Compania estimează venituri de 5 milioane lei în 2022
Platforma SMSO, furnizorul platformei de comunicare SaaS cu același nume, utilizată de clienți corporate în relația cu beneficiarii lor, a încheiat anul 2021 cu venituri în valoare de peste 2 milioane lei, mai mari cu 94% decât cele înregistrate în 2020 care s-au cifrat la 1.040.820 lei. Veniturile lunare au crescut de la 81.058 lei în Ianuarie 2021 la 326.381 lei pentru decembrie 2021.
În același interval de timp, numărul utilizatorilor din platforma SaaS* SMSO a crescut cu 250% față de 2020, până la peste 3.500 de conturi. Dintre cele 3.500 de conturi în platformă, 550 sunt clienți recurenți.
Pentru 2022, obiectivul companiei este să ajungă la venituri de 5 milioane lei iar până la finalul anului 2023 să ofere clienților săi solutii si servicii la nivelul unei platforme CPaaS**
,,Obiectivul principal pentru următorii doi ani este de a transforma SMSO în cel mai accesibil CPaaS din România – o platformă modernă și intuitivă, cu prețuri competitive și servicii de customer support excelente. Deocamdată ne concentrăm pe adăugarea de noi canale de comunicare (eMail, WhatsApp, Telegram, Voce) și creșterea portofoliului de soluții oferite clienților existenți. Principalii indicatori financiari pe care-i urmărim sunt creșterea veniturilor printr-o adopție cât mai mare a SMSO în rândul companiilor din România, precum și creșterea marjei brute (gross margin) prin servicii/soluții cu valoare adaugată bazate pe Inteligenţă Artificială Conversaţională (Conversational Artificial Intelligence).”, declară Cătălin Sporiș, CEO și co-fondator SMSO.
În 2021, companiile care au apelat cel mai des la servicii de comunicare prin SMS au provenit în principal din sectoare precum eCommerce, sănătate și servicii. Anul trecut, SMSO a încheiat parteneriate cu principalele platforme de eCommerce privind integrarea la nivel de API; spre exemplu, clienții platformelor MerchantPro, Extended, Avanticart se pot bucura acum de integrare facilă cu magazinele lor online privind notificarile despre comanda prin SMS. Tot în 2021, compania și-a relansat site-ul, mizând pe o interfață modernă, ușor de navigat pentru utilizator, dar a lansat în același timp și alte două produse în platforma SMSO: concursuri prin SMS inclusiv cu generare automată de coduri și RCS (Rich Communication Service).
“RCS este cel mai nou protocol de comunicare de tip text, disponibil pentru sistemul Android, care permite transmiterea de imagini, până la 999 caractere, introducerea de butoane call to action și campanii de tip carusel, oferind astfel mai multe opțiuni departamentelor de marketing care aleg acest canal de promovare. ”, adaugă Cătălin Sporiș.
Printre clienții adăugați în 2021 la portofoliul SMSO se numără PC Garage, Flip.ro, Teilor, Distrigaz și Sanamed. Tot în 2021, compania a semnat și parteneriate noi cu iStoma, Procesio/Ringhel și Axes Software.
În acest an, compania are în vedere încheierea unor noi parteneriate pentru integrarea cu Shopify, Hubspot, Zapier. „Sunt multe companii românești care folosesc aceste servicii și tipuri de automatizări, dar nu au soluții de comunicare dezvoltate local iar noi putem să oferim soluții personalizate și localizate foarte potrivite cu ce au ei nevoie. Totodată, în 2022 dorim să finalizăm o rundă de finanțare care să ne asigure o dezvoltare accelerată, extinderea cotei de piață în România, extinderea serviciilor noastre în țările din regiune și creșterea echipei noastre în departamentele de research & development, vânzări și marketing. În situația în care vom închide această rundă de finanțare în prima parte a anului, ținta de venituri pentru 2022 ar putea fi depășită cu 50%, adică 7-8 milioane lei.”, încheie Cătălin Sporiș.
*SaaS – Software as a Service
** CPaaS – Communication Platform as a Service