Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Valencia, o noua provocare pentru Dunlop si noii Campioni

Doi noi campioni Dunlop, o suprafață de concurs schimbată și o alocare revizuită a anvelopelor sunt noutățile care țin capul de afiș odată cu întoarcerea în Spania pentru etapele de final de sezon ale Campionatelor Mondiale de Moto2 și Moto3, desfășurate în cadrul “Gran Premio Generali de la Comunitat Valenciana”.

“Circuito de la Comunitat Valenciana” dispune de o suprafață nouă pentru pista de concurs pe care se desfășoară a șaptesprezecea etapă a anului, iar Dunlop se așteaptă la o primire “agresivă” pentru compușii săi și de aceea alocă o versiune mai dură pentru Moto2.

Cei doi noi campioni Dunlop se vor afla pe pistă pentru etapa din perioada 9-11 noiembrie a.c., Marc Marquez asigurându-și titlul în Moto2 la Philip Island, la puțin timp după ce Sandro Cortese s-a acoperit de glorie în Moto3 la Sepang.

O nouă suprafață

“Circuito de la Comunitat Valenciana”, lung de 4 km, are nouă viraje de stânga și cinci de dreapta. Parcurs în sens invers acelor de ceasornic și cu o linie dreaptă de 650 metri, circuitul oferă numeroșilor spectatori prezenți o perspectivă excelentă, mulțumită arhitecturii sale. Fiind recent înlocuită suprafața de rulare a pistei, pentru prima oară de la inaugurarea sa din 1999, Dunlop va aduce pentru această cursă compușii 4886 mediu și 3838 dur din Grupa D (Grip Focused).

4886 reține cu succes temperatura pentru a compensa răcirea anvelopei pe liniile drepte lungi și are o aderență mecanică bună în virajele lente, în timp ce 3838, fiind un compus mai dur, oferă piloților încrederea necesară pentru a accelera devreme la ieșirea din apex. Ambii compuși au o durabilitate ridicată, iar 4886 apare și în cadrul Grupei B (Abrasion Defenders).

Pentru roata față, compusul mai dur 717 se întoarce și se alătură lui 302, după ce în ultimele trei curse compusul 717 a fost schimbat cu 345.

Marc Marquez: Campion Mondial Moto2 în 2012!

Marc Marquez a devenit pentru a doua oară Campion Mondial Dunlop după ce și-a adjudecat titlul în Moto2 pentru 2012 în penultima etapă, desfășurată la Phillip Island.

Spaniolul, în vârstă de numai 19 ani, avea nevoie în Australia doar de două puncte, scopul fiind atins și chiar devansat cu ajutorul unei îndrăznețe depășiri pe ultimul viraj, adjudecându-și locul trei în cursă.

Momentul a fost unul emoționant pentru Marquez și echipa sa, fostul Campion Mondial la 125 cmc punându-și în pericol cariera după o luptă cu problemele de vedere, desfășurată iarna trecută. Totuși, el s-a întors într-o formă de zile mari, reușind să câștige opt din cele 16 curse disputate.

"Este o senzație incredibilă, un vis. Îmi amintesc vremurile grele și susținerea oferită de familie și echipă, așa că nu pot să nu fiu emoționat” a spus Marquez.

Înainte de Moto2, Marquez a mai câștigat 10 curse la 125cmc și titlul în 2010 cu Dunlop.

"La 125cmc am învățat să fiu rapid. În Moto2 am învățat să gândesc când sunt pe motocicletă."

Marquez ridică ștacheta în cel mai rapid sezon de Moto2

Al treilea sezon de Moto2 este și cel mai rapid de până acum, fiind stabilite noi recorduri pentru turul de pistă în 11 din cele 16 runde de până acum.

A fost de asemenea și cel mai disputat, nouă curse fiind câștigate cu un avans mai mic de o secundă. Trei piloți au condus în clasament și cinci au câștigat măcar un Grand Prix.

Pe acest fundal și în ciuda absenței sale din aproape toată sesiunea de testare din pre-sezon a reușit Marquez să ridice ștacheta pentru sezonul 2012, dar și pentru numărul de victorii totale în Moto2.

Câștigător a șapte curse și clasat pe locul doi în sezonul de debut (2011), Marquez a lăsat în urmă suferințele din iarnă cu două victorii în primele trei curse, intercalate de o victorie la debut a lui Pol Espargaro.

Conducerea clasamentului a fost schimbată apoi de trei ori, însă Marquez s-a întors lider odată cu cea de-a șasea etapă, desfășurată la Silverstone.

