Ediţia din 3 august a emisiunii de la TVR 1 a înregistrat cea mai bună audienţă din ultimele trei luni.
Viaţa satului, una dintre emisiunile constant urmărite şi apreciate de telespectatorii TVR 1, a reuşit şi duminica aceasta performanţa de lider de audienţă pe segmentul orar în care a fost difuzată. Având ca temă problemele oieritului, emisiunea care aduce tradiţiile şi peisajul rural în atenţia publicului a fost urmărită de peste o jumătate de milion de români.
Niciun post de televiziune nu a reuşit să depăşească, în acest an, audienţa înregistrată la nivel naţional de TVR 1 în fiecare duminică, între orele 10.35-12.50, interval în care se difuzează emisiunea Viaţa satului. În medie, în perioada ianuarie-august 2014, 505.000 de români (corespunzând unui rating* mediu de 2,7% şi unei cote medii de piaţă** de 9,8%) au fost prezenţi, duminică de duminică, în faţa micilor ecrane, pentru a afla de la Dana Constantinescu informaţii utile despre sectorul rural şi dezvoltarea acestuia. Prin comparaţie, Antena 1 a fost urmărită, în acelaşi interval orar de o medie de 401.000 de telespectatori (rating mediu 2,1%, share mediu 7,7%), iar la ProTV s-au uitat, în medie, 394.000 de telespectatori (rating mediu 2,1%, share mediu 7,6%).
Ediţia Viaţa satului din 3 august a emisiunii a înregistrat cea mai bună audienţă din ultimele trei luni. Mai exact, 533.000 de români din întreaga ţară (cifră ce corespunde unui rating mediu de 2,9% şi unei cote medii de piaţă de 12,6%) au vrut să afle mai multe despre ce înseamnă să fii cioban la ora actuală, în România. Prima parte a emisiunii, difuzată între orele 10.35-11.40 a fost urmărită, în medie, de 457.000 de telespectatori la nivel naţional (rating mediu de 2,5% şi share mediu de 11,5%), iar cea de-a doua parte, difuzată de la ora 12.00 la 12.50, a adus la TVR 1 nu mai puţin de 648.000 de telespectatori, în medie (rating şi share medii de 3,5%, respectiv 14%). Pe durata ambelor părţi, TVR 1 a fost lider de audienţă.
Cel mai urmărit moment al emisiunii s-a înregistrat la ora 12.42, cand aproape 900.000 de români se uitau la Viaţa satului. Ratingul TVR 1 la nivel naţional, la ora menţionată, a fost de 4,8%, iar cota de piaţă – de 18,2%. Peste 60% dintre telespectatorii care au urmărit emisiunea de duminică sunt persoane cu studii medii şi superioare, iar aproape 35% din totalul telespectatorilor au vârste cuprinse între 25 şi 54 de ani. De asemenea, peste 30% dintre ei se situează în mediul urban.
Filmată la Festivalul de folclor de pe muntele Jina, în apropierea Sibiului, ediţia Viaţa satului din 3 august l-a avut, printre invitaţii ei, şi pe celebrul cioban Ghiţă, într-o discuţie cu Daniel Constantin, Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. La discuţie au participat mai mulţi ciobani, dezbătându-se problemele oieritului în România sau politica agricolă din ţara noastră, la 1300 de metri altitudine. Telespectatorii TVR 1 au avut ocazia să viziteze, prin intermediul emisiunii realizate de Gabriel Gherghescu şi Dana Constantinescu, ferma lui Ghiţă ciobanul, dar şi să afle informaţii utile despre viaţa şi activitatea unui cioban.
Emisiunea poate fi urmărită şi online, pe portalul video al Televiziunii Române, TVR+, disponibil şi pe tabletă sau mobil. Aici puteţi descărca aplicaţiile TVR+ pentru IOS şi Android.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv.