GfK România a realizat în luna aprilie 2012 un studiu despre atitudinea faţă de tehnologie şi comportamentul de utilizare ale deţinătorilor români de smartphone-uri.
Concuziile arată că 70% dintre utilizatori consideră tehnologia modernă foarte interesantă şi încearcă să o folosească cât mai mult posibil. Peste jumătate dintre ei cred că aspectul şi stilul unui produs electronic sunt importante in decizia de cumpărare, dar această decizie este luată pe criterii de utilitate – cumpără produse care să îi ajute să facă ce au nevoie şi nu pentru distracţie.
Aproape jumătate dintre ei sunt animaţi de nevoia de a stăpâni tehnologia modernă şi de a fi la curent cu noutăţile, în vreme ce 44% cumpără produse care pot fi upgradate sau actualizate.
Ce ştiu să facă cu un smartphone?
Cea mai mare parte a deţinătorilor de smartphone-uri (79%) obişnuiesc să-şi verifice mailul, fie că este vorba de cel personal sau cel de serviciu.
În jur de două treimi folosesc smartphone-ul pentru a vizita diferite comunităţi online şi reţele sociale sau ca pe o agendă pentru programări. Un procent semnificativ (47%) declară că obişnuieşte să facă fotografii şi să posteze informaţii în social media, dar există şi tendinţa de a căuta informaţii pe internet direct în magazin, atunci când se află la cumpărături, despre produsele pe care intenţionează să le achiziţioneze (41%). Celor mai tineri le place să găsească în orice moment un loc de distracţie în oraş (32% dintre utilizatori).
Top 5 cele mai folosite aplicaţii
Numărul mediu de aplicaţii descărcate este de 22, jumătate dintre aplicaţiile pe care le descarcă le şi păstrează şi aproape o treime sunt folosite zilnic (4 aplicaţii).
În mod obişnuit, deţinătorii de smartphone-uri din România utilizează:
1. Email/ Chat/ Instant Messenger (76%)
2. Muzica/ Radio (60%)
3. Retele sociale/ Bloguri (57%)
4. Jocuri/ Petrecerea timpului liber (54%)
5. Stiri/ Meteo (49%)
Metodologie studiu
Studiul GfK, desfăşurat în aprilie 2012, a urmărit evaluarea atitudinilor faţă de tehnologia modernă si a comportamentelor de utilizare ale deţinatorilor de smartphone. Metodologia şi obiectivele folosite sunt similare unui studiu realizat în Marea Britanie în 2010 de către GfK NOP.
Populaţia ţintă din România este reprezentată de utilizatorii adulţi de smartphone cu vârsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani. Dimensiunea eşantionului a fost de 513 respondenţi, iar metodologia de colectare a datelor a fost cea a interviurilor online, în panelul de respondenţi AskGfK.
{mosloadposition user9}