Marquez și-a consolidat avantajul cu cinci victorii în partea de mijloc a sezonului, iar cea mai bună cursă a sa a fost la Motegi, când în primul viraj era aproape ultimul, iar la final ieșea victorios. Marquez va alerga după a noua victorie la ultima etapă din Valencia, de pe 11 noiembrie.

În afară de Marquez (8) și cel mai apropiat rival al său, Espargaro (4), ceilalți câștigători ai curselor din 2012 sunt: Andrea Iannone (2), Thomas Luthi (1) și Alex de Angelis (1). În ceea ce privește victoriile totale în Moto2, Marquez conduce în clasament cu 15, urmat de Iannone cu 8.

La fel ca foștii campioni din Moto2, Toni Elias și Stefan Bradl, Marquez se va muta la anul în MotoGP.

Moto2 și Dunlop

Moto2, cu ale sale motociclete de 600cmc în patru timpi, a înlocuit Campionatul Mondial de 250cmc în doi timpi la începutul lui 2010.

Dunlop, care domina de mult timp categoria 250GP, a fost alegerea naturală pentru a sprijini noua clasă în calitate de furnizor exclusiv de anvelope, ajutând la obținerea unei tranziții ușoare, încununată de succes.

Dunlop oferă aceleași anvelope și același suport tehnic celor peste 30 de piloți, care reprezintă opt constructori diferiți.

O listă scurtă de doi compuși (din trei) pentru anvelopa față și doi (din cinci) pentru anvelopa spate este oferită pentru fiecare cursă, plus o alocare adițională de anvelope de ploaie. Dezvoltarea anvelopelor este continuă, o dovadă fiind timpii pe tur din ce în ce mai rapizi obținuți.

17.000 de anvelope și numărătoarea continuă

Pănă la finalul acestui eveniment, Dunlop va furniza și monta peste 17.000 de anvelope doar pentru anul 2012, în cadrul celor două clase (Moto2 și Moto3) la un loc.

Fără odihnă: luni avem test

Sărbătorirea finalului de sezon din duminica etapei va fi temperată de programarea (dacă și vremea o va permite) pentru luni a unui test IRTA pentru noile anvelope Dunlop aflate în dezvoltare pentru 2013. Avantajele testării imediat după Grand Prix sunt importante: circuitul este acoperit de cauciucul rămas de la cursă, în timp ce piloții și inginerii sunt deja buni cunoscători ai capitolelor unde vor să vadă îmbunătățiri.

Clinton Howe, Manager Operațiuni Dunlop MotoGP:

“În primul rând vrem să-i felicităm pe Marc și echipa sa pentru câștigarea Campionatului Mondial Moto2 într-o manieră atât de frumoasă la Phillip Island. Marc a fost favoritul caselor de pariuri încă de la începutul sezonului 2012, dar ceea ce nu au luat acestea în considerare a fost apropierea din acest campionat a competitorilor în ceea ce privește talentul și echipamentul tehnic.

“Cu siguranță Marquez a fost omul care trebuia învins anul acesta, dar trebuie menționat că alături de el pe podium în cele 16 curse au mai fost 11 alți piloți. În plus, el a avut și două curse în care nu a punctat: Le Mans și ceea ce pare a fi circuitul său cu ghinion – Sepang. Asta înseamnă că a trebuit să muncească din greu pentru a câștiga cele opt curse și să se claseze pe podium de 13 ori. Nici unul dintre ceilalți piloți nu se poate lăuda cu așa ceva. “Marquez merită cu adevărat acest titlu. El nu a cedat niciodată sub presiunea celorlalți piloți și îi datorăm recunoștință pentru timpii record pe tur pe care i-a doborât constant tot anul și în general pentru ridicarea ștachetei în campionatul Moto2. Desigur, în spatele lui, în echipă, s-au aflat niște oameni cu adevărat minunați care l-au ajutat să-și atingă scopul. Evident, în spatele oricărui pilot ilustru trebuie să stea o echipă la fel de impresionantă.

“Cu siguranță Marc are un viitor luminos în față și dacă va pilota în MotoGP la fel ca anul acesta, îl văd câștigând în continuare curse.

“Să ne îndreptăm acum atenția către Valencia, unde pe noi – Dunlop – ne așteaptă o nouă provocare, datorită suprafeței înnoite a pistei. Frecarea și degradarea sporită a anvelopelor ar putea fi un factor cu care nu ne-am mai întâlnit de la deschiderea circuitului, în 1999. În general ne putem aștepta la timpi mai buni pe circuitele cu suprafețe noi, așa că poate și aici recordul pe tur va fi doborât în Moto2.

“După cursă, luni, se va desfășura o sesiune de teste de o zi pentru echipamentele tehnice Moto2, astfel încât service-ul Dunlop va rămâne acolo și se va folosi de acest timp valoros pentru a pune la treabă unele dintre ideile noi pe care le avem în programul de dezvoltare a anvelopelor pentru Moto2.”

