· În 2015 vânzările Honda Trading România au crescut cu 59% față de rezultatele înregistrate în 2014, pe fondul unei piețe totale ce s-a apreciat cu 19%.
Ca o confirmare a evoluției pozitive de la finele anului 2014, atunci când Honda Trading România a reușit să înregistreze prima creștere după cinci ani dificili pentru piața auto din România, rezultatele de la fnalul anului demonstrează o revenire accelerată pentru Honda.
Volumul total de 830 de unități comercializate în 2015 reprezintă o creștere cu 59% față de cele 523 unități livrate în 2014. Cel mai popular model din gama Honda rămâne SUV-ul CR-V cu 295 de unități, urmat de Civic 4D cu 244 de unități și Civic 5D cu 191 de unități.
SUV-ul CR-V înregistrează o creștere de 19% față de vânzările din 2014, modelul beneficiind și de un facelift optic și tehnic aplicat în primăvara anului 2015. Printre noutățile principale aplicate noului CR-V se numără noul propulsor diesel 1.6 i-DTEC bi-turbo ce produce 160 CP și noua transmisie automată cu 9 trepte. În condițiile în care transmisia automată pentru noul CR-V a fost disponibilă abia din vara anului trecut, SUV-ul Honda are potențialul de a menține cel puțin aceeași creștere în decursului anului 2016 grație unei game complete de motorizări și echipări disponibile pe tot parcursul anului.
Versiunea Sedan a compactei Civic a avut cea mai spectaculoasă evoluție în gama Honda reușind să se impună ca o soluție populară în segmentul sedanurilor compacte cu motorizări pe benzină. Din totalul de 244 de unități livrate, 186 de unități au fost livrate prin intermediul programului Rabla. La nivel de gamă Honda a livrat un total de 281 de unități prin programul Rabla, o creștere de 243% față de 2014.
Un alt model care a primit un facelift anul trecut este Civic Hatchback a cărui vânzări au înregistrat o creștere de 19% grație modificărilor de ordin optic și tehnic aplicate. În același timp, Civic 5D a fost și primul model din gama Honda care a beneficiat de aportul noului sistem de infotainment Honda Connect bazat pe un sistem de operare Android.
„Creșterea vânzărilor din 2015 a venit ca urmare a unei strategii de piață adaptată preferințelor clienților din România. Am mizat pe pragmatism prin noul Civic Sedan, pe performanță și rafinament prin noul CR-V și nu în ultimul rând pe pasiune prin spectaculosul Civic Type R. Acesta din urmă a reprezentat o surpriză foarte plăcută pentru noi atât prin prisma performanțelor de excepție cât și prin faptul că a reușit să atragă un număr de 7 clienți în doar trei luni de disponibilitate pe piața din România“ a declarat Ionuț Lupu, Director Comercial Honda Trading România.
* Conform statisticilor publicate de APIA, valabila pentru importatorii si distribuitorii de automobile cu livrări ce depășesc 500 de unități anual.