Accidentele generate de consumul de alcool, o problemă care trebuie abordată nu doar din perspectiva șoferului, ci și a pietonului
Ursus Breweries, subsidiară a SABMiller plc., și Poliția Română lansează campania de informare „Păstrează controlul!”. Campania este dezvoltată pe două direcții și se adresează atât șoferilor, prin componenta „Dacă mergi așa, nu șofa!”, reamintindu-le că nu trebuie să se urce la volan dacă au consumat alcool (limita legală este zero), cât și pietonilor, prin componenta „Nu transforma mersul pe strada într-un sport extrem!”, recomandându-le să consume cu moderație alcool atunci când ies cu prietenii.
“Consumul moderat de alcool este principalul mesaj pe care îl transmitem prin noua campanie de informare. Este important să fim responsabili atât în fața volanului, când suntem șoferi, dar și atunci când ne aflăm în postura de pietoni. Astfel, vrem să tragem un semnal de alarmă asupra pericolelor cauzate de consumul de alcool în exces, dar și să oferim consumatorilor instrumente prin care pot estima timpul rămas până la atingerea nivelului de zero la mie alcolemie în sânge, precum aplicația Zero la Mie, dezvoltată împreună cu Institutul Național de Medicină Legală «Mina Minovici». Inițiativele de promovare a unui consum de alcool responsabil fac parte din strategia de dezvoltare durabilă Prosper a Ursus Breweries, fiind unul dintre cele cinci obiective asumate de companie”, declară Robert Uzună, Director Corporate Affairs Ursus Breweries.
Impactul consumului de alcool în producerea de accidente rutiere ține și de pietoni, nu doar de șoferi, este mesajul cheie al celei mai recente campanii de informare lansate de Ursus Breweries și Poliția Română, iar componentele includ: difuzarea unui spot TV, expunerea unui mesaj grafic în localurile partenere ale Ursus Breweries din București și declinare în mediul digital.
Dacă mergi așa, nu șofa!
În urma unui studiu realizat la finalul anului 2014 a rezultat că tinerii din București au estimat greșit timpul până la eliminarea din sânge a cantității de alcool consumate, indicând un timp mai mare decât cel calculat cu ajutorul aplicației Zero la Mie.
Totodată, mulți dintre tinerii intervievați nu au știut exact care este limita legală a alcoolemiei înainte de șofat, cât timp îi este necesar organismului pentru a procesa alcoolul consumat și pentru a ajunge la nivelul de zero la mie. Numai 54% dintre respondenți știu că limita legală a alcoolemiei pentru șofat este de 0 la mie, în timp ce peste trei sferturi dintre repondenți, 84%, apreciază aplicația Zero la mie și intenționează să o folosească în viitor.
Astfel, pentru a crește gradul de informare asupra faptului că Zero la Mie este limita legală a alcoolemiei pentru a șofa, Ursus Breweries și Poliția Română vor expune în București mesajul grafic al campaniei Dacă mergi așa, nu șofa! în localurile partenere ale companiei din Centrul Vechi și Regie.
Nu transforma mersul pe stradă într-un sport extrem! Păstrează controlul!
Campania este completată cu o a doua componentă de informare despre consumul moderat de alcool, adresându-se direct pietonilor prin intermediul unui spot TV, dar și printr-o declinare în mediul digital.
Poliția Română și Ursus Breweries trag un semnal de alarmă asupra pericolului la care sunt expuși pietonii dacă circulă pe stradă sub influența unui consum excesiv de alcool. Astfel, pietonii sunt încurajați să nu transforme mersul pe stradă într-un sport extrem și să își păstreze controlul atunci când consumă alcool la o ieșire în oraș sau la o petrecere, pentru a nu deveni victime ale unor accidente rutiere atunci când merg pe stradă.
,,Creșterea gradului de siguranță rutieră constituie o prioritate pentru Poliția Română, iar pentru salvarea de vieți și reducerea numărului de accidente acționăm atât în trafic, prin acțiuni de aplicare a legii, cât și prin intermediul campaniilor de informare și prevenire. În prezent avem în derulare campaniile ,,Motocicliștii există în trafic” și ,,Nu trece dincolo! Alege Viața!”, activițăți la care avem rezultate foarte bune și suntem convinși că și mesajele aceastei campanii vor ajunge la publicul vizat, astfel încât evenimentele rutiere produse pe fondul consumului de alcool să scadă în continuare”, declară comisar-șef de poliție Florentin Brăcea, directorul Direcției Rutiere din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.