iar vânzările din martie au atins un record pentru istoria companiei
Cifrele de vânzări ale Škoda Auto au crescut în primul trimestru al anului 2010 cu 25 %, însumând 178.901 vehicule. Această creştere a fost în mare parte determinată de creşterea cererii pe piaţa auto din China, unde au fost livrate la clienţi în total 42.707 vehicule Škoda, ceea ce reprezintă, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, o creştere cu 122 %.
În luna martie, producătorul auto a livrat la nivel mondial nu mai puţin decât 72.900 vehicule marca Škoda, reuşind astfel un rezultat lunar record în istoria companiei.
Marca a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor pentru primul trimestru şi pe pieţele Europei Centrale (+13 %; 27.995 unităţi în principal în Cehia şi Polonia) şi ale Europei de Vest (+13 %; 85.187 unităţi).
Germania rămâne piaţa din Europa de Vest cu cel mai mare volum, chiar dacă piaţa respectivă a înregistrat o descreştere evidentă faţă de anul anterior. Acest trend a fost urmat şi de livările Škoda Auto.
De asemenea, şi Europa de Vest, exceptând Germania, s-a dezvoltat extrem de bine faţă de anul anterior, cu o creştere de 43 %, însumând 56.763 vehicule vândute. Marea Britanie a avut o influenţă importantă în acest sens cu cele 11.704 vehicule vândute, aceasta însemnând pentru Škoda o creştere de 72 % faţă de anul precedent. La fel şi livrările din Spania, Portugalia şi Norvegia au repurtat creşteri dinamice.
Cea mai îndrăgită maşină a mărcii Škoda, în primul trimestru al anului 2010, a fost Octavia (77.192 unităţi; +32 %). Al doilea model în ierarhie a fost Škoda Fabia (52.700 unităţi; -3 %). Cifrele de vânzări pentru Škoda Superb (20.514 unităţi; +119 %) au înregistrat cea mai rapidă creştere. Clienţii au arătat mare interes şi faţă de SUV-ul Škoda Yeti (12.195 unităţi). Marca a mai vândut 7.886 vehicule din gama Roomster şi 8.414 vehicule Octavia Tour.
„Vânzările Škoda Auto urmează un trend pozitiv şi, de asemenea, sunt marcate de dezvoltarea dinamică din China. Am obţinut impulsuri de creştere şi în anumite ţări din Europa. Astfel, în ceea ce priveşte prognozele pentru restul anului, rămânem optimişti, păstrând totuşi o anumită prudenţă. Sunt foarte promiţătoare noile modele Yeti şi Superb Combi, care au depăşit previziunile de vânzări. În general, ne vom continua drumul creşterii”, a declarat Reinhard Fleger, membru al consiliului de administraţia al Škoda Auto pentru vânzări şi marketing.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}