Într-o perioadă în consumatorul are din ce în ce mai multǎ putere asupra brandurilor, tendinţa în comunicare este de a folosi cât mult realitatea ca sursă de inspiraţie. Reclamele devin un dialog cu publicul în încercarea brandurilor de a crea o experienţă împărtăşită de cât mai mulţi consumatori.
Aceasta este doar una dintre concluziile dezbaterii “Ce înseamnă creaţie bună?” organizată de IAA Young Professionals joi, 21 Octombrie. Tema Serii YP a stârnit interesul a peste 160 de participanţi care au analizat alături de Răzvan Căpănescu – Creative Director Publicis, Andrei Tripşa – Creative Director Propaganda şi Cătălin Rusu – Creative Director & Managing Partner Rusu+Borţun Brand Growers, conceptele din spatele campaniilor câştigătoare la festivalurile de creaţie de la Cannes, Ad’Or şi Golden Drum 2010.
Plecând de la vizionarea spoturilor câştigătoare, invitaţii au atras atenţia asupra faptului că o creaţie bună implicǎ atât creativitate, cât şi eficienţǎ. Creaţia de festival poate fi considerată un standard într-un proces creativ firesc, neexcluzând însǎ obţinerea unor obiective specifice. În acest sens, Răzvan Căpănescu a amintit de The Gunn Report, studiul ce reuneşte campaniile premiate şi eficiente din întreaga lume. Invitaţii au accentuat ideea conform căreia exerciţiul creativ trebuie legat de obiective concrete (precum vânzări, indicatori de brand etc.) şi nu privit doar ca o formǎ de artă.
Un alt subiect care a animat atmostera a fost legat de aşa-zisa moarte a publicităţii româneşti în contextul crizei economice. Cei trei invitaţi consideră că moartea publicităţii româneşti este departe, în timp ce criza nu a făcut decât să “cureţe” piaţa de impostori şi să-i scoată în faţă pe cei cu adevărat competenţi. Cătălin Rusu consideră criza o oportunitate care a fost valorificată de buticurile de creaţie şi care ar putea creşte nivelul industriei de comunicare.
Seara s-a încheiat cu o serie de sfaturi pentru tinerii care aspiră la o carieră în comunicare. Dintre acestea amintim: dezvoltarea unui portofoliu, cultivarea pasiunii pentru comunicare, parcurgerea treptatǎ a etapelor în formarea profesionalǎ şi construirea unei cariere şi conectarea constantă la noutăţile şi campaniile derulate în afarǎ.