Sistemul de propulsie cu pile de combustie – capacităţile de inovaţie şi expertiza în industrializare prezentate în seria mică a BMW i Hydrogen NEXT din 2022.
Bucureşti/München. Dezvoltarea tehnologiilor de propulsie fără emisii de CO2 este o prioritate absolută pentru BMW Group. De asemenea, automobilele alimentate cu hidrogen pot juca un rol important în creşterea mobilităţii electrice şi vor deveni o opţiune suplimentară pe termen lung. La fel ca automobilele electrice, modelele alimentate cu hidrogen folosesc un sistem de propulsie electric. Cu toate acestea, ele nu obţin energia de care au nevoie din bateriile de înaltă tensiune, ci o produc direct la bordul maşinii din hidrogen, cu un sistem de pile de combustie (fuel cell). În acest fel, utilizarea tehnologiei inovatoare a hidrogenului poate contribui suplimentar la decarbonizare.
Centrul de Tehnologie şi Construcţie Uşoară (LuTZ) din Landshut joacă un rol esenţial în aceasta prin producerea componentelor esenţiale pentru sistemul de propulsie electric cu hidrogen care va fi instalat pe BMW i Hydrogen NEXT din 2022 şi furnizarea acestora pentru instalarea sistemului de pile de combustie la München. Cu ocazia “Zilei tehnologiei hidrogenului”, ministrul Afacerilor Economice din Bavaria, Hubert Aiwanger, şi Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW Group, au putut să vadă capacităţile puternice de inovaţie ale companiei şi competenţa în industrializare în domeniul hidrogenului.
„Sunt convins că tehnologia hidrogenului va câştiga teren – şi mă angajez să fac din Bavaria o locaţie high-tech pentru tehnologia hidrogenului. Acesta este un mod constructiv de a răspunde dezbaterii climatice”, a declarat Hubert Aiwanger, vicepremier al Bavariei şi ministrul Afacerilor Economie, Dezvolzării Regionale şi Energiei al Bavariei, într-o vizită la uzina de componente din Landshut, în Bavaria Inferioară. „Accentul se pune acum pe construirea unei infrastructuri de hidrogen la nivel naţional şi internaţional, de la producţie până la utilizare.”
„Aici, la Centrul nostru de Tehnologie şi Construcţii Uşoare, realizăm inovaţii importante pentru mobilitatea viitorului”, a spus Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori. „Dezvoltăm componente extrem de complexe, adaptate cerinţelor automobilelor noastre. În acest fel, centrul aduce o contribuţie vitală la transformarea companiei către mobilitate electrică. Mai mult ca oricând, producţia noastră internă de componente din Landshut serveşte drept vector de inovaţie.”
Serie mică din a doua generaţie BMW i Hydrogen NEXT de la sfârşitul anului 2022
Automobilele cu hidrogen generează energia electrică necesară din hidrogen direct în automobil şi oferă o serie de avantaje. Sunt cele mai potrivite pentru clienţii care circulă frecvent pe distanţe lungi, necesită o mare flexibilitate sau nu au acces regulat la infrastructura de încărcare electrică. Realimentarea durează doar câteva minute, la fel ca la combustibilii convenţionali. Automobilele care utilizează hidrogen produs folosind energie regenerabilă pot aduce o contribuţie importantă la îndeplinirea obiectivelor de mediu.
BMW Group va avea un program-pilot cu o serie mică de BMW i Hydrogen NEXT din 2022, bazată pe actualul BMW X5 şi echipată cu sistem de propulsie electric cu pile de combustie cu hidrogen care emit doar vapori de apă. Pentru a dezvolta acest automobil, BMW Group se bazează pe experienţa sa cu sisteme de propulsie electrice de generaţia a cincea.
Cu toate acestea, condiţiile necesare pentru a putea oferi clienţilor BMW Group un automobil cu hidrogen nu sunt încă atinse. Este necesar un angajament suplimentar – în special în ceea ce priveşte infrastructura de alimentare cu hidrogen şi cerinţele din întregul sistem energetic, unde hidrogenul verde trebuie să fie disponibil în cantităţi suficiente şi să fie produs la preţuri competitive pentru mobilitatea individuală.
În Germania, Uniunea Europeană şi alte regiuni importante ale lumii, a fost recunoscută importanţa hidrogenului verde pentru sistemul energetic al viitorului. Uniunea Europeană a făcut tehnologia hidrogenului un punct central al “Green Deal”. BMW Group salută aceste activităţi. Marile pieţe asiatice, precum Japonia, Coreea de Sud şi China, şi-au exprimat un interes puternic în crearea infrastructurii pentru automobilele cu hidrogen. Condiţiile pentru automobilele cu pile de combustie cu hidrogen se vor dezvolta diferit în întreaga lume.
Componente extrem de inovatoare de la Landshut pentru sistemul cu pile de combustie
Pregătirile sunt deja în desfăşurare la Landshut pentru sistemul cu celule de combustie care va fi utilizat la BMW i Hydrogen NEXT din 2022. Centrul de producţie din Bavaria Inferioară va fabrica componente extrem de inovatoare pentru seria mică: aşa-numita carcasă stivă din metal uşor , care găzduieşte pilele de combustie, şi placa finală de mediu realizată din piese turnate din plastic şi metal uşor, care creează o etanşare la aer şi apă în jurul carcasei stivă. “Mediu” se referă aici la hidrogenul, oxigenul şi lichidul de răcire care sunt canalizate în carcasă prin placa finală de mediu pentru a iniţia reacţia chimică în pilele de combustie. Aceste componente complexe sunt proiectate special pentru a rezista la contactul prelungit cu hidrogenul.
