Investiţie de peste 200 de milioane de euro în vopsitoria foarte eficientă, cu grad ridicat de conservare a resurselor. Consumul de gaze naturale şi emisiile de CO2 sunt reduse cu 50%, iar consumul de energie cu 27%.
Bucureşti/München. Uzina BMW Group din München a pus în funcţiune una dintre cele mai sofisticate vopsitorii din industria auto. Noua facilitate este nu doar foarte eficientă, dar stabileşte şi noi standarde în procesele de producţie durabile. Peste 200 de milioane de euro au fost alocate pentru vopsitoria de înaltă tehnologie, ca parte a unui pachet major de investiţii pentru uzina din München. Din 2015 până la sfârşitul acestui an, aproximativ 700 de milioane de euro vor fi cheltuite pentru actualizarea fabricii principale a BMW Group, una cu o bogată tradiţie. În afară de construirea noii vopsitorii, compania a planificat şi a construit extensii pentru atelierele de asamblare şi caroserii, precum şi o nouă unitate de depozitare de mare capacitate.
Împreună cu Milan Nedeljkovic, directorul uzinei BMW Group din München, şi Manfred Schoch, preşedintele Sindicatului BMW AG, Oliver Zipse, responsabilul BMW Group pentru producţie, şi Ilse Aigner, ministrul bavarez pentru afaceri economice, au lansat oficial producţia de serie la noua facilitate. În viitor, aproximativ 700 de angajaţi vor vopsi zilnic până la 1.000 de caroserii pentru modele BMW Seria 3 şi Seria 4.
Oliver Zipse: “Investiţia noastră de peste 200 de milioane de euro în noua vopsitorie este una dintre cele mai mari realizate într-o instalaţie industrială din Bavaria în ultimii ani. Aceasta înseamnă că noua noastră vopsitorie este nu doar un câştig pentru uzina noastră, ci şi pentru oraşul München. Datorită creşterii calităţii procesului şi a flexibilităţii, vom putea îndeplini şi mai mult dorinţele clienţilor noştri şi vom contribui în mod semnificativ la protecţia mediului.”
Ministrul Aigner: “Această investiţie demonstrează încă o dată marele previziune a BMW de a investi în mod constant în viitorul companiei. Acest lucru este esenţial pentru menţinerea avantajului competitiv al companiei şi, prin urmare, garantează crearea de valoare şi locurile de muncă în Bavaria. Sunt deosebit de încântată de faptul că companiile bavareze profită de oportunităţile digitalizării.”
În ceea ce priveşte tehnologia folosită, noua vopsitorie aplică tehnologia IPP (Integrated Paint Process / Proces Integrat de Vopsire), deja încercată şi testată în reţeaua de producţie BMW. Faţă de procesele convenţionale de vopsire, IPP elimină două fluxuri de lucru, şi anume aplicarea şi uscarea unui strat de umplere. În schimb sunt aplicate, umed pe umed, două straturi de bază, primul strat îndeplinind toate funcţiile şi caracteristicile materialului de umplere, cum ar fi protejarea eficientă a caroseriei împotriva deteriorării la criblură.
Al doilea strat de bază poartă caracteristicile vizuale, cum ar fi culoare, efect şi profunzime. Aşa cum a fost anterior, acest strat este acoperit cu un strat transparent care asigură strălucirea suprafeţei, precum şi rezistenţa chimică şi la zgârieturi. În ansamblu, tehnologia IPP îndeplineşte cele mai înalte standarde de calitate privind aspectul şi protecţia funcţională a caroseriei.
În ceea ce priveşte resursele, eliminarea aplicării stratului de umplere implică reduceri semnificative: consumul de gaze naturale şi emisiile de CO2 sunt reduse cu 50%, iar consumul de energie cu 27%. O altă contribuţie majoră la strategia de Producţie Curată este separarea uscată inovatoare, un flux de lucru care nu necesită apă, substanţe chimice sau alţi aditivi. Mai mult decât atât, tehnologiile inovatoare de circulaţie a aerului au redus, cu două treimi, volumul emisiilor de gaze evacuate.
