Ce se întâmplă când rigoarea germană a profilelor VEKA intră în locuințele românilor și ajunge în contact cu modul „românesc” de a face lucrurile? Împreună fac casă bună și rezultă o campanie de brand presărată cu umor.
Sub sloganul „Rigoarea germană stă bine în casele românilor”, noua campanie VEKA mizează pe atributul de brand, calitatea germană, și o interpretează creativ într-un ton of voice amuzant și prietenos, asemenea celorlalte campanii VEKA Romania realizate în ultimii ani.
Conținutul a fost gândit pornind de la insightul potrivit căruia românii aleg cu încredere lucrurile nemțești. De la mașini, la fotbal, bere ori un job într-o companie germană, românii sunt atrași în multe situații de lucrul nemțesc, convinși fiind că este sinonim cu calitatea. Însă chiar dacă se bucură de avantajele unui produs bine făcut, românilor le este greu să renunțe la multe dintre obiceiurile lor românești bine înrădăcinate.
Personajul principal din spotul TV este interpretat de Mihai Rait Dragomir. Actorul joacă rolul unui român care și-a instalat recent profile pentru ferestre și uși termoizolante de clasă A de la VEKA, în toată casa. Și cum profilele VEKA vin la pachet cu calitatea nemțească, personajul a început să asimileze și să aplice rigoarea germană în toate activitățile pe care le desfășoară. Spre exemplu, când se trezește dimineața, își face ca tot românul o cafea la ibric, dar este preocupat să măsoare cafeaua măcinată pe care o pune în linguriță cu o precizie absolută, specifică mai degrabă nemților.
Semnată de Jam Session Agency și amplificată în Social Media de Oxygen, campania este prezentă pe TV, în digital și Social Media.
„VEKA este singurul producător din România care comercializează exclusiv profile de clasa A, fabricate în Germania, după standarde stricte de calitate, iar această asociere cu lucrul nemțesc și cu rigoarea germană a venit în mod natural. Prin campaniile dezvoltate ne-am propus să oferim mereu experiențe unice consumatorilor noștri. Am continuat și în acest an să pariem pe umor și conținut distractiv, nu doar prin interpretarea creativă, ci și prin alegerea actorului Mihai Rait Dragomir ca personaj principal al campaniei”, a declarat Gyula Takacs, National Sales Manager Romania & Ungaria.
Mesajele pline de umor și autoironie din spot au fost amplificate în Social Media printr-o serie de meme-uri care conturează tipologia personajului.
Printr-o componentă de conținut interactiv, comunitatea VEKA din Social Media a fost invitată să intre pentru un moment în pielea personajului principal și, asemenea acestuia, să toarne cu rigoare germană berea în pahar, astfel încât spuma să nu atingă mai mult de trei centimetri.
Pentru amplificarea twistului dintre nemțesc și românesc, a fost organizat și un concurs pentru comunitatea VEKA. Au fost alese cinci opere celebre semnate de pictori români, cărora le-au fost adăugate elemente inspirate din cultura germană.
Oamenii au fost îndemnați să identifice dimensiunea profilului VEKA potrivit pentru fiecare ilustrație în parte.
Echipele care au realizat campania:
Echipa Jam Session Agency:
Marius Tudor – Group Creative Director
Alexandra Ion – Copywriter
Vio Pintilie – Senior Art Director
Andreea Călărașu – Senior Creative Planner
Maria Vatamanu – Integrated mkt. & comm. Manager
Ioana Cadîr – Co-Managing Partner
Echipa Oxygen:
Bogdan Epure – Head of Social Media
Luiza Cernica – Senior Social Media Manager
Amira Daoud – Social Media Coordinator
Laura Câtea – Art Director
Marius Stan – Art Director
Cosmin Voicu – Copywriter
Ionuț Cioroiu – Copywriter
Anca Dorombach – Account Manager
Daniela Apostol – Traffic Manager
VEKA Romania:
Gyula Takacs – National Sales Manager Romania & Ungaria
Alexandru Oancea – Marketing Manager VEKA Romania
Agenția de media: Dentsu
Casa de producție: Lucas Art Film