mediaTRUST prezintă topul celor mai mediatizate vedete în presa scrisă, în perioada 15 octombrie – 14 noiembrie, 2013. Andreea Marin, Bianca Drăguşanu şi Loredana Groza sunt vedetele feminine cu cele mai multe apariţii în presa scrisă.
Top 10 celebrităţi
Andreea Marin ocupă, a doua lună consecutiv, primul loc în topul feminin al celor mai mediatizate celebrităţi în presa scrisă, cu 137 de menţiuni. Activitatea sa profesională, apariţiile mondene şi logodna vedetei cu iubitul turc sunt doar câteva din temele articolelor analizate. Bianca Drăguşanu ocupă locul doi în topul mediaTRUST, cu 90 de menţiuni.
Loredana Groza a înregistrat în perioada 15 octombrie – 14 noiembrie, 88 de menţiuni. Ca de obicei, apariţiile vedetei sunt legate, în principal, de activitatea profesională. Participarea sa ca jurat în cadrul show-ului Vocea României şi viitoarele concerte pe care artista le va susţine de sărbători au stârnit interesul presei.
Locul patru este ocupat de Mihaela Rădulescu cu 52 de menţiuni, urmată de Gabriela Cristea cu 44 de menţiuni şi Antonia, cu 43 de menţiuni. Laura Cosoi este o apariţie surpriză în primele 10 poziţii al topului mediaTRUST, cu 39 de menţiuni, urmată de Iulia Vântur cu 37 menţiuni, Andreea Mantea, 34 menţiuni, şi Nicoleta Luciu cu 33 de menţiuni.
Antrenorul echipei naţionale de fotbal, Victor Piţurcă, ocupă primul loc în topul masculin al celor mai mediatizate celebrităţi, cu 399 de menţiuni.
Locul doi este ocupat de Laurenţiu Reghecampf, antrenorul echipei de fotbal Steaua Bucureşti, cu 291 de menţiuni. Finanţatorul Stelei, Gigi Becali se menţine pe primele poziţii în clasamentul mediaTRUST, cu 255 de menţiuni înregistrate în perioada 15 octombrie – 14 noiembrie 2013. Locul patru este ocupat de fostul preşedinte al Ligii Profesioniste de Fotbal, Dumitru Dragomir, cu 189 de menţiuni. Fotbalistul lui Getafe, Ciprian Marica, ocupă locul cinci în top, cu 167 de menţiuni, urmat de Gheorghe Hagi, cu 165 menţiuni şi Adrian Mutu, cu 119.
Celebrităţi pe coperte
Locul întâi în clasamentul apariţiilor pe coperte este ocupat tot de Victor Piţurcă, cu 69 de menţiuni, urmat de Dumitru Dragomir cu 48 de menţiuni şi Gigi Becali, cu 47 menţiuni.
Nr |
Celebritate |
Aparitii pe coperte |
1 |
Victor Piturca |
69 |
2 |
Dumitru Dragomir |
48 |
3 |
Gigi Becali |
47 |
4 |
Laurentiu Reghecampf |
35 |
5 |
Mircea Sandu |
27 |
6 |
Dan Diaconescu |
24 |
7 |
Andreea Marin |
24 |
8 |
Gica Hagi |
23 |
9 |
Ciprian Marica |
19 |
10 |
Bendeac |
18 |
11 |
Bianca Dragusanu |
16 |
12 |
Adrian Mutu |
15 |
13 |
Victor Slav |
14 |
14 |
Mircea Badea |
14 |
15 |
Mihaela Radulescu |
13 |
16 |
Ilie Nastase |
12 |
17 |
Smiley |
11 |
18 |
Stefan Banica Jr. |
10 |
19 |
Loredana Groza |
9 |
20 |
Antonia |
9 |
21 |
Gabriela Cristea |
9 |
22 |
Andreea Mantea |
9 |
23 |
Anda Adam |
8 |
24 |
Irinel Columbeanu |
8 |
Valoarea echivalentă de publicitate (AVE)
Valoarea echivalentă de publicitate este unul dintre indicii mediaTRUST, care reflectă eficacitatea informaţiilor analizate. Cu cât este mai mare mărimea unui articol despre o companie/persoană într-un ziar anume şi cu atât mai mult costă publicitatea într-un ziar – cu atât mai mare este valoarea echivalentă de publicitate pentru cuvântul cheie monitorizat. Valoarea echivalentă de publicitate în presă este un indice care reflectă o sumă de bani care ar fi trebuit să fie cheltuită pentru plasarea unei reclame de aceeaşi mărime (în centimetri pătraţi).
Nr |
Celebritate |
AVE (in euro) |
1 |
Victor Piturca |
1.543.099 |
2 |
Laurentiu Reghecampf |
1.044.443 |
3 |
Gigi Becali |
1.028.519 |
4 |
Gica Hagi |
769.202 |
5 |
Ciprian Marica |
706.128 |
6 |
Mitica Dragomir |
642.049 |
7 |
Andreea Marin |
635.427 |
8 |
Mircea Sandu |
535.610 |
9 |
Adrian Mutu |
443.090 |
10 |
Loredana Groza |
385.102 |
11 |
Mihaela Radulescu |
315.335 |
12 |
Bianca Dragusanu |
308.296 |
13 |
Dan Diaconescu |
281.672 |
14 |
Bendeac |
263.488 |
15 |
Nicoleta Luciu |
202.224 |
16 |
Gabriela Cristea |
187.045 |
17 |
Laura Cosoi |
174.725 |
18 |
Iulia Vantur |
153.750 |
19 |
Antonia |
151.318 |
20 |
Andreea Mantea |
120.236 |
Despre raport
Raportul mediaTRUST analizează gradul de popularitate al celebrităţilor româneşti, pe baza expuneriilor în presă. Cercetarea oferă, de asemenea, date privind valoarea echivalentă de publicitate (unul dintre indicii care reflect eficacitatea informaţiilor analizate) a fiecărei celebrităţi din presă. Analiza a luat în considerare publicaţii tipărite care au apărut între 15 octombrie şi 14 noiembrie 2013, monitorizate de mediaTRUST.