● În viitor, BMW Group va produce baterii de înaltă tensiune şi componente de baterii la trei din locaţiile sale germane: Dingolfing, Leipzig şi Regensburg ● Regensburg va primi o investiţie de peste 150 de milioane de euro până în 2022 ●
Bucureşti/Regensburg. BMW Group îşi extinde suplimentar capacităţile de producţie din Germania pentru trenuri de rulare electrice. Din 2021, celulele de baterii pentru acumulatori de înaltă tensiune vor fi acoperit la uzina BMW Group din Regensburg, iar bateriile de înaltă tensiune complete vor fi produse din 2022. Compania investeşte peste 150 de milioane de euro în locaţie pentru a aproviziona un număr tot mai mare de automobile electrificate BMW Group cu baterii de înaltă tensiune.
Noua locaţie de producţie a propulsiilor electrice a fost anunţată de Michael Nikolaides, directorul de planificare şi producţie a motoarelor şi trenurilor de rulare electrice, şi de Frank Bachmann, directorul uzinei BMW Group din Regensburg, în cadrul unui eveniment la care a participat şi primarul oraşului Regensburg, Gertrud Maltz-Schwarzfischer.
“Mobilitatea electrică determină în mod substanţial creşterea pentru BMW Group, iar această dezvoltare este reflectată şi în producţia noastră de trenuri de rulare electrice”, a explicat Michael Nikolaides: “În 2020, ajungem la turaţie maximă cu producţia de trenuri de rulare electrice”. În iulie, compania a deschis Centrul de Competenţă pentru Producţia de Trenuri de Rulare Electrice la Dingolfing şi a dublat capacitatea de producţie a bateriilor de înaltă tensiune la BMW Brilliance Automotive prin deschiderea unui nou centru de baterii în China. Recent, în septembrie, BMW Group a anunţat că va produce module de baterii la uzina BMW Group din Leipzig cu începere din 2021. “Acum, Regensburg îşi va adăuga în portofoliu, din 2021, producţia de componente pentru baterii, urmată după un an de producţia de baterii de înaltă tensiune. Toate acestea demonstrează că accelerăm în mod constant producţia de trenuri de rulare electrice”, a accentuat Nikolaides. În total, BMW Group investeşte circa 750 de milioane de euro la uzinele sale din Dingolfing, Leipzig şi Regensburg până în 2022, pentru extinderea capacităţii sale de producţie a componentelor de propulsie pentru automobile electrificate.
“Din 2021, uzina BMW Group din Regensburg nu numai că va produce automobile electrificate, ci şi componente de trenuri de rulare”, a declarat Frank Bachmann: “Investim peste 150 de milioane de euro până în 2022 în producţia de baterii de înaltă tensiune, precum şi în componentele necesare. Până în 2024, în acest domeniu de producţie nou vor fi create cel puţin 300 de locuri de muncă asigurate pentru viitor”. Aceste decizii strategice evidenţiază “cât de serios abordăm această temă şi faptul că BMW Group continuă să acorde Germaniei o importanţă mare ca locaţie de producţie”, a subliniat Nikolaides. Prin urmare, BMW Group asigură locuri de muncă de muncă la uzinele sale germane şi demonstrează previziune prin restructurarea competenţei după cum este necesar pe parcursul tranziţiei la mobilitate electrică.
Bateriile de înaltă tensiune sunt piatra de temelie a acestei tranziţii
Anul acesta, uzina BMW Group din Regensburg a început producţia a două modele electrificate odată cu versiunile plug-in hybrid BMW X1 şi BMW X2. În acelaşi timp, cu investiţii conversii vaste, uzina se pregăteşte astfel încât mergând mai departe să poată reacţiona flexibil la schimbarea cererii pentru diferite tipuri de propulsii. “Acoperirea celulelor de baterii şi producţia bateriilor de înaltă tensiune vor juca un rol important în această tranziţie”, a declarat directorul uzinei, Frank Bachmann. Acoperirea celulelor de baterii va demara la începutul anului 2021. Acoperirea celulelor le oferă o robusteţe mecanică mai mare şi o conductivitate termică mai bună. Aceasta permite o izolare şi o răcire îmbunătăţite ale celulelor de baterii mai puternice pentru a cincea generaţie a trenului de rulare electric. Din 2022, uzina din Regensburg va produce şi baterii de înaltă tensiune complete din module de baterii.
De la celule de baterii la baterii de înaltă tensiune
Procesul de producţie a bateriilor de înaltă tensiune constă din două paşi principali, iar modulele de baterii sunt produse printr-un proces foarte automatizat. În primă fază, celulele litiu-ion sunt supuse unui proces de curăţare a plasmei. Echipamentul special dezvoltat acoperă celulele pentru a asigura izolare optimă. Apoi, celulele de baterii sunt asamblate în unităţi mai mari, cunoscute drept module de baterii. BMW Group procură celulele de baterii de la parteneri care le produc în conformitate cu specificaţiile precise ale companiei. BMW Group utilizează diferite celulele de baterii, în funcţie de care oferă cele mai bune caracteristici pentru conceptul auto relevant.
Modulele de baterii sunt montat ulterior într-o carcasă de aluminiu, alături de conectorii auto, unităţile de control şi cele de răcire. Dimensiunea şi forma carcasei din aluminiu, precum şi numărul de module de baterii utilizate variază în funcţie de varianta de automobil. Rezultatul este o baterie de înaltă tensiune adaptată ideal la maşină.
Această combinaţie de module de baterii şi carcase standardizate, care se adaptează în mod flexibil la automobil, are numeroase avantaje: în primul rând, asigură proprietăţi şi standarde de calitate uniforme în producţia bateriilor de înaltă tensiune. În al doilea rând, designul modular al bateriilor de înaltă tensiune serveşte ca bază pentru o gamă largă de variante de tren de rulare. Nu în ultimul rând, această abordare modulară este o condiţie crucială pentru a putea răspunde rapid la cerinţele clienţilor şi pentru a profita de reducerile de costuri.
Reţea globală de producţie pentru trenuri de rulare electrice cu accent pe Germania
Până acum, bateriile de înaltă tensiune pentru toate automobilele electrificate ale mărcilor BMW şi MINI au fost produse în trei facilităţi de producţie internă a bateriilor, la Dingolfing, Spartanburg (SUA) şi Shenyang (China). Şi în Thailanda, BMW Group a localizat producţia bateriilor de înaltă tensiune pentru uzina din Rayong într-un proiect de colaborare cu Dräxlmaier Group. Noua producţie a componentelor de baterii şi a bateriilor de înaltă tensiune la uzinele BMW Group din Regensburg şi Leipzig se va alătura acestei reţele din 2021. München este sediul atât al uzinei-pilot pentru trenuri de rulare electrice, cât şi a Centrului de Competenţă pentru Celule de Baterii. Aici, BMW Group analizează în mod detaliat procesele cu valoare adăugată ale celulelor de baterii şi îşi menţine procesele de producţie la vârf.
Compania produce motoare electrice la Centrul de Competenţă pentru producţia Trenurilor de Rulare Electrice de la Dingolfing şi la uzina BMW Group din Landshut. În consecinţă: în viitor, BMW Group va produce în serie la scară largă componente pentru trenuri de rulare electrice în şapte locaţii din întreaga lume, patru fiind în Germania.
Creşterea capacităţii de producţie a componentelor pentru trenuri de rulare electrice este importantă pentru îndeplinirea obiectivilor ambiţioase de mobilitate electrică ale BMW Group. Cu începere din 2021, unul din patru automobile BMW Group vândute în Europe este aşteptat să fie echipat cu propulsie electrică. Până în 2025, va fi unul din trei, apoi unul din două până în 2030. În 2023, BMW Group va avea 25 de modele electrificate pe şosele, jumătate dintre acestea urmând a avea propulsie full electrică.