Milan Nedeljkovic: “Aceste măsuri fac liniile noastre de vopsire să fie şi mai ecologice, ceea ce este foarte important pentru amplasarea uzinei noastre în mijlocul unui cartier din München.”
Vopsitoria modernă a uzinei BMW Group din München aplică din ce în ce mai mult avantajele sistemelor conectate inteligent bazate pe digitalizare. Acestea cresc flexibilitatea procedurilor de producţie, pot fi uşor adaptate la dimensiunile fluctuante ale loturilor şi facilitează întreţinerea automată preventivă şi asigurarea calităţii. Un exemplu: sistemele inteligente de testare sunt aplicate pentru a perfecţiona aspectul caroseriilor vopsite, asigurând o calitate maximă pentru clienţi. Într-o primă etapă, într-o vopsitorie a BMW Group se aplică un proces de control al calităţii complet automatizat: la unitatea din München, roboţii scanează întreaga suprafaţă exterioară a automobilului. Sistemul este capabil să identifice cele mai mici defecte care nu sunt vizibile ochiului uman. Datele colectate în acest proces oferă, de asemenea, un feedback valoros cu privire la precizia proceselor de vopsire superioare. În acest fel, sistemul permite vopsitoriei să optimizeze în mod continuu procesele, să identifice potenţialul de eroare într-o fază incipientă şi să prevină reprelucrarea, făcându-l un exemplu de digitizare aplicată în sistemul de producţie BMW (big data analysis).
Noua vopsitorie este nu doar emblematică pentru o producţie inovatoare şi durabilă, ci şi pentru oportunităţi de muncă foarte atractive şi, prin urmare, pentru specialişti cu înaltă calificare. Echipa vopsitoriei, alcătuită din aproximativ 700 de persoane, este formată în principal din electricieni pentru tehnologia de automatizare, tehnicieni mecatronici, mecanici de proces, precum şi specialişti pentru tehnologia aplicării şi asigurarea calităţii. În plus, o echipă de specialişti în procese asigură optimizarea continuă a fluxurilor de lucru în producţie. Toate staţiile de lucru îndeplinesc cerinţele ergonomice cele mai stricte: de exemplu, sunt echipate cu accesorii individuale, reglabile pe înălţime, ceea ce permite fiecărui lucrător să îşi fixeze staţia de lucru în poziţia ideală.
Uzina BMW Group din München – uzina principală a BMW Group
Uzina BMW Group din München este principala uzină a BMW Group. Acesta îmbină excelenţa în inginerie şi forţa inovatoare cu pasiunea pentru marca BMW şi companie printre cei aproximativ 8.000 de angajaţi din peste 50 de ţări. Uzina este situată în partea de nord a oraşului München, în imediata vecinătate a sediului central al companiei, a Muzeului BMW, a BMW Welt şi a centrului de cercetare şi inovaţie FIZ. Uzina BMW Group din München produce automobile şi motoare încă din 1922.
În prezent, până la 1.000 de automobile sunt produse zilnic la uzina BMW Group din München, printre care BMW Seria 3 Sedan – inclusiv ca versiune plug-in hybrid -, BMW Seria 3 Touring, BMW Seria 4 Coupé şi BMW M4 Coupé. În 2016, uzina a produs un total de 216.761 de automobile. În plus faţă de producţia de bază de automobile, producţia de motoare a fost, de mai mulţi ani, o competenţă de bază a uzinei BMW Group din München de mulţi ani. În 2016, uzina a produs 560.492 de trenuri de rulare. Gama de motoare include motoare pe benzină cu trei, patru, opt şi 12 cilindri, motoare BMW diesel cu şase cilindri şi motoare cu opt cilindri, de înaltă performanţă, pentru modelele BMW M.
Pentru mai multe informaţii despre uzina BMW Group din München, vă rugăm accesaţi: www.bmw-werk-muenchen.de.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele a dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2016. Cu 2.359.756 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.002.997 BMW, 352.580 MINI şi 4.179 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul său sustenabil.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.