Pe 25 si 26 februarie a avut loc cea de-a treia editie a evenimentului Digital Marketing Forum, cea mai importanta conferinta dedicata comunicarii in new media din Romania. Cu ocazia evenimentului au fost prezentate in premiera rezultatele celei de-a doua editii a studiului ‘Leading Brands by Romanian Internet Users 2009’, realizat de Gemius in colaborare cu Evensys.
Principalele obiective ale studiului ‘Leading Brands by Romanian Internet Users 2009’ au fost sa determine brandurile fruntase in diverse categorii asa cum sunt ele percepute de utilizatorii de internet cu varste intre 18 si 45 de ani si sa urmareasca schimbarile de perceptie in ceea ce priveste caracteristicile unui brand important si unui brand prezent pe internet.
Potrivit rezultatelor studiului, unul din 3 utilizatori de internet romani au mentionat Coca Cola drept fiind cel mai popular brand, alaturi de care se mai afla Nokia si Nike. De asemenea, Dacia este singurul brand romanesc care se regaseste in topul general la brandurilor recunoscute in mod spontan de utilizatori.
In ceea ce priveste brandurile care prezinta incredere in randul utilizatorilor, pe primele pozitii in top se afla Nokia, Coca-Cola si Sony. In comparatie, internautii au mentionat Google, Yahoo si Coca-Cola drept cele mai prezente branduri online.
In randul brandurilor romanesti, lider indiscutabil este Dacia – alegerea a unuia din 3 respondenti. Este de asemenea brandul care prezinta cea mai mare incredere si a carui prezenta este cea mai vizibila online. Uimitor este faptul ca, desi nu a fost indicat si nu poate fi interpretat drept brand, 3% din respondenti au indicat Dracula drept brand popular.
Printre brandurile cele mai vizibile online se regasesc marii giganti internationali Google si Yahoo. Nu numai ca ocupa primele 2 pozitii in top, atat in ceea ce priveste raspunsul spontan sau asistat, dar au reusit sa atraga si cel mai mare punctaj din topul general.
In categoria Banci si asigurari, ING a obtinut cele mai bune rezultate in cazul raspunsului spontan si in cazul indicilor “Branduri Importante” si “Prezenta online”. Cu toate acestea, atunci cand respondentii au avut sansa unor raspunsuri asistate, ING a fost rasturnat de BCR si BRD.
In categoria Telecomunicatii, Vodafone si Orange sunt brandurile cu cele mai bune rezultate in ceea ce priveste cele mai importante branduri si cele mai prezente in mediul online local. De asemenea, ele sunt si brandurile alese in urma raspunsurilor spontane ale utilizatorilor online.
In categoria “Produse de ingrijire”, cele mai cunoscute branduri sunt Nivea, Avon, L’Oreal si Oriflame. Ca raspuns asistat, Gillete ocupa prima pozitie in brandurile indicate de respondenti, in timp ce Vichy si Dove sunt cele mai importante branduri.
Sony este cel mai cunoscut brand din categoria Electronice atat la raspunsurile spontate cat si la cele asistate, pe cand Nokia este lider din punct de vedere al indicilor “brandurilor Importante” si “prezenta online”
Microsoft a fost indicat spontan de unul din 4 respondenti pentru categoria IT. Brandurile Windows si Sony ocupa urmatoarele pozitii.
BMW si Mercedes-Benz sunt primele din punct de vedere al indicilor din categoria Automobile. Totusi, in raspunsurile spontane, Dacia ocupa pozitia a doua, dupa Mercedes-Benz. Rezultatele au relevan de asemenea faptul ca vizibilitatea brandurilor din categoria “Automobile” este foarte mare in randul utilizatorilor romani de Internet – 13 din 18 branduri indicate de studiu fiind recunoscute de cel putin 90 % din respondenti.
“Aflat la cea de-a doua editie, studiul a oferit posibilitatea identificarii miscarilor de pe piata, in ceea ce priveste perceptia utilizatorilor online asupra brandurilor. Studiul ofera informatii relevante specialistilor in comunicare, care au nevoie sa stie in ce directie sa indrepte comunicarea brandurilor pe care le gestioneaza sau le reprezinta”, afirma Cristian Manafu, Managing Partner, Evensys Consult.
Datele folosite in studiu au fost obtinute prin intermediul unui studiu gemiusAdHoc. Studiul a fost realizat folosind metodologia CAWI in perioada 26.01.2009-07.02.2009. Invitatiile de participare la studiu au fost afisate random pe urmatoarele site-uri din Romania – eJobs.ro, HotNews.ro, Rol.ro, and wall-street.ro, fiind completate 2769 de chestionare. Rezultatele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet din Romania cu varste cuprinse intre 18-45 ani (datele au fost ponderate cu datele structurale din studiul Mercury Omnibus).
Evenimentul Digital Marketing Forum a avut loc la Howard Johnson Grand Plaza Hotel din Bucuresti si a reunit peste 300 de specialisti in marketing si new media, pe parcursul celor 2 zile de eveniment, aducand in prim-plan solutii, strategii si studii de caz pentru realizarea unor campanii eficiente in mediul online si mobil.
Mai multe informatii despre eveniment sunt disponibile online accesand www.digitalforum.ro
{mosloadposition user10}