După succesul din Grecia, Serbia și România, VICE Media intră puternic și pe piețele din Rusia, Republica Cehă, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Slovacia şi Croația.
Expansiunea vine ca urmare a creșterii impresionante înregistrate în ultimul an – reach în targetul 18-34 de ani de 29% în Grecia, 42% în Serbia şi peste 50% în România.
17 martie 2016 – VICE Media a anunţat de curând o extindere majoră în Europa de Est, în parteneriat cu Antenna Group, lansând operaţiuni editoriale şi de producţie noi, pentru crearea şi distribuţia de conţinut unic, în Rusia, Republica Cehă, Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Slovacia şi Croaţia.
VICE a avut cea mai bună evoluție în România, unde, în mai puțin de un an, în parteneriat cu Antenna Group – proprietarul Kiss, Magic și Rock FM – conținutul VICE a ajuns la peste 50% din publicul ţintă cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-34 de ani. Site-ul a înregistrat o creștere spectaculoasă a numărului de vizitatori unici, cu 112% față de traficul din anul anterior.
“VICE are un potenţial incredibil pe piaţa din Europa de Est. De ce? Pentru că tinerii de acolo vor un conţinut care să conteze pentru ei – indiferent dacă vorbim despre ştiri, lifestyle sau documentare – împachetat şi livrat în modul în care văd ei lumea. Foarte puţine platforme media le pot oferi acest tip de conţinut. Antenna Group este partenerul perfect pentru noi, pentru că au o experienţă majoră în cunoaşterea trăsăturilor specifice peisajului media local şi înteleg perfect ce facem noi aici la VICE” – a declarat Shane Smith, co-fondator şi CEO VICE.
“Parteneriatul nostru cu VICE este un real succes, această companie media are un stil unic şi funcţionează ca un magnet în atragerea tinerilor. Noi venim cu forţe complementare, iar prin divizia noastră Amplifier, asigurăm un <one stop shop> pentru companii digitale care vor să se extindă în Europa de Est şi să se dezvolte” – a declarat Theodore Kyriakou, acţionar şi CEO Antenna Group.
Primul parteneriat dintre VICE şi Antenna Group a avut loc în 2014, odată cu lansarea VICE Grecia. Parteneriatul a dus la crearea unei echipe de producţie video care lucrează non-stop la producţia de ştiri, programe culturale şi de lifestyle locale, pentru difuzare TV şi online. Conţinutul local acoperă o arie largă de subiecte, de la ştirile despre criza economică europeană sau refugiaţii din Siria, până la cultură şi lifestyle, viaţa de noapte din Atena sau preocupările cotidiene ale tinerilor din Grecia.
Parteneriatul a dus la o creştere uriaşă a numărului de utilizatori unici, cu un reach al multi-platformei în Grecia de 29% în targetul 18-34 de ani. VICE produce acum un show TV zilnic, precum şi opt episoade speciale de câte 45 de minute pentru reţea.
Un parteneriat similar între VICE şi Antenna Group a fost lansat în noiembrie 2014 în Serbia şi a adus o creştere de audienţă de 33% în targetul 18-34 de ani. La fel ca în Grecia, parteneriatul a fost profitabil încă din primul an.
De atunci, conţinutul VICE a fost difuzat în regiune la patru dintre televiziunile Antenna: Antenna TV din Grecia, Prva TV şi B92TV din Serbia şi Prva din Muntenegru. În perioada 2014-2015 au fost difuzate 175 de ore de conţinut video pe staţiile TV FTA, în regiuni unde VICE şi Antenna Group sunt partenere. De asemenea, în aceeaşi perioadă, aceste regiuni au produs un total de 220 de ore de conţinut video, incluzând producţie locală şi cu licenţă, precum şi peste 8.200 de articole de interes local.