Valentine’s Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, este speculată la maxim de comercianţii din România, lucru reflectat şi în campaniile acestora de promovare. mediaTRUST prezintă vizibilitatea Valentine’s Day în publicitate.
În perioada 1 – 14 februarie 2014 au fost înregistrate 1.234 de reclame difuzate ce au avut ca subiect Ziua Îndrăgostiţilor.
Bingo România se află în top cu reclama „Super Bingo Metropolis aduce partida specială a îndrăgostiţilor…” care a înregistrat 136 de difuzări cu un rate card de 124.700 de euro.
Urmează Altex cu reclama „De Valentine’s Day te îndrăgosteşti…” a înregistrat 100 de difuzări şi un rate card de 229.715 euro.
Carrefour se află pe locul trei cu reclama „Carrefour sărbătoreşte Ziua îndrăgostiţilor…” care a avut 86 de difuzări şi un rate card de 23.979 euro.
Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media
Cele mai multe reclame ce au avut ca subiect Valentine’s Day au fost difuzate la posturile de radio – 825, televiziunile au difuzat 352 de reclame, iar în presă au fost tipărite 25 de reclame. În topul radiourilor se află Europa FM cu 218 reclame, Pro FM cu 215 şi Radio Zu cu 149 de reclame difuzate. În clasamentul televiziunilor se află România TV care a difuzat 59 de reclame, Pro TV cu 58 de reclame, Antena Stars şi GSP TV, fiecare cu câte 48 de reclame difuzate. Ziarul Ring, Nine o’Clock şi Libertatea conduc în topul publicaţiilor cu cele mai multe reclame de Valentine’s Day.
Distribuţia reclamelor pe categorii de produse
În perioada 1 – 14 februarie 2014, categoria Divertisment a înregistrat cel mai mare volum de publicitate (369 de reclame), urmată de categoria Magazine de electonice (273 de reclame), Radiouri (131 de reclame), Hypermaket-uri (114 reclame) şi Centre comerciale (102 reclame).
Despre raport
Raportul a luat în calcul rezultatele monitorizării a peste 135.000 de reclame difuzate în perioada 1-14 februarie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale.