Proiectul presupune implementarea unui sistem informatic integrat, bazat pe Oracle Applications
Vector Software, Oracle Certified Advantage Partner, anunţă parteneriatul cu Honda Trading România, reprezentanţa Honda în România.
Honda Trading România, firmă înfiinţată în vara anului 2006, a folosit necesitatea implementării unui sistem informatic integrat ca o oportunitate pentru a alege o soluţie care să ofere scalabilitatea necesară unor previziuni de evoluţie rapidă a companiei. Astfel, în proiectul de implementare efortul a fost concentrat pe acoperirea principalelor zone de business şi pe definirea unor soluţii care să poată fi menţinute şi după creşteri importante ale volumului de date.
„Honda Trading România a preluat recent activitatea de import şi distribuţie pentru autoturismele Honda în România. Planurile de dezvoltare sunt extreme de ambiţioase pentru următorii 4 ani, declară domnul Florin Tudor, Country Operational Manager al HTRO. În acest sens, focusarea noastră pe o dezvoltare calitativă şi cantitativă a reţelei de distribuţie presupune o foarte judicioasă gestionare şi un control amănunţit al activităţilor şi resurselor implicate.”
Soluţia propusă de Vector Software are la bază tehnologia Oracle, şi cuprinde module din sfera Financiară şi Logistică, din pachetul eBusiness Suite, suită de produse destinate gestionării întregii activităţi a întreprinderii. Soluţia este perfect integrată şi sclabilă, şi asigură o mai bună gestionare a înformaţiei în companie, facilitând procesul de luare a deciziilor legate de business.
„Primii paşi ai proiectului Vector Software – Honda Trading România au pus baza unei colaborări de lungă durată, declară Ovidiu Oancea, director de vanzări şi marketing al Vector Software. „Ne propunem să fim alături de partenerii noştri pe parcursul unei evoluţii pozitive, şi să reuşim să avem un aport la calitatea serviciilor furnizate de Honda Trading România şi la buna funcţionare a proceselor de gestionare a activităţii companiei."
Într-o primă etapă, contractul semnat între Vector Software şi Honda Trading România a presupus acoperirea a trei fluxuri de bază pentru activitatea companiei, şi anume:
1. Fluxul de aprovizionare şi vânzare de piese de schimb şi accessorii
Honda Europa are un sistem intern de gestiune a pieselor de schimb şi a accesoriilor de la momentul comandării acestora, până la momentul livrării. Acest sistem trebuia susţinut în zona financiară pentru import şi pentru emiterea facturilor de aprovizionare şi desfacere, astfel încât să corespundă cerinţelor legale româneşti, şi să permită gestiunea tranzacţiilor de tip plată şi încasare ulterioare primirii sau emiterii facturilor. Pentru aceasta au fost dezvoltate interfeţe cu sistemul intern al Honda şi au fost implementate functionalităţile necesare pentru gestiunea financiară a aprovizionărilor şi a desfacerilor de piese de schimb şi accessorii.
„Această zonă a sistemului a fost finalizată în mai puţin de o lună, pentru a susţine data de lansare la nivel european a sistemului intern al Honda, şi functionează cu succes de la 1 octombrie 2006”, declară Radu Pencea, directorul al biroului de project management în cadrul Vector Software şi responsabil cu acest proiect. „Am adaptat experienţa noastră de lucru cu companii de dimensiuni medii şi mari pentru a putea livra rapid şi eficient şi proiecte de dimensiuni mai mici în sectorul atât de dinamic al IMM-urilor. Sprijinul acordat de echipa Honda Trading Romania a fost esenţial pentru încadrarea în termene şi pentru atingerea obiectivelor proiectului”.
2. Fluxul de gestiune financiară de tip back-office
Ca orice altă companie, Honda Trading România necesita un sistem de gestiune financiară care să susţină atât nevoile de raportare managerială, cât şi cerinţele fiscale şi legale româneşti. Pentru aceasta au fost implementate modulele din suita financiară a Oracle eBusiness Suite, luând în calcul şi cerinţele legate de fluxul de aprovizionare şi de vânzare de piese de schimb şi accessorii. Cu ajutorul sistemului implementat sunt susţinute eficient şi cerinţele de raportare la nivel de corporaţie.
3. Fluxul de aprovizionare şi vânzare de maşini
Principala direcţie de business a Honda Trading România este importul de automobile Honda pentru desfacerea prin reţeaua naţională de dealeri. Pentru a susţine această activitate, au fost implementate modulele din suita de logistică a Oracle eBusiness Suite, care permit gestionarea automatizată a aprovizionării, a gestiunii stocurilor şi a vânzarii de automobile, şi au fost implementate functionalităţi suplimentare din modulele suitei financiare. Astfel, sistemul permite urmărirea aprovizionării în toate fazele acesteia – de la producerea fiecărei maşini (identificată unic prin serii de caroserie şi motor), până la recepţia în depozitul din zona liberă Giurgiu. În acelaşi timp, sistemul facilitează procesul de vânzare prin înregistrarea şi evidenţa tuturor paşilor realizaţi – de la înregistrarea unei comenzi pâna la livrarea maşinii împreună cu setul final de documente.
„Implementarea sistemului Oracle eBusiness Suite a facilitat o optimizare a structurării fluxurilor, ceea ce ne permite o mai mare eficienţă financiară şi operaţionlă”’, declară Cristina Captariu, Financial & HR Manager şi responsabil cu implementarea acestui proiect din partea Honda Trading România. „În plus, sprijinul unei echipe experimentate din partea Vector Software a dus la reducerea perioadei de tranziţie către noul sistem implementat şi la evitarea capcanelor întâlnite în orice implementare”.
Bucuresti, 23.1.2007
{mosloadposition user10}