) şi António Félix da Costa (Portugalia), au rămas fără niciun fel de bonificaţii la debutul în DTM după ce şi-au încheiat evoluţiile pe locurile al 20-lea, respectiv al 21-lea. Félix da Costa a avut parte de o cursă remarcabilă cu Red Bull BMW M4 DTM şi o bună perioadă de timp s-a aflat în disputa pentru podium. Cu toate acestea, o coliziune cu Timo Scheider (Germania, Audi) şi penalizarea "drive-through" ce a urmat au făcut ca portughezul să coboare mult în clasament. Problemele cu o roată pierdută la pit top şi penalizarea "drive-through" încasată l-au costat şi pe Martin orice şansă pentru un rezultat bun.
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): "Ce week-end de vis la debutul BMW M4 DTM! Să revii la Hockenheim cu noul BMW M4 DTM şi să câştigi prima cursă, la jumătate de an de la ultima victorie cu BMW M3 DTM – nici că se putea mai bine. În acelaşi timp, a fost un succes mare pentru BMW Team RMG şi Marco Wittmann, care a avut o evoluţie absolut incredibilă şi a fost în propria ligă de-a lungul întregii zile. El a controlat autoritar toată cursa. A fost o plăcere să-l privesc. Totuşi, mai avem mult de muncit după acest succes. Pe de-o parte, echipa de la BMW Motorsport a lucrat intens pe parcursul ultimului an pentru a pregăti BMW M4 DTM. Niciodată nu poţi şti cu exactitate cât de bun eşti în comparaţie cu adversarii până nu are loc prima cursă. De aceea, suntem foarte fericiţi de rezultat. O menţiune specială merită întreaga echipă a lui Stefan Reinhold, care a muncit din greu la teste şi a făcut câteva schimbări pe bancul de teste de-a lungul iernii – cu rezultate notabile, după cum vedem. Merită toate laudele în acest moment. De asemenea, suntem foarte mulţumiţi să vedem alte cinci BMW în Top 10 şi cea de-a 60-a victorie pentru BMW în istoria DTM – totul sub un soare strălucitor şi în faţa unor tribune arhipline. Îmi pare rău pentru António Félix da Costa care, până la incident, a reuşit un debut absolut impresionant în DTM."
Clasamente după etapa 1/10.
Clasamentul piloţilor.
1. Marco Wittmann 25p; 2. Mattias Ekström 18p; 3. Adrien Tambay 15p; 4. Mike Rockenfeller 12p; 5. Timo Glock 10p; 6. Bruno Spengler 8p; 7. Martin Tomczyk 6p; 8. Augusto Farfus 4p; 9. Timo Scheider 2p; 10. Joey Hand 1p.
Clasamentul echipelor.
1. BMW Team RMG 25p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 18p; 3. Audi Sport Team Abt 15p; 4. Audi Sport Team Phoenix 14p; 5. BMW Team Schnitzer 14p; 6. BMW Team MTEK 10p; 7. BMW Team RBM 5p.
Clasamentul constructorilor.
1. BMW 54p; 2. Audi 47p.
Calendar 2014:
4 mai – Hockenheim (Germania); 18 mai – Oschersleben (Germania); 1 iunie – Budapesta (Ungaria); 29 iunie – Norisring (Germania); 13 iulie – Moscova (Rusia); 3 august – Spielberg (Austria); 17 august – Nürburgring (Germania); 14 septembrie – Lausitzring (Germania); 28 septembrie – Guangzhou (China); 19 octombrie – Hockenheim (Germania).
Despre DTM
Deutsche Tourenwagen Masters – pe scurt DTM – este cel mai popular campionat de turisme din lume. Sezonul trecut, peste 700.000 de spectatori au asistat la cele zece curse, desfăşurate pe circuite renumite din Germania şi din Europa. Campionatul reuneşte trei constructori premium de automobile – BMW, Audi şi Mercedes-Benz – în cea mai disputată competiţie sportivă. Prima echipă oficială BMW a participat la întrecere în perioada 1984-1992, interval în care a obţinut 49 de victorii şi a câştigat titlul piloţilor în trei ocazii (1984, 1987 şi 1989). În 2012, constructorul a revenit în DTM cu BMW M3 DTM, trei echipe şi şase piloţi. Imediat, BMW a câştigat cinci curse şi, la finalul sezonului, a încheiat pe primul loc în clasamentul piloţilor, al echipelor, respectiv al constructorilor. În 2013, BMW Motorsport a reuşit să-şi apere trofeul constructorilor, graţie celor patru echipe şi celor opt piloţi. Calendarul DTM 2014 este compus din nou din zece etape. Programul include patru vizite în afara Germaniei, la Budapesta (Ungaria), Spielberg (Austria), Moscova (Rusia) şi Guangzhou (China). Conform tradiţiei, sezonul se încheie la Hockenheim (Germania), pe 19 octombrie. Postul de televiziune ARD transmite în directe fiecare sesiune de calificări şi fiecare cursă. Bilete pentru toate etapele DTM sunt disponibile aici: //www.bmw-motorsport.com/en/fan-area/dtm-tickets.html.