· Vânzările au crescut cu 2,6 procente, până la 13,074 miliarde Eur
· Creştere organică a vânzărilor de 5,8 procente
· Profitul operaţional (EBIT) a crescut cu 3,5 procente până la 1.344 milioane Eur
· Rezultatul net anual: în creştere cu 8,0 procente până la 941 milioane Eur
“Am reuşit şi în anul 2007 să înregistrăm performanţe de excepţie. Creşterea organică a vânzărilor şi profitul în creştere sunt încurajatoare. La acest succes au contribuit toate diviziile noastre şi am reuşit să menţinem vânzări constante în regiunile cu potenţial de creştere,” observă Ulrich Lehner, Preşedintele Consiliului Director al Henkel KGaA. “Aceste rezultate demonstrează eficienţa strategiei noastre de concentrare pe activităţi-cheie şi de întărire a rolului nostru de lider în inovaţii pe toate pieţele unde suntem prezenţi.” Astăzi Henkel a publicat raportul anual pe anul fiscal 2007. Vânzările au crescut cu 2,6 procente până la 13.074 milioane Eur, la aceasta contribuind toate diviziile companiei. Nivelul vânzărilor organice, i.e. vânzările după actualizarea în funcţie de cursul valutar şi de achiziţii/divizări de firme, a crescut cu 5,8 procente.
Profitul operaţional (EBIT) a crescut cu 3,5 procente, până la 1.344 milioane Eur, depăşind astfel creşterea vânzărilor. După actualizarea funcţie de cursul valutar, creşterea înregistrată a fost de 5,8 procente, din nou cu contribuţia tuturor diviziilor. Rentabilitatea vânzărilor (EBIT) a crescut cu 0,1 puncte procentuale, la 10,3 procente. După actualizarea în funcţie de câştigurile excepţionale şi de costurile restructurării, profitul operaţional (EBIT) a fost de 8,2 procente, ajungând la 1.370 milioane Eur, rezultat care se reflectă şi într-o rentabilitate a vânzărilor mai mare cu 0,6 puncte procentuale, de 10,5 procente.
Rezultatul financiar net a crescut cu 28 milioane Eur, până la -94 milioane Eur, în principal datorită unui deficit de 26 milioane Eur înregistrat anul trecut, ca urmare a participatiei la Corporaţia Lion, vândută în noiembrie 2006. Cu un nivel de 24,7 procente, rata impozitului s-a situat cu 1,2 puncte procentuale sub nivelul de anul trecut.
Rezultatul net anual a crescut cu 8,0 procente, până la 941 milioane Eur. După reţinerea participărilor minoritare de 20 milioane Eur, rezultatul net a fost de 921 milioane Eur (+7,7 procente). Rezultatul per acţiune preferenţială a crescut de la 1,99 Eur la 2,14 Eur (+7,5 procente).
Cheltuielile de capital pe proprietate, fabrici şi echipament au totalizat în 2007 470 milioane Eur, iar fluxul liber de numerar s-a ridicat la 769 milioane Eur. Capitalul net circulant s-a redus cu 1,8 puncte procentuale, la 11,5 procente din vânzări.
Pentru a atinge câştigurile propuse, Consiliul Director, Consiliul de Supraveghere şi Comitetul Acţionarilor vor propune la Adunarea Generală Anuală aprobarea unei creşteri a dividendelor de la 0,50 Eur la 0,53 Eur per acţiune preferenţială, şi de la 0,48 Eur la 0,51 Eur per acţiune ordinară.
Evoluţia diviziilor
Vânzările Diviziei Detergenţi şi Produse pentru îngrijirea locuinţei au crescut cu 0,8 procente, până la nivelul de 4.148 milioane Eur, în ciuda divizării unor activităţi nerentabile din anul financiar anterior. Creşterea organică a vânzărilor a fost de 5,5 procente şi a fost generată în primul rând de regiunea Europa/Africa/Orientul Mijlociu, iar cea mai mare rată de creştere a fost înregistrată în Europa de Est. În Europa Occidentală, campania “Best Ever” în special, iniţiată atât pentru aniversarea centenarului Persil, cât şi pentru relansarea celorlalte mărci europene de detergenţi premium ai companiei, a condus la rezultate pozitive. Profitul operaţional a crescut cu 2,1 procente, până la 459 milioane Eur şi cu 4,5 procente după actualizarea functie de cursul valutar. Creşterea în segmentul Detergenţi s-a menţinut în special datorită vânzărilor de detergenţi de rufe şi a balsamurilor de rufe. Activităţile legate de centenarul Persil au contribuit în special la buna dezvoltare a categoriei detergenţi de rufe. Marca cea mai importantă de detergenţi a companiei Henkel a fost din nou îmbunătăţită din punct de vedere al calitatii, din punct de vedere al aromei şi al esteticii, design-ului. Mărcile de balsam de rufe Vernel şi Silan au beneficiat simţitor de introducerea cu succes a unor noi arome. Contribuţii majore la performanţa vânzărilor categoriei Produse pentru îngrijirea locuinţei au fost aduse de produsele pentru maşini de spălat vase şi produse pentru curatenia toaletei. Rezultatele înregistrate de categoria detergent pentru maşini de spălat vase au fost stimulate de inovaţii precum produsul Somat 7 care, pe lângă funcţiile Somat 5, conţine şi o substanţă extra-activă de curăţire, precum şi un ingredient de activare pentru îmbunătăţirea rezultatelor la temperaturi joase. Detergenţii pentru spălare manuală
s-au dezvoltat foarte bine în Europa, în special în regiunile cu potenţial de creştere.
