Restructurarea reţelei de vânzări prin trecerea la suprafeţe mai mari de retail şi gestionarea atentă a operaţiunilor financiare sunt factorii cheie care vor ajuta Grupul Flamingo să depăşească criza financiară
Bucureşti, 12 noiembrie 2008: Flamingo International, unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse electronice, electrocasnice şi IT&C de pe piaţa din România, a raportat o cifră de afaceri de peste 143 milioane euro aferentă primelor 9 luni ale anului 2008, în creştere cu 56% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea înregistrată în această perioadă se datorează în special evoluţiei pozitive a activităţilor de distribuţie, care au crescut cu aproximativ 120% faţă de nivelul atins anul trecut, iar in retail cu aproximativ 32% faţă de aceeași perioadă a anului 2007.
Luând în considerare faptul că rezultatele raportate pentru primele 9 luni se află sub influenţa crizei financiare, reprezentanţii Grupului Flamingo International consideră că valoarea puţin mai mică decât cea prevăzută în buget este totuşi o realizare importantă. Cifrele preconizate pentru sfârşitul lui 2008 au fost ajustate în scădere cu aproximativ 5%, deşi piaţa rămâne foarte volatilă şi prin urmare valoarea vânzărilor din decembrie foarte dificil de estimat. Prin urmare, Grupul Flamingo International aşteaptă pentru anul 2008, vânzări de aproximativ 200 mil euro.
„În ciuda rezultatelor promiţătoare, privim performanţa actuală a grupului Flamingo International în timpul crizei financiare internaţionale cu o deosebită grijă. Din această cauză am implementat măsuri foarte stricte de control financiar în toate ariile pe care activitatea noastră le acoperă. Piaţa este instabilă la momentul actual din cauza crizei financiare, dar şi a reglementărilor referitoare la creditare impuse de Banca Naţională a României, aceste elemente aftectându-ne vânzările. Credem că vom atinge vânzări de aproximativ 200 mil euro în 2008, la fel cum la sfârşitul anului trecut eram încrezători în faptul că restructurarea şi consolidarea au creat o companie îndeajuns de sănătoasă pentru a depăşi criza financiară actuală. La ora actuală, evaluăm activităţile noastre din 2009, care vor avea impact în special asupra deschiderii de noi magazine. Aceste lucruri nu trebuie interpretate ca o schimbare, ci doar ca o amânare de 1-2 ani”, a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.
Anul acesta retailer-ul s-a concentrat pe consolidarea şi extinderea reţelei Flanco World care, la finalul lunii septembrie 2008, număra 22 unităţi, comparativ cu 18 unităţi operate la finalul anului 2007 şi intenţionează ca până la finalul anului acesta să mai deschidă 7 magazine Flanco World la nivel naţional şi să eficientizeze activitatea de distribuţie. La finalul celui de-al treilea trimestru, suprafaţa totală netă de vânzări a grupului Flamingo International era de 54.000 mp, iar după deschiderea noilor unităţi din trimestrul 4 aceasta va atinge, la finalul anului la 60.000 mp, în locul celor 70.000 mp anunţaţi iniţial.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei locale de retail IT&C, reprezentanţii Flamingo îşi reevaluează estimările – piaţa a atins o creştere de 10% în primele 9 luni ale lui 2008, cu 5% mai puţin decât s-a anunţat iniţial. Previziunile actuale ale Flamingo Group pentru întregul an 2008 sunt că această valoare va scădea în continuare până la nivelul înregistrat în 2007. Acest lucru vine ca un rezultat al volatibilităţii pieţei, determinată de criza financiară şi în acelaşi timp de condiţiile mai rigide de creditare impuse de Banca Naţională a României.
{mosloadposition user10}