Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ursul și pădurile virgine readuc România în prim-plan la Londra și Zürich

Asociația de Ecoturism din România (AER) a reușit să atragă din nou atenția asupra României cu o prezență inedită și foarte apreciată de public la târgurile internaționale de turism de la Zürich și Londra.

Urșii și pădurile virgine au fost în prim-planul ofertei ecoturistice a României și au adus mult public de calitate la stand!

În perioada 28 ianuarie – 07 februarie, AER și-a concentrat forțele pentru participarea cu stand propriu și cu materiale noi de promovare la târgurile internaționale de turism de la Zürich (FESPO – 28-31 ianuarie) și Londra (Destinations – 04-07 februarie). În cadrul celor două evenimente a fost promovată oferta ecoturistică din România și rețeaua de destinații cu profil de ecoturism ce a început să se contureze la nivel național. Cu bicicleta prin Mara-Cosău în Maramureș, pe cal prin Apuseni, la pas de munte prin Retezat sau cu canotca prin Delta Dunării sunt numai câteva din experiențele autentice ale turismului lent, de calitate, prezentat de AER, aproape de natură și de tradiții..

„Ursul carpatin și promisiunea pădurilor virgine din Carpați au fost de departe vedetele prezenței noastre la Destinations, Londra.” a declarat Eliza Donescu (Responsabil marketing și certificare AER). „Vizitatorii au venit în număr foarte mare la standul AER în toate cele patru zile de târg și au manifestat un interes enorm pentru vacanțe active în România și în special pentru observarea de animale sălbatice și păsări.”

Atât elvețienii cât și britanicii care au vizitat standul AER au fost deosebit de interesați de o vacanță activă în România, pe urmele carnivorelor mari din Carpați – o adevărată raritate pentru ei. Aceste două târguri au fost ocazia perfectă de a lua pulsul