“Deţinerea Centrului de Tehnologie şi Construcţie Uşoară aici, la uzină, ne oferă un real avantaj faţă de concurenţii noştri. Avem capacităţi de inovaţie şi competenţă în industrializare; suntem capabili să dezvoltăm noi inovaţii strategice cruciale şi, în acelaşi timp, putem evalua partenerii şi furnizorii externi”, a declarat Dr. Wolfgang Blümlhuber, director pentru Dinamica tehnologiei, Turnarea metalelor uşoare în reţeaua de achiziţii şi furnizori.
“Într-o transformare tehnologică, succesul nu se întâmplă de la sine. Curajul, spiritul de pionierat şi schimbarea pe termen lung a competenţelor au făcut parte din secretul succesului nostru din trecut – iar angajaţii noştri calificaţi şi dorinţa lor de a se schimba joacă un rol-cheie”, potrivit lui Willibald Löw, preşedintele Sindicatului uzinei BMW Group din Landshut.
Sistemul de pile de combustie la BMW i Hydrogen NEXT
Sistemul de pile de combustie al BMW i Hydrogen NEXT este alimentat continuu cu hidrogen din rezervoarele CFRP şi generează până la 125 kW de putere electrică pentru motorul electric montat pe puntea spate. Mecanismul de bază pentru aceasta este o reacţie chimică între hidrogen şi oxigen, apa fiind singurul produs secundar al reacţiei. Două rezervoare care funcţionează până la presiunea de 700 bar, care conţin împreună şase kilograme de hidrogen, garantează o autonomie extinsă în toate condiţiile meteorologice şi pot fi reumplute în doar trei-patru minute.
Motorul electric al BMW i Hydrogen NEXT este aceeaşi tehnologie de generaţia a cincea, extrem de integrat, utilizat pentru prima dată pe BMW iX3. Bateria de înaltă tensiune care se află deasupra sistemului de propulsie electric serveşte ca tampon de performanţă şi susţine o dinamică suplimentară pentru acceleraţie. Sistemul de propulsie oferă o putere totală de 275 kW (374 CP).
Peste 40 de ani de experienţă în tehnologia hidrogenului
BMW Group are peste 40 de ani de experienţă în tehnologia hidrogenului şi mai bine de 20 de ani în domeniul tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen. Atât tehnologia, cât şi BMW i Hydrogen NEXT sunt dezvoltate la München. De asemenea, hidrogenul nu este o noutate pentru locaţia Landshut: în 2000, uzina din Landshut a montat tehnologia pe avanpostul tehnologic al acelor vremuri, BMW Hydrogen 7, cu un motor termic alimentat cu hidrogen şi componente turnate modelate cu matriţe de nisip. “Uzina din Landshut reprezintă puterea inovaţiei din Bavaria Inferioară”, a subliniat dr. Stefan Kasperowski, directorul uzinei BMW Group din Landshut. „Cu inovaţiile actuale pentru tehnologiile alternative de propulsie fără emisii de CO2, BMW Group îşi ia din nou un angajament clar faţă de locaţie.” Fiind cea mai mare fabrică de componente a BMW Group din întreaga lume, Landshut produce şase tehnologii diferite şi concentrează competenţa de predezvoltare a tehnologiei la Centrul de Tehnologie şi Construcţie Uşoară.
În plus, BMW Group foloseşte deja tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen oriunde are sens să facă acest lucru: flota de câteva sute de motostivuitoare cu transmisii cu pile de combustie utilizate în prezent în logistică la uzinele auto din Spartanburg şi Leipzig va fi extinsă suplimentar pe etape.
Uzina BMW Group din Landshut
În uzina BMW Group din Landshut, aproximativ 3.600 de angajaţi produc componente din metal uşor turnat pentru motor, şasiu şi caroserie, piese de exterior din plastic, componente de caroserie din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), piese pentru cockpit şi echipamente, sisteme de propulsie electrice, motoare speciale şi arbori de transmisie. Uzina din Landshut este cea mai mare fabrică de componente a BMW Group din lume şi livrează către toate fabricile de automobile şi motoare ale BMW Group din lumea întreagă – astfel pentru aproape fiecare model BMW, MINI şi Rolls-Royce, dar şi BMW Motorrad. Uzina BMW Group din Landshut înseamnă producţie de componente caracterizată prin digitalizare şi orientată către dezvoltare durabilă, precum şi utilizare responsabilă a resurselor.
Cu tehnologii orientate spre viitor, uzina BMW Group din Landshut joacă rolul unui motor de inovaţie în transformarea tehnologică a industriei auto şi a furnizorilor săi. În Centrul de Tehnologie şi Construcţii Uşoare (LuTZ), care este conectat direct la uzină, specialiştii dintr-o gamă largă de discipline sunt implicaţi încă dintr-o fază incipientă în procesele de dezvoltare şi contribuie în mod activ la dezvoltarea durabilă a viitoarelor modele de automobile. Uzina BMW Group din Landshut este un angajator responsabil social, inovator şi atractiv pentru regiunea Landshut şi Bavaria Inferioară. www.bmw-werk-landshut.de.