Chevrolet Spark – accesoriul perfect pentru un stil de viaţă urban
· Uşor de parcat şi de condus
· Condusul este o plăcere
· Sigură în interiorul şi în afara oraşului
Străzile aglomerate din oraşe sunt cel mai greu examen pentru orice autovehicul şi orice şofer; cele mai mari provocări cărora le fac faţă şoferii din întreaga lume nu apar la conducerea cu viteză pe circuitele de testare sau pe teren accidentat, ci la deplasarea în oraş, care presupune circulaţia în traficul aglomerat, găsirea unui loc de parcare şi păstrarea calmului în freneticul haos urban.
Deşi nimeni nu poate elimina stresul de a face naveta, Chevrolet Spark va face viaţa urbană mai uşor de suportat, deoarece dotările şi manevrabilitatea sa îl transformă într-un autovehicul foarte versatil, adecvat chiar şi pentru cele mai agitate stiluri de viaţă.
Proiectat încă de la început pentru a depăşi provocările mediului urban, modelul Spark oferă caracteristici de vârf pentru clasa sa în materie de spaţiu generos, caracter practic, siguranţă şi confort; acesta a fost conceput pentru a se integra într-o amprentă la sol mult mai redusă decât sugerează aspectul hotărât al autovehiculului. Cu o lungime de 3640 mm şi o lăţime de 1597 mm, acesta se va strecura cu uşurinţă în spaţiile urbane înguste însă, datorită consolelor sale scurte şi designului inteligent al habitaclului, dimensiunile compacte nu fac compromisuri. Manevrabilitatea şi agilitatea în mediul urban sunt îmbunătăţite prin intermediul eficientului sistem de direcţie cu cremalieră şi pinion al modelului Spark, reglat astfel încât să ofere un cerc de bracaj la nivelul roţilor de doar 9,9 metri, cu doar puţin peste trei rotiri ale volanului; raportul său de demultiplicare redus transformă condusul în oraşe dintr-o sarcină grea într-o plăcere.
Indiferent dacă este condus în oraş sau la drum lung, un autovehicul cu aspect plăcut trebuie să ofere o experienţă de conducere la fel de plăcută ca şi aspectul său. Din acest motiv, echipa care a proiectat modelul Chevrolet Spark s-a concentrat asupra unor elemente cheie care îi vor permite autovehiculului să ofere performanţe dinamice la standarde ridicate.
Spark oferă caracteristici de manevrabilitate foarte sensibile, cu reacţie rapidă, care se bazează pe o structură foarte rigidă a caroseriei, proiectate pentru a îmbunătăţi performanţele dinamice şi a oferi şoferului un sentiment puternic de stabilitate, robusteţe şi încredere în timpul rulării.
Suspensiile au o configuraţie tradiţională, însă eficientă: braţe McPherson în partea frontală şi o suspensie cu arbore compus (bară de torsiune) în spate, o combinaţie care oferă caracteristici de manevrabilitate neutre şi previzibile. Autovehiculul este agil în mediu urban şi stabil la viteze de deplasare mai mari.
Spark este disponibil cu sistem de control electronic al stabilităţii, oferind un nivel excepţional de siguranţă şi avantaje din punct de vedere al manevrabilităţii, frână electronică şi control al tracţiunii pentru frânarea anti-blocare precisă, precum şi stabilitate excepţională la mişcarea de rotaţie în jurul axei verticale.
La roţile din faţă sunt montate discuri de frână ventilate cu diametrul de 236 mm, iar la cele din spate sunt montate tambure de 200 mm. Spark este comercializat pe toate pieţele europene cu sistem ABS cu patru canale, împreună cu un sistem electronic de asistare a frânării care aplică automat o forţă mai mare asupra etrierelor atunci când este detectată o frânare de urgenţă sau o mişcare a pedalei de frână.
Desigur, chiar şi cel mai abil şofer, la volanul celui mai bun autovehicul din punct de vedere al performanţelor dinamice, se poate afla într-o situaţie în care coliziunea este inevitabilă. Prin urmare, pentru un astfel de caz, Spark a fost proiectat de la bun început pentru a oferi un nivel înalt de siguranţă pasivă.
Autovehiculul este fabricat, în proporţie de aproximativ 60%, din oţel de calitate superioară, cu niveluri de rigiditate diferite şi zone de deformare controlată care absorb forţa impactului. Barele compartimentului motorului şi partea inferioară a şasiului sunt proiectate pentru absorbi energia de impact, menţinând simultan cele mai mari sarcini posibile în timpul coliziunii, în timp ce o zonă de tranziţie din jurul bazei montantului A şi al peretelui care desparte compartimentul motorului de habitaclu distribuie forţa impactului spre părţile laterale şi nu spre habitaclu.
O zonă de deformare similară este prevăzută în partea din spate, rezervorul de carburant şi conductele sale fiind proiectate astfel încât să fie minimalizată probabilitatea apariţiei unei fisuri. Energia suplimentară impactului din spate este absorbită de o traversă spate rezistentă, care asigură respectarea standardelor Chevrolet privind valorile atinse în timpul unei coliziuni din spate, standarde care sunt mai stricte decât cele obligatorii pentru industria auto.
Nivelul ridicat de protecţie oferită ocupanţilor este sporit şi mai mult prin cele două airbaguri frontale duble, airbagurile laterale tip cortină şi airbagurile suplimentare pentru zona toracelui şi abdomenului, montate în scaune, dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranţă şi sistemul de retragere a pedalelor, care retrage pedalierul pentru a evita rănirea ocupanţilor în cazul unei coliziuni frontale, reducând astfel riscul apariţiei leziunilor în partea de jos a picioarelor.
Printre sistemele de siguranţă se mai numără şi centurile de siguranţă cu fixare în trei puncte pentru toate cele cinci locuri, sistemul de fixare ISOFIX pentru montarea unui scaun pentru copii pe scaunele din spate şi un sistem încorporat de protecţie a pietonilor, care are rolul de a proteja capul victimei împotriva coliziunii cu punctele tari ale caroseriei sau ale blocului motor în cazul unui accident.
Rezultatele testului EuroNCAP nu sunt încă disponibile, însă Spark a fost supus unor testări interne si externe extrem de exigente care au confirmat respectarea celor mai stricte standarde; prin urmare, se estimează că autovehiculul va obţine rezultate bune în urma acestui test.
{mosloadposition user10}