- Campaniile de sărbători reprezintă 25% din activitatea anuală a Brand Management și generează 30% din cifra de afaceri
- 60% dintre clienții Brand Management au campanii dedicate perioadei sărbătorilor de iarnă
- Brand Management raportează o creștere a cifrei de afaceri de 200% în Q4 2023 față de aceeași perioadă a anului 2022
- Brandurile internaționale încep să-și facă reclamă și în orașele de dimensiune medie din țară
În fiecare an, brandurile din întreaga lume se întrec în campanii de Crăciun. Toate vor să-și facă auzite și văzute mesajele în moduri cât mai eficiente cu putință. După câțiva ani plini de provocări, sezonul sărbătorilor de iarnă 2023 pare să fie, de departe, unul dintre cele mai bune, pe măsură ce numărul românilor care merg la mall de Crăciun și Revelion crește cu 17% față de o perioadă normală. Dacă, în mod uzual, 7 din 10 români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână (în mediul urban), pe final de an numărul acestora ajunge la 8, iar timpul petrecut în mall crește cu 30%. La fel, și bugetul pentru cumpărături al românilor crește de la o medie de 300 de lei per vizită la peste 400 lei.
Conform Brand Management, liderul pieței de indoor advertising și prima companie de profil ale cărei servicii au acoperire la nivel național, sezonul sărbătorilor de iarnă se anunță a fi unul foarte bun și datorită dezghețării bugetelor de marketing, la finalul unui an dificil, cu multe modificări fiscale care au generat o atitudine prudentă. Practic, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, 60% dintre clienții Brand Management generează un sfert din activitatea anuală a companiei și aproape o treime din cifra de afaceri.
„Ultimul trimestru al acestui an se termină pentru noi cu o creștere a cifrei de afaceri de 200% față de același interval al anului trecut. Din punct de vedere al campaniilor de sărbători, procentele au rămas aceleași ca în anii trecuți – circa 30% din cifra de afaceri provine din acestea. În ce privește cifra de afaceri totală, am avut o creștere de 35% în 2023 și estimăm că vom păstra trendul ascendent și în anul viitor.”, spune Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.
Tendințele actuale în domeniul reclamelor din centrele comerciale demonstrează că brandurile s-au convins de eficiența expunerii în mediul indoor prin faptul că le apropie din ce în ce mai mult de consumator, în momentul în care acesta ia decizia de cumpărare.
Cele mai solicitate spații rămân cele cu trafic intens precum zona de atrium sau cea de restaurante și cafenele din mall-uri, acolo unde se opresc 5 din 10 români să mănânce după ce fac cumpărăturile. În ce privește zonele geografice alese, brandurile internaționale se concentrează în special pe orașele principale (top 6 ca ordin de mărime), însă observăm o prezență din ce în ce mai mare și în orașele ce completează top 20 din punct de vedere al numărului de locuitori. Astfel că, în ultimele planuri de media apar tot mai des orașe ca: Brăila, Galați, Târgu Mureș, Oradea, Piatra Neamț, Suceava, Alba Iulia, Arad etc. Însă, pentru planificarea unei campanii de succes, specialiștii trebuie să aibă în vedere mai multe criterii.
„Până acum am făcut recomandări de eficientizare a expunerii în baza experienței noastre de aproape 20 de ani, dar începând cu 2024 vom agrega datele de trafic ale mall-urilor și hypermarket-urilor cu care lucrăm și astfel toți clienții noștri vor primi, la fiecare plan de media solicitat de la noi, câte zeci sau sute de mii de vizitatori lunari sunt per locație, plus profilul consumatorului (gen/generație), așa cum reiese el din studiul de piață de anul acesta făcut pentru industria de indoor advertising de către Reveal Marketing. Astfel, orice planificare de campanie publicitară în indoor va porni de la audiența ce poate fi atinsă și ce rezultate pot avea din punct de vedere impact și reach al consumatorului final”, spune Georgian Drăghici.
Alte criterii și tactici care s-au dovedit de succes și cresc în tendințe în perioada următoare sunt:
- Folosirea de suporturi sustenabile, pentru eficientizarea costurilor.
- Atenție sporită la bugetul companiilor în construirea și implementarea campaniilor.
- Campanii care să ofere experiențe și interacțiuni offline-online, care să suscite cât mai multe simțuri.
- Focus pe datele demografice, care dau valoare oricărei campanii, influențând direct creșterea vânzărilor. Cunoașterea audienței și plasarea campaniilor la locul potrivit face diferența dintre o campanie mediocră dar care crește vânzările și una grozavă, dar pe care nu a văzut-o nimeni.
- Campanii globale adaptate pieței, mentalității și contextului local, astfel încât consumatorului să îi fie ușor să relaționeze și interacționeze cu ele.