transmise de Mexxem direct de la Bread & Butter Barcelona
Totul la proportii impresionante, dar si un avertisment care nu poate fi ignorat: "Atentie! Participarea la BBB cauzeaza distractie si profit la maximum!" Sub acest motto, designerii, producatorii si distribuitorii de articole de fashion din lumea intreaga (peste 900 de branduri) au mancat "painea cu unt" a industriei lor, in cantitati efectiv…industriale.
Barcelona a fost, timp de 3 zile, capitala mondiala a modei, devenind poligonul de incercare al colectiilor viitoare, facandu-se risipa de originalitate in toate sensurile, fie ca era vorba de recuperarea sau reinventarea unor iconuri (de la Marilyn Monroe sau Yannick Noah la Gwen Stefani sau campionul de surf Mick Fanning), de mixarea unor influente din culturi extrem de diferite (de pilda, minimalismul german interbelic cu explozia tribala a Africii de azi) sau de anticiparea unor mutatii in trendurile de expresie politica si/ sau de politica a modei (preocuparea obsesiva pentru ecologie, de bunaoara).
Sub semnul a trei comandamente creatoare – conectarea modei la energiile stradale ale noului urbanism, transformarea artei pe baze stiintifice sofisticate si redescoperirea extra-ordinarului cotidian – expozantii s-au intrecut in a concura imprevizibilul. Pepe Jeans isi orienteaza liniile de denim catre conceptele "Hi-Tech Vintage" (masculin) si "Sophisti-Cat meets Punk" (feminin), lansand si o noua colectie inspirata de Andy Warhol. Gsus merge pe ideea de fusion, punand in acelasi creuzet Banhans-ul anilor ’20 si bogatia de culoare contemporana a Continentului Negru. Dr. Martens continua colaborarea cu Yohji Yamamoto, lansand, la 2,999 eur!, editia limitata de cizme decorate cu motive inspirate din kimonourile japoneze, reluand insa si modelul de ghete al anilor ’60, care exceleaza in soliditate si spirit practic. Dickies penduleaza intre tendintele legate de outdoor (Lumberjack) si citadin (Urban Sunshine), iar Merrell implica resursele designului modern in dezvoltarea liniei de footwear, pentru cei pasionati de activitati in natura (Modern Outside).
Venind in intampinarea cercurilor olimpice, Le Coq Sportif revendica o nisa a excelentei care face apel la figurile exponentiale ale marilor campioni, insa o face din perspectiva valorilor spiritului de echipa. Pentru Royal Elastics nu mai exista nici o limitare in conceperea pantofilor de sport, brieful de creatie sunand simplu: "Tot ceea ce trebuie, la nivelul cel mai inalt, pentru excelenta incaltamintei de strada si de stadion!" Crocs, folosind mai departe rasina sintetica Croslite, produce incaltari unice pentru stilul casual, care pot fi lesne personalizate cu elemente detasabile, inspirate de sporturile made in USA.
Alte branduri se deschid spre Europa si nu numai cu produse inovatoare. Daca pentru C1RCA skateboarding-ul a fost punctul de plecare, pentru Reef si Dakine ideea initiala a fost asocierea cu surfingul.
De ce culorile din sezonul 2009/10 nu vor mai miza pe contraste violente? De ce, in acelasi context, baietii vor dori sa fie pozitionati ca "pauni", iar fetele vor miza pe "yoga faciala"? De ce bicicletele nu mai au lant, iar sneackerii au renuntat la sireturi? Raspunsurile le veti afla in curand, si la noi, in magazinele Stone Creek si Fr33zone ale companiei Mexxem. Bread and Butter Barcelona a fost doar punctul de plecare al acestor aventuri ale trendurilor.
Mexxem opereaza pe piata din Romania din 1995 si in prezent detine trei retele de magazine conceptuale: Fr33zone, Stone Creek si Outlet 1, cu acoperire la nivel national. Obiectivul Mexxem este sa devina lider ca distribuitor si retailer de branduri premium, ce combina influente din sport, lifestyle si fashion, in Romania si Europa de Est. Valorile Mexxem sunt: orientarea catre client, originalitatea, unicitatea si inovatia.
{mosloadposition user10}