În acest an, vânzările de maşini electrificate au crescut cu 74,8% şi au ajuns la 50.711 automobile ● BMW Group a livrat 1.401.551 de automobile în acest an, o creştere de 4,3% ● Vânzările BMW Group în iulie au urcat cu 0,4%, la 180.726 de automobile ●
Bucureşti/München. BMW Group a avut cea mai bună lună iulie din istoria sa, cu vânzări lunare ce au totalizat 180.726 de unităţi, o creştere de 0,4% faţă de anul anterior. De asemenea, în primele şapte luni ale anului, compania a vândut mai multe automobile decât în orice altă perioadă similară, cu un total de 1.401.551 de automobile (+4,3%) ce au fost livrate clienţilor din lumea întreagă.
“După un prim semestru-record, vânzările noastre în iulie au rămas la un nivel ridicat, obiectivul principal fiind profitabilitatea”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi brand BMW. “În ciuda situaţiei dificile continue din SUA, precum şi a schimbării de model pentru BMW X3 şi BMW Seria 5 în China, am continuat să fim capabili să atingem nivelul ridicat de livrări al anului trecut, aceasta datorită politicii de creştere echilibrată a vânzărilor la nivel global. Vânzările de automobile electrificate continuă să se dezvolte foarte bine, toate cele nouă automobile electrificate ale noastre având rolul lor în acest succes”, a continuat el.
Iulie a înregistrat un nou punct de referinţă pentru gama fără egal de automobile electrificate a BMW Group: peste 50.000 de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI electrificate au fost livrate clienţilor de pe mapamond de la începutul acestui an. Acum, BMW Group are nouă automobile electrificate disponibile pe piaţă: vânzările acestor maşini au totalizat 50.711 unităţi în primele şapte luni ale anului, o creştere de 74,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceasta face ca BMW Group să fie al treilea cel mai mare constructor de automobile electrice sau plug-in hybrid. BMW i3 este cel mai bine vândut automobil electric pe baterii din segmentul premium al clasei compacte încă de la lansarea pe piaţă în 2014, iar curba vânzărilor sale înregistrează o tendinţă ascendentă.
La nivel global, vânzările mărcii BMW în iulie au fost la acelaşi nivel ridicat ca şi anul trecut. Un total de 153.511 automobile BMW (+0,1%) au fost livrate clienţilor din lume. Primele şapte luni ale anului au fost cele mai de succes din întreaga istorie a mărcii, cu vânzări ce au totalizat 1.191.547 de automobile, adică o creştere de 4,5%. O gamă largă de modele din portofoliu a contribuit la această evoluţie. Familia BMW X continuă să fie un vector major de creştere – în ciuda schimbări de model BMW X3 din prezent – cu vânzări totale ale modelelor BMW X mai mari cu 15,4% (407.492 de unităţi). BMW Seria 1 (107.460 / +8,5%) şi BMW Seria 7 (37.159 / +21,9%) au înregistrat creşteri importante. Totodată, în iulie, noul BMW Seria 5 a obţinut creşteri ale vânzărilor de 34,9% (17.712) pe toate pieţele, exceptând China. BMW Seria 5 traversează acum faza de schimbare a modelului în China, unde vânzările BMW Seria 5 din iulie au scăzut cu 47,2% (6.766) faţă de anul anterior.
Vânzările de automobile ale mărcii MINI au continuat să crească în iulie, cu 26.974 de unităţi livrate clienţilor de pe mapamond, o creştere de 2,0% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului anterior. În primele şapte luni ale anului 2017, totalul automobilelor MINI livrate a ajuns la 208.188 de unităţi, o evoluţie de 3,4% faţă de anul trecut. MINI Cabriolet (21.248 / +23,4%) şi MINI Clubman (34.086 / +6,5%) au demonstrat creşteri foarte bune în cursul acestui an. Noul MINI Countryman a fost principalul vector de creştere, cu vânzări mai mari cu 33,5% (6.810) în iulie.
În cursul lunii iulie, BMW Motorrad a obţinut încă o dată un maxim istoric, cu 14.835 de motociclete şi maxiscutere livrate clienţilor. Aceasta a însemnat o creştere de 7,6% comparativ cu volumul livrărilor din 2016. Cu un total de 103.224 de unităţi livrate în primele şapte luni ale anului şi o creştere de 9,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, BMW Motorrad se află în ritmul de a obţine un nou record anul şi în 2017.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe pe scurt
Cu o situaţie economică tot mai volatilă în numeroase pieţe, BMW Group continuă să-şi urmeze politica de vânzări echilibrate la nivel mondial, din dorinţa de a obţine o creştere sustenabilă şi profitabilă.
Mediu potrivnic din Marea Britanie – o piaţă semnificativă a dus la o uşoară scădere a vânzărilor în Europa în iulie, dar totalul vânzărilor în regiune pentru întregul an a rămas uşor deasupra nivelului foarte bun de anul trecut, cu creştere de 1,7%. Franţa (51.569 / +3,6%) şi Spania (35.731 / +8,9%) au fost doi dintre cel mai semnificativi vectori de creştere din regiune.
Livrările BMW Group în Asia continuă să crească anul acesta, propulsate în special de China, unde vânzările combinate BMW şi MINI au fost mai mari cu 17,0% în primele şapte luni ale anului.
Încetinirea creşterii de pe piaţa auto din SUA se reflectă în datele BMW Group pentru regiunea America, unde anul acesta s-au vândut cu 3,5% mai puţine automobile decât anul trecut.
In iulie 2017 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2017, inclusiv iulie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa | 78.615 | -1,5 | 633.467 | +1,7 |
– Germania | 25.227 | +4,5 | 181.571 | -0,5 |
– Marea Britanie | 13.110 | -8,8 | 138.487 | +1,1 |
Asia | 62.408 | 9,8 | 477.670 | +14,3 |
– China (continentală) | 43.311 | +8,0 | 336.591 | +17,0 |
– Japonia | 5.544 | +5,6 | 44.377 | +6,3 |
America | 34.471 | -9,5 | 251.464 | -3,5 |
– SUA | 26.363 | -13,7 | 197.654 | -5,5 |
– Mexic / America Latină | 3.332 | +22,6 | 21.319 | +16,4 |
Livrările BMW Group în/până în iulie 2017, pe scurt
În iulie 2017 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2017, inclusiv iulie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 180.726 | +0,4 | 1.401.551 | +4,3 |
BMW | 153.511 | +0,1 | 1.191.547 | +4,5 |
MINI | 26.974 | +2,0 | 208.188 | +3,4 |
BMW Group electrificate* | 8.138 | +52,7 | 50.711 | +74,8 |
BMW Motorrad | 14.835 | +7,6 | 103.224 | +9,2 |
* BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric