● 2023 va marca lansarea producţiei la uzina din Leipzig a succesorului pentru actualul MINI Countryman ● Noul model va fi echipat fie cu motor cu ardere internă, fie cu propulsie electrică ● Actualul program de investiţii pentru locaţia din Saxonia va creşte semnificativ capacitatea de producţie şi va permite asamblarea componentelor de propulsie electrică ●
Bucureşti/Leipzig. În 2023, primul MINI “born in Germany” va ieşi de pe liniile de asamblare ale uzinei BMW Group din Leipzig. În urma unei decizii a BMW Group, producţia succesorului pentru actualul MINI Countryman va fi acordată uzinei din Saxonia, devenind prima locaţie germană a BMW Group care produce atât automobile BMW, cât şi MINI. Întrucât va fabrica atât versiunea cu motor cu ardere internă, cât şi cea electrică a viitorului crossover MINI, uzina din Leipzig a făcut obiectul unui program de investiţii pentru a asigura extinderea adecvată a capacităţii sale de producţie, inclusiv asamblarea componentelor de propulsie electrică.
Realinierea portofoliului de produse MINI va face ca marca să îşi consolideze angajamentul faţă de mobilitate electrică şi segmentul crossover, care continuă să crească în întreaga lume. Succesorul popularului MINI Countryman va veni cu posibilitatea de alegere între tracţiune faţă şi integrală, cu motoare pe benzină sau diesel extrem de eficiente sau cu o propulsie full electrică. Uzina BMW Group din Leipzig va lansa producţia viitoarei generaţii de crossover-uri pentru segmentul compact premium în 2023.
“În ultimii ani, am lucrat continuu pentru a ne conduce fabrica într-un viitor de succes. Acest contract de producţie a succesorului pentru MINI Countryman ne oferă un alt reper major în activitatea noastră”, declară Hans-Peter Kemser, directorul uzinei BMW Group din Leipzig. “Este o dovadă clară a credinţei companiei în competenţa noastră şi în uzina noastră şi veşti fantastice pentru viitorul fabricii noastre.”
De la deschiderea sa în 2005, uzina din Leipzig şi-a mărit în mod constant capacitatea de producţie. Cel mai recent program de investiţii care a fost finalizat a cuprins extinderi şi modernizări ale atelierelor de caroserii şi vopsitorie, asamblare şi logistică şi a totalizat aproximativ 300 de milioane de euro. Cu o capacitate de producţie în prezent de peste 350.000 de unităţi pe an, uzina BMW Group din Leipzig are cele mai bune condiţii premise pentru extinderea portofoliului de produse pentru a include noul model MINI.
Datorită proceselor sale de producţie extrem de flexibile, uzina BMW Group din Leipzig va fi capabilă să livreze o mare varietate de sisteme de propulsie pentru viitoarea generaţie a MINI Countryman. De la lansarea producţiei BMW Seria 2 Active Tourer în 2014, a devenit fabrica-pilot pentru arhitectura cu tracţiune faţă de ultimă generaţie a BMW. În prezent, produce BMW Seria 2 Active Tourer, dar şi variantele cu tracţiune faţă sau cu tracţiune integrală ale noului BMW Seria 1.
Locaţia din Saxonia este şi locul de naştere a mobilităţii electrice în cadrul BMW Group. Din 2013, a fabricat peste 200.000 de automobile full electrice BMW i3 şi BMW i3s.
În anii următori, experienţa echipei în mobilitate electrică va deveni mai importantă, întrucât o investiţie suplimentară de peste 100 de milioane de euro adaugă acum o instalaţie de asamblare a componentelor de propulsie electrică la uzina BMW Group Leipzig. Pregătită să devină funcţională în 2021, noua instalaţie va face din uzina din Leipzig un membru al reţelei internaţionale de producţie a bateriei de înaltă tensiune a BMW Group. Secţia va acoperi o suprafaţă de aproximativ 10.000 de metri pătraţi şi va derula un proces extrem de automatizat pentru asamblarea celulelor litiu-ion, aduse de la furnizori, în module de baterii standardizate. Ulterior, acestea vor fi combinate pentru a crea pachete de baterii specifice modelului pentru automobilele BMW şi MINI. Aşadar, variantele electrificate ale viitorului succesor al actualului MINI Countryman vor fi realizate la Leipzig şi echipate cu module de baterii asamblate local.