Compania estimează că ritmul de creștere se va menține până la sfârșitul anului
Producătorul de materiale de construcții Ruukki România anunță pentru primele luni ale acestui an vânzări de acoperișuri la fel de mari ca în prima parte a celui mai bun an a pieței de construcții. Adaptarea ofertei la cererea de la nivel local reprezintă unul dintre principalele motive ale acestui avans de circa 250%.
Avansul vânzărilor de acoperișuri anunțat de Ruukki pentru piața locală este triplu comparativ cu evoluția de pe alte piețe pe care compania finlandeză este prezentă. Grupul Rautaruukki, din care face parte Ruukki România, a înregistrat în primul trimestru al acestui an o creștere a vânzărilor de aproximativ 35% . Divizia cu cele mai mari creșteri a fost cea de construcții, care cuprinde și segmentul de producție și comercializare de acoperișuri. La nivel internaţional, veniturile întregului grup rezultate din vânzarea de acoperişuri s-au majorat cu 86%, în vreme ce în România, segmentul de acoperişuri a înregistrat o creştere de 250%. Țările nordice și cele Central și Est Europene au raportat cele mai bune vânzări în cadrul grupului.
„Ne propunem să menţinem acest ritm de creștere pe tot parcursul anului în ceea ce privește vânzările de acoperișuri pe piața din România”, a declarat Zoltan Szoke, Business Line Manager Roofing Ruukki România și Bulgaria. „Ca procent de creștere este cel mai bun rezultat la nivel local înregistrat de Ruukki. Principalii factori care au făcut acest lucru posibil au fost regândirea portofoliului și adaptarea acestuia la specificul cererii autohtone, avantajele pe care le oferă statutul de producător local, lansarea de produse noi, atât pe segmentul premium cât și pe celelalte segmente, investițiile în marketing din ultimii ani și activitatea intensă a rețelei de peste 150 de distribuitori la nivel național”, a precizat Zoltan Szoke.
Ca și anul trecut cei mai mulți români au comandat acoperișuri noi în cadrul unor proiecte de renovare. Tocmai pentru că era vorba despre renovări, în multe cazuri consumatorii au preferat produsele premium. „O mare parte a clienților noștri care cumpără produse premium sunt de fapt clienți care au avut înainte produse entry level, cumpărate de la alte companii, și care au văzut că după numai câțiva ani acoperișul a cedat. Astfel ca la a doua achiziţie au preferat să meargă la sigur, pe pachete de garanţii de până la 50 de ani”, adaugă Zoltan Szoke.
Anul trecut Ruukki România a înregistrat un avans al vânzărilor de țiglă metalică de 8% comparativ cu anul precedent. Valoarea totală a pieței de învelitori din România în 2010 a fost de 75 de milioane de euro. Acoperisurile metalice au deținut anul trecut o pondere de 50% din totalul acestei piețe. Comparativ cu anul precedent ponderea vânzărilor de învelitori metalice tip țiglă în ansamblul pieței de acoperișuri s-a diminuat cu aproximativ 5%.
Afacerile Ruukki România au crescut cu 18%, peste estimările inițiale care vizau un avans de 10%. În 2011 compania își propune o majorare a vânzărilor de cel puțin 10%. Principalele grupe de produse comercializate de Ruukki la nivel local sunt structurile metalice, țigla metalică și panourile termoizolante cu marcaj CE.
{mosloadposition user9}