În primele nouă luni ale anului, clusterul și-a consolidat portofoliul și a început expansiunea în domeniul digitalizării
Vestra, primul cluster specializat în industria utilităților și echipamentelor de automatizare, a încheiat al treilea trimestru al anului 2022 cu o cifră de afaceri de peste 23 milioane euro. Până la finalul anului, compania previzionează o creștere cumulată a vânzărilor de 65% și o cifră de afaceri de 30,64 milioane euro.
„Deși premisele pentru a doua jumătate a anului 2022 nu au fost cele mai optimiste, având în vedere contextul geopolitic actual, Vestra a înregistrat o creștere consolidată a cifrei de afaceri de 61% față de primele nouă luni ale anului 2021. Planurile strategice ne-au ajutat să avem o performanță solidă la nivel de companie, în linie cu prognozele trasate la începutul acestui an, iar expansiunea în domeniul digitalizării, în special în Truix – brandul care oferă soluții în tehnologia informațională și smart cities, a reprezentat un pilon important în strategia noastră. Astfel, în această perioadă, focusul nostru a fost în jurul comunităților și orașelor SMART, iar adițional serviciilor care ne-au consacrat, foarte important pentru business-ul nostru, a fost ca acesta să se dezvolte și în alte direcții – digitalizarea.”, a declarat Vlad Iftime, Managing Partner Vestra.
Doar pentru trimestrul trei, rezultatele financiare arată o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, o creștere de 61% față de aceeași perioadă a anului trecut. Complexitatea, calitatea și diversitatea serviciilor oferite, precum și parteneriatele solide cu furnizorii sunt principalii factori care contribuie anual atât la majorarea veniturilor cât și la consolidarea portofoliul de clienți. În plus, principalul domeniu de activitate al companiei – departamentul echipamente și utilități – au contribuit anul acesta la accelerarea proiectelor axate pe partea de utilități publice și de contorizare inteligentă prin comunicații de tip SMART, în special pentru rețelele de apă și energie termică.
”Deși la nivelul volumului de tranzacții nu resimțim un impact negativ, remarcăm îngrijorări din partea clienților și furnizorilor cauzate de scumpirile generalizate asupra puterii de cumpărare. Astfel, în contextul inflației și al creșterii prețurilor la energie, cea mai mare provocare este menținerea costurilor cu furnizorii, astfel încât să putem atenua acest impact în prețul de vânzare al serviciilor fiind, în continuare, un partener de încredere pentru clienții noștri.”, punctează Vlad Iftime, Managing Partner Vestra.
Creșterea vânzărilor și a portofoliului de clienți reprezintă un vot de încredere din piață care certifică și reiterează calitatea produselor și serviciilor oferite de companie. În plus, cu ajutorul partenerilor, lideri de piață la nivel mondial, Vestra reușește să ofere clienților cele mai eficiente soluții menite să controleze pierderile de apă.
În ultimul an, activitatea clusterului a fost axată pe dezvoltarea brandului care oferă soluții în tehnologia informațională și smart cities, Truix, care vine în sprijinul comunităților și le ajută să devină competitive din punct de vedere economic, prin oferirea soluțiilor SMART.