Vegis.ro a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro, înregistrând o creștere de 40% față de anul precedent. Evoluția pozitivă s-a datorat fidelizării clienților, dar și creșterii în ansamblu a pieței produselor naturiste din România cu aproximativ 20%.
Creșterea cifrei de afaceri a Vegis.ro peste estimările inițiale consolidează poziția de lider în piața online de produse naturale, bio și vegane și vine pe fondul investițiilor atât pe partea de logistică, cât și de dezvoltare a businessului și fidelizarea clienților, prin eforturile constante de informare și documentare a celor peste 7000 produse listate pe site și aflate în stoc permanent în depozitul din Brașov.
“Cea mai mare investiție anul trecut a fost cea în noul depozit de 1000 mp, care permite extinderea portofoliului de produse, dar și procesarea mai rapidă a comenzilor primite. Așa cum am anticipat la începutul anului 2018, piața produselor naturiste și bio și-a păstrat trendul ascendent și a înregistrat o creștere de circa 20% față de anul precedent. Ne-am îndeplinit obiectivul de a crește cu o rată superioara dezvoltării naturale a pieței și am atins chiar o creștere de 40%. Motorul principal rămâne fidelizarea clienților, care apreciază viteza de livrare, în 24-48 ore de la plasarea comenzii și calitatea serviciilor aferente comenzii, precum împachetarea, relația cu departamentul de customer service și campaniile de marketing”, a explicat Mihai Bucuroiu, Fondator și Director de Dezvoltare Vegis.ro.
În 2019, Vegis continuă investițiile în optimizarea procesării comenzilor și depozit, prin automatizarea proceselor și implementarea unui sistem WMS.
Deschidere mai mare față de produse naturiste noi
Cele mai căutate categorii de produse rămân și în 2018 suplimentele naturale, alimentele și cosmeticele naturiste. Categoria cosmeticelor se bucură de o dinamică remarcabilă, atât prin creșterea interesului din partea publicului, cât și datorită dezvoltării ofertei, în special din partea producătorilor români.
În topul celor mai vândute produse se află mierea de Manuka, uleiul de cocos, Antioxivita (un supliment alimentar natural românesc considerat cel mai puternic antioxidant) și cosmeticele pe bază de bicarbonat. Topul județelor în care se plasează cele mai multe comenzi rămâne dominat de București (care reprezintă 38% din total), urmat de Cluj, Timiș, Iași și Brașov.
Valoarea coșului mediu de cumpărături s-a menținut la 150 lei, însă diversificarea produselor alese în 2018 de către clienți semnalează o mai mare deschidere către testarea mai multor produse naturiste și a noutăților disponibile pe piața din România.
„Portofoliul de produse Vegis.ro este într-o dinamică permanentă, deoarece reacționăm rapid la feedback-ul direct sau indirect al clienților. Lunar aducem produse noi și renunțăm la produsele care nu sunt apreciate de clienți. Am observat că în 2018 clienții noștri au fost mult mai înclinați să încerce produse nou introduse în oferta noastră. Peste 15% din vânzările totale din 2018 au fost realizate pe produse noi, introduse în decursul anului, ceea ce arată încrederea publicului nostru în procesul de selecție și informațiile vaste despre fiecare produs” – adaugă Mihai Bucuroiu.
Aproximativ 65% din totalul clienților Vegis.ro în 2018 sunt femei, cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani, care sunt preocupate de un stil de viață sănătos și echilibrat nu doar din perspectiva alimentației și dietei, ci și pentru îngrijire personală, îngrijirea casei și a copilului.
Vânzările pe dispozitive mobile accelerează
Tendința de creștere a vânzărilor și a traficului pe dispozitive mobile a continuat în 2018. Ponderea vizitatorilor pe mobile a ajuns la 64%, iar numărul acestora a crescut cu 23% față de anul precedent. Rata de conversie a clienților din zona de mobil a crescut și ea ca urmare a trendului organic, dar și a investiților făcute de Vegis.ro pe acest segment, unde procesul de comandă și versiunea de mobil au fost optimizate, în acord cu comportamentul și stilul de viață al utilizatorilor. Numărul comenzilor plasate de pe dispozitive mobile a crescut cu 70% față de 2017.