În urma procesului de reconstrucție de brand și a noii strategii de marketing, realizate de Brandocracy
Vetro Solutions, companie aflată în topul distribuitorilor de medicamente și servicii dedicate medicinei veterinare, devine ”vector de schimbare” pe piața de profil locală, în urma procesului de reconstrucție de brand, a noii identități vizuale și strategiei de marketing realizate de Brandocracy. Vetro Solutions este unul dintre cele mai noi proiecte finalizate de echipa de consultanți de la Brandocracy – conceptul lansat în urmă cu trei ani de Anca Rarău, fost director de marketing al Bancii Transilvania și BCR.
”Vetro Solutions este unul dintre cele mai frumoase și, totodată, provocatoare proiecte pe care le-am derulat în acest an. Este vorba despre un brand 100% românesc, construit de antreprenorul Dumitru Fodor, într-un domeniu relativ nou pentru România: piața medicală veterinară. Este o afacere de suflet pentru care compania și-a stabilit obiective clare – poziția de lider de schimbare, dar și suport pentru medicii veterinari pe o piață în plin proces de creștere.
În spatele oricărui brand sunt oamenii. Iar această filosofie am aplicat-o și în cazul Vetro, pentru că brandul înseamnă business, de la obiective, cifre-target, oameni, procese, servicii, produse, comunicare internă, comunicare externă, până la modul în care interacționează oamenii și felul în care vorbesc despre compania în care lucrează.
Rolul nostru, al consultanților, a fost, în acest caz, să identificăm fundamentele pe care se pot consolida pilonii brandului, să revalidăm valorile companiei, să redăm povestea și spiritul Vetro în mod autentic și să livrăm cea mai eficientă strategie de marketing pentru atingerea obiectivelor de business ale clientului. De asemenea, am venit cu recomandarea de poziționare în piață, imediat asumată de client, propunând și o soluție nouă de identitate vizuală, în concordanță cu promisiunea brandului”, a declarat Anca Rarău, brand & marketing strategist, fondatorul Brandocracy.
Strategia de marketing a fost gândită în plină criză sanitară mondială, de aceea poate fi considerată o ”rețetă” prin care echipa internă de marketing a Vetro are la îndemână instrumentele cu care să pună în mișcare “motorul” care duce la îndeplinirea planurilor companiei. Soluția dată este construită pe module flexible, astfel încât să aibă aplicabilitate în diferite situații ale evoluției pieței.
”Am pornit de la obiectivele SMART de business ale companiei, de la construcția de brand și cele patru tipuri de Buyer Persona identificate și am construit o strategie care conține obiective de marketing derivate din obiectivele de business, cu indicatori cheie de măsurare a performanței (KPIs), astfel încât să poată fi urmărite rezultatele în faza de implementare”, a explicat fondatorul Brandocracy.
Crearea unei noi identități vizuale a fost un alt pas important al proiectului. Astfel, pentru că dragostea pentru animale și preocuparea de a acorda suport muncii medicilor veterinari sunt în centrul activității Vetro, acestea au fost punctele de pornire și în construcția identității vizuale. Simbolul Vetro înseamnă, mai întâi de toate, delimitarea feței fiecărui animal, încadrând în litera ‘V’ ochii și botul acestora. Toate animalele au comportamente sau atribute care le diferențiază, iar pentru că Vetro iubește toate animalele, fie ele animale de companie sau de fermă, simbolul ales marchează faptul că inteligența, înțelepciunea și atașamentul se citesc în ochi.
Practic, simbolul construit ‘V’ este expresia sau imaginea stilizată a fețelor acestor animale de binele cărora se preocupă Vetro.
Importanța procesului de reconstrucție de brand pentru viitorul companiei a fost punctată public de CEO-ul companiei, la finalul proiectului: ”În primii șapte ani, Vetro și-a găsit locul în piață. De anul trecut, am început să facem pașii necesari pentru a avea o creștere sustenabilă, trecând la un management pe bază de obiective. Am consolidat echipele existente, am creat altele noi, iar proiectul de construcție de brand, de poziționare în piață, definire a valorilor și a noii identități vizuale, realizat cu sprijinul echipei Brandocracy, ne va ajuta să trecem la următoarea etapă de dezvoltare.”, a declarat Coca Cașcaval, directorul general al Vetro, la lansarea rebrandingului companiei.
Echipa de proiect, din partea Brandocracy, a fost reprezentată de Cipriana Stan – digital marketing strategist, Alexandru Ion – senior designer, Anca Rarău – brand&marketing strategist, iar din partea Vetro, de Dumitru Fodor – fondator, Coca Cașcaval – CEO, Laura Dorofte – marketing manager.
Despre Brandocracy
Lansat în septembrie 2017, Brandocracy este un concept-platformă ce reunește profesioniști care asigură consultanță în construcția de brand, marketing strategic, identitate vizuală, customer experience și employer branding, pentru firme din diverse domenii de activitate, cu expunere națională și internațională.
În spatele oricărui brand sunt oameni. Brandocracy este conceptul prin care sunt aduse împreună acele persoane, percepții și decizii care dau forță unui brand. În procesul de consultanță sunt integrate obiectivele de business cu cele de brand, iar strategia de marketing e construită având permanent în atenție cultura organizațională, un leadership autentic și experiența clienților.
În portofoliul de clienți al Brandocracy se numără companii din domeniile: medical, IT, construcții, financiar, HoReCa, educație, turism, juridic, arhitectură, distribuție, producție materiale de construcții, cultural, media, precum și clienți individuali – pentru zona de personal branding.