Alocare anvelope Moto2: Valencia

Anvelope slick față Moto2 per pilot
120/75R17 Moto2: 4 x 302, 4 x 717

Anvelope slick spate Moto2 per pilot
195/75R17 Moto2: 5 x 3838 (ATR05), 4 x 4886 (ATR05)

Anvelope de ploaie Moto2 per pilot
3 x 125/80R17 KR191 414 Față (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 190/55R17 KR393 414 Spate (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).

Alocare anvelope Moto3: Valencia

Anvelope slick față Moto3 per pilot
95/75R17 Moto3: 5 x Mediu, 3 x Dur

Anvelope slick spate Moto3 per pilot
115/70R17 Moto3: 6 x mediu, 3 x Moale

Anvelope de ploaie Moto3 per pilot
3 x 95/70R17 KR189 WB (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).
3 x 115/70R17 KR389 WB (se alocă 4 anvelope dacă toate sesiunile de antrenament se desfășoară pe ploaie).

Secțiune tehnică – Moto2

Gama 2012 de anvelope Dunlop pentru Moto2

Pentru 2012, Dunlop este pregătit să mențină doi compuși pentru anvelopa față și să reducă la cinci compușii pentru anvelopa spate.

Gama inițială de anvelope pentru 2012 de la Dunlop în Moto2 se compune din doi compuși diferiți pentru asfalt uscat pentru anvelopa față și cinci compuși diferiți pentru anvelopa spate. Profilul față a fost modificat cu începere de la cursa din Jerez pentru a oferi o parte frontală mai receptivă și mai senzitivă.

În ceea ce privește anvelopele spate, cei cinci compuși vor fi predominant în alcătuirea anvelopei ATR05, rafinată de-a lungul sezonului trecut. Vor fi disponibile și noile ATR10 și ATR14. Alcătuirea de tip W919 pentru compuși duali va fi prezentă de asemenea pe anumite circuite.

Anvelope față:
Doi compuși principali pentru sezon, cu un nou profil introdus la Jerez – o anvelopă puțin mai mică, însemnând o mai bună manevrabilitate și un control mai precis pentru pilot.

Compuși:
345, 302, 717

Anvelope spate:
Cinci compuși, predominant în alcătuirea anvelopei ATR05. ATR03 utilizată la Sachsenring și Phillip Island. ATR10 debutează în Qatar și utilizată ulterior. ATR14 debutează la Sachsenring. W919 este un compus dual utilizat pe anumite circuite.

Compuși:
3757, 3854, 4886, 3855, 3838

Alcătuire:
ATR05, ATR03, ATR10, W919, ATR14

Moto2 – Technic

Compus

Față / Spate

Aspect

Detalii

Recomandat pentru GP

3757

Spate

Moale

Introdusă inițial drept anvelopa pentru temperaturi înalte la sfârșitul lui 2010. De atunci s-a dovedit mai durabilă în condiții mai scăzute de temperatură pe suprafețe de concurs mai puțin agresive.

Jerez, Le Mans, Sepang

3854

Spate

Moale

Opțiunea mai moale de compus pentru nucleu. Performanțe foarte constante și utilizabil pe mai multe circuite drept opțiune moale sau tare, în funcție de asprimea circuitului.

Jerez, Le Mans, Sepang, Estoril, Assen, Misano

4886

Spate

Mediu

Introdus spre sfârșitul sezonului 2011 cu rezultate bune. Are capacitatea de a oferi pilotului o aderență inițială bună și o durabilitate ridicată în condiții de temperatură scăzută.

Sepang, Estoril, Assen, Brno, Valencia, Jerez, Motegi

3855

Spate

Mediu

Un compus nou în Moto2, testat și utilizat în cursa EWC din Qatar. Două unități mai moale față de orice altă opțiune utilizată în trecut în cursa din Qatar în Moto2.

Qatar, Silverstone, Aragon, Mugello, Misano

3838

Spate

Dur

Opțiunea mai dură pentru compusul de bază. Durabilitate ridicată și o consistență bună pe distanțe mari.

Qatar Indianapolis, Aragon, Mugello, Motegi, Silverstone, Barcelona


Cunoașteți-vă compușii

Anvelopele spate Dunlop pentru Moto2 în 2012 pot fi grupate în cinci categorii de compuși, după cum urmează.

Grupa A de bază

3757 & 3854 (disponibili la Le Mans & Sepang) [NA – anticipați inițial pentru Jerez]
Anvelope alocate pentru pistele cu frecare scăzută și condiții constante.