Vânzările Diviziei Produse Cosmetice/de toaletă au atins un nou record, peste volumul pieţei, cu o creştere organică a vânzărilor de 5,8 procente. Înainte de actualizarea în funcţie de cursul valutar şi de vânzarea companiei Morris de arome de calitate, vânzările au avut o creştere nominală de 3,7 procente, până la 2.972 milioane Eur, cu o creştere a activităţii în Europa de Vest semnificativ mai rapidă decât pe celelalte pieţe în general. Creşteri de ordinul a două cifre au fost din nou înregistrate în Europa de Est. Şi regiunile din Orientul Mijlociu şi America de Sud au generat creşteri la vânzări. Performanţa vânzărilor în America de Nord a fost caracterizată de extinderea companiei Dial şi de integrarea cu succes a portofoliului de mărci Right Guard. Profitul operaţional a crescut cu 3,8 procente, până la 372 milioane Eur şi cu 6,6 procente după actualizarea functie de cursul valutar. Pe segmentul Produselor pentru îngrijirea părului s-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor, cu o cotă de piaţă care a atins noi recorduri. Această performanţă a fost determinată de mărcile noastre de vârf din segmentele cheie ca de ex. Coloranţi, Produse pentru Îngrijirea părului şi Styling, care au continuat să ofere consumatorilor numeroasele produse inovatoare. Printre produsele noi s-au numărat Brillance Fashion Collection în segmentul coloranţilor, extinderea liniei Palette prin Golden Gloss Browns, Palette Color XXL şi Men Perfect, prima vopsea de păr pentru bărbaţi de la Schwarzkopf. Segmentul Îngrijirea corpului a continuat şi el să se dezvolte, susţinut în principal de succesul ofensivei inovatoare a celor două mărci importante, Fa şi Dial. Right Guard a atacat şi el puternic piaţa deodorantelor din SUA. Segmentul Îngrijirea Pielii a profitat de succesul mărcii sale nr.1, Diadermine, cu produsele inovatoare anti-rid şi noua linie de produse premium, Diadermine Age ExCellium, care i-au sprijinit extinderea poziţiilor pe piaţa din Europa. În segmentul Igienă orală, atenţia a fost captivată de prospeţimea noilor variante Theramed 2in1 şi de lansarea pe plan internaţional a produsului Theramed Titan Fresh. În fine, în segmentul Produselor profesionale, care deţine locul 3 mondial, accentul a căzut pe linia produselor de îngrijire Bonacure, pe relansarea produsului exclusivist pentru îngrijirea părului, SEAH, şi pe introducerea BlondMe, primul concept integrator cu colorant, îngrijire şi styling pentru persoanele cu părul blond.
Vânzările Diviziei Adezivi Tehnologii au crescut cu 3,6 procente, la 5.711 milioane Eur. Creşterea organică a vânzărilor a fost de 6,5 procente, iar rezultatul este că şi în 2007 creşterea noastră o depăşeşte pe cea a pieţei. S-au înregistrat creşteri semnificative ale ciferi de afaceri în Europa de Est/Africa/Orientul Mijlociu, America de Sud şi Asia-Pacific. Creşteri satisfăcătoare s-au înregistrat şi în Europa de vest, în schimb, vânzările din America de Nord s-au situat sub nivelul anului precedent, din cauza condiţiilor de piaţă existente. Profitul operaţional a crescut la 621 milioane Eur, cu 7,3 procente mai mult decât nivelul înregistrat în anul precedent, în timp ce creşterea profitului după actualizarea la cursul valutar s-a ridicat la 10,4 procente. Vânzările din segmentul Adezivi Comerciali şi Profesionali au crescut uşor, având drept principal motor adezivii pentru gresie şi faianţă ai mărcii internaţionale Pattex. Adezivii instant Loctite au continuat să se dezvolte pe un trend ascendent. Segmentul Adezivi pentru construcţii a înregistrat cea mai mare creştere, cu impulsul principal furnizat de Europa de Est. Odată cu înfiinţarea de noi unităţi de producţie, compania a reuşit să satisfacă cererea în rapidă creştere de produse ale companiei. Pe lângă adezivii pentru placări şi solutiile de hidro- si termoizolare ale mărcii Ceresit au înregistrat şi ele o creştere dinamică. Segmentul Adezivi Industriali a continuat să se dezvolte cu succes, impulsionat în special de pieţele în creştere din Asia-Pacific, Europa de Est şi America de Sud. Cele mai mari rate de creştere s-au înregistrat în domeniul industriei electronice, care a beneficiat de impulsul dat de catre dispozitivele de memorie şi de cresterea pietei telefoanelor mobile la preţ scăzut, precum şi în segmentul întreţineri, reparaţii şi revizii industriale prin marca Loctite. În ciuda ritmului lent de dezvoltare a pieţei autovehiculelor din SUA, compania Henkel a fost ajutată de creşterea la nivel mondial, datorată în primul rând adezivilor şi tehnologiilor de suprafaţă inovatoare reunite sub marca Teroson, destinate creşterii siguranţei împotriva distrugerii, reducerii zgomotului şi a greutăţii.
Dezvoltarea regiunilor
Europa/Africa/Orientul Mijlociu iese în evidenţă cu o creştere marcantă a vânzărilor de 5,6 procente, ajungând la 8.480 milioane Eur, la care au contribuit toate diviziile. După actualizarea functie de cursul valutar, creşterea a fost de 6,0 procente. Creşterea înregistrată în Europa de Est şi Africa/Orientul Mijlociu a fost peste medie, iar cea din Europa de Vest, inclusiv Germania, a fost şi ea în creştere. Creşterea organică a vânzărilor a atins 7,4 procente. În total, cota pe regiune din vânzările totale a crescut de la 63 la 65 procente. Din cauza cursului valutar fluctuant din America de Nord, vânzările în această regiune au scăzut cu 6,8 procente, până la 2.557 milioane Eur. După actualizarea functie de cursul valutar, vânzările au crescut cu 1,4 procente, în timp ce creşterea organică a totalizat 0,7 procente, unde principala contribuţie a fost cea a diviziei Produse Cosmetice/de toaletă. Cota acestei regiuni din vânzările totale a fost de 20 de procente. Regiunea Americii de Sud a înregistrat o creştere a vânzărilor de 4,3 procente, până la 691 milioane Eur. Actualizate functie de cursul valutar, vânzările regionale au crescut cu 9,4 procente, cu o creştere organică de 7,7 procente şi o contribuţie a tuturor diviziilor la această dezvoltare. Cota regiunii din vânzările totale a rămas aceeaşi, 5 procente. Rezultatele activităţii din regiunea Asia-Pacific au fost de asemenea pozitive, cu vânzări în creştere cu 6,0 procente, până la 1.103 milioane Eur, şi cu 9,7 procente după actualizarea la cursul valutar. Creşterea organică a vânzărilor a ajuns la 7,7 procente. Divizia Adezivi Tehnologii a beneficiat în special de o creştere dinamică în această regiune, care înregistrează din nou 8 procente din vânzările totale.
Performanţele Henkel în regiunile în creştere din Europa de Est, Africa, Orientul Mijlociu, America de Sud şi Asia (exclusiv Japonia) au fost şi de data aceasta bune, cu o creştere peste medie a vânzărilor de 12,4 procente, totalizând 4.388 milioane Eur, la care au contribuit din nou toate diviziile. După actualizarea functie de cursul valutar, vânzările totale au ajuns la 15,3 procente, iar nivelul vânzărilor organice a crescut cu 15,1 procente.
Trimestrul patru din 2007
Vânzările în al patrulea trimestru s-au ridicat la 3.186 milioane Eur. Creşterea vânzărilor organice a fost de 3,8 procente. La nivelul de 323 milioane Eur, profitul operaţional s-a menţinut la nivelul înalt înregistrat anul trecut. După actualizarea în funcţie de câştigurile excepţionale şi costurile de restructurare, EBIT a fost de 325 milioane Eur, cu 2,2 procente mai mult decât anul precedent. Rezultatul net pentru acest trimestru a crescut cu 11,8 procente, până la 247 milioane Eur; rezultatul per acţiune preferenţială a crescut de la 6 eurocenţi la 0,57 Eur (+11,8 procente).
Participaţii majore
Ecolab Inc., St. Paul, Minnesota, SUA, la care Henkel deţine o participare de 29,5 procente, a raportat vânzări în valoare de 5.470 milioane USD pentru anul financiar 2007, o creştere de 11,7 procente comparativ cu anul precedent. Rezultatul net pentru acest an a crescut cu 15,9 procente, până la 427 milioane USD. Valoarea pieţei pentru această participare a fost la 31 decembrie 2007 de 2.529 milioane Eur (anul precedent: 2.495 milioane Eur).
Perspective
Henkel intenţionează din nou să se dezvolte mai rapid decât pieţele pe care activează şi anticipează o creştere organică a vânzărilor (i.e. după actualizarea în funcţie de cursul valutar şi de achiziţii/divizări) de 3-4 procente în 2008.
Henkel anticipează o creştere a profitului operaţional (EBIT) – după actualizarea la cursul valutar – pe lângă creşterea organică a vânzărilor.
De asemenea, Henkel prevede o creştere a rezultatului per acţiune preferenţială (EPS), pe lângă creşterea organică a vânzărilor.
Această perspectivă financiară nu ia în considerare efectele achiziţiei aflate în plan a Diviziilor Adezivi şi Materiale electronice de la National Starch.
{mosloadposition user10}