3757 – Introdusă inițial drept anvelopa pentru temperaturi înalte la sfârșitul lui 2010. De atunci s-a dovedit mai durabilă în condiții mai scăzute de temperatură pe suprafețe de concurs mai puțin agresive, astfel încât acum iese mai des din fabrică.

3854 – Opțiunea mai moale de compus pentru nucleu. Performanțe foarte constante și utilizabil pe mai multe circuite drept opțiune moale sau tare, în funcție de asprimea circuitului. Drept răsplată pentru notele bune, i s-ar putea permite ieșirea la joacă la Sepang.

Grupa B (Abrasion defenders)

3854 & 4886 (disponibili la Estoril, Assen)
Anvelope alocate circuitelor cu un grad mare de abraziune/frecare.
NA Abraziunea este afectată de condițiile meteo – iar acestea sunt greu de prevăzut cu exactitate. E suficient să întrebați un meteorolog.

3854 – La fel ca la Grupa A. Potrivite mai degrabă pentru condițiile meteo mai calde de pe aceste circuite.

4886 – Introdus spre sfârșitul sezonului 2011 cu rezultate bune. Are capacitatea de a oferi pilotului o aderență inițială bună și o durabilitate ridicată în condiții de temperatură scăzută. Dacă va funcționa optim la Estoril se va lua în considerare o evaluare ulterioară la Assen și poate și Misano.

Grupa C (Durability Focused)

3855 & 3838 (disponibili la Qatar, Silverstone, Aragon și Mugello)
Anvelope alocate circuitelor cu un grad ridicat de uzură afectate în mod obișnuit de condițiile locale atmosferice (cum ar fi temperaturi înalte).

3855 – Un compus nou în Moto2, testat și utilizat în Campionatul Mondial de Anduranță FIM din Qatar. Două unități mai moale față de orice altă opțiune utilizată în trecut în GP din Qatar. Acest compus se află în condiții de testare pentru utilizarea în competițiile viitoare.

3838 – Opțiunea mai dură pentru compusul de bază. Durabilitate ridicată și o consistență bună pe distanțe mari.

Grupa D (Grip Focused)

4886 & 3838 (disponibili la Misano, Motegi, Valencia)
Anvelope alocate circuitelor care solicită stabilitate și aderență mecanică ridicată.

4886 – La fel ca la Grupa B. Păstrează temperatura bine pentru a compensa răcirea anvelopei pe liniile drepte lungi. Aderență mecanică bună în virajele lente.

3838 – Opțiunea mai dură pentru compusul de bază. Oferă piloților încrederea necesară pentru a accelera devreme la ieșirea din apex.

Grupa E Specialiștii

W919 & 3838 sau 4886 (disponibili la Barcelona, Sachsenring, Indianapolis Brno, Phillip Island & Valencia)
Circuite care necesită anvelope cu o temperatură mai scăzută de funcționare, fiind și cu o vădită orientare către viraje (fie de stânga, fie de dreapta) și de asemena adaugă și niveluri ridicate de abraziune.

W919
O anvelopă cu un compus dual asimetric care încorporează cei doi compuși de bază. Ambii oferă o bună reținere a căldurii fără a deveni prea rece sau încins în timpul rulării. Poate fi utilizat în ambele cazuri în funcție de circuit.

3838 – Opțiunea mai dură pentru compusul de bază. Așa cum se menționează la Grupa D. Oferă piloților încrederea necesară pentru a accelera devreme la ieșirea din apex. Se adaugă rezistența la abraziune și uzură.

4886 – La fel ca la Grupele B și D. Caracteristicile sale sunt utile pe circuite precum Brno și Valencia.

Setul de alcătuire

ATR10
Bun pentru menținerea unei temperaturi mai înalte atunci când se rulează la temperaturi mai scăzute.

ATR05
Un bun generalist în funcție de temperatura pistei și compusul utilizat.

ATR03
ATR03 are o relație puternică cu anvelopa cu compus dual. Un flanc al anvelopei restricționează acumularea temperaturilor înalte, în timp ce flancul opus înmagazinează căldura.

W919
Cod de compus dual pentru ambii compuși de bază pe o singură anvelopă (3854/3838). Ce e mai bun din cele două lumi…

ATR14
Construcție asimetrică, unul dintre compușii de bază fiind totuși parte integrantă din alcătuire. Aceeași funcție ca la ATR03 în ceea ce privește căldura dar pe ambele flancuri se află un singur compus.

Moto3 – Secțiune tehnică

Alocare anvelope Moto3

Sezonul acesta sunt disponibili trei compuși diferiți pentru Moto3 – dur, mediu și moale. O combinație de doi compuși pentru față și doi pentru spate vor fi alocați pentru fiecare eveniment.

Bucuresti, 08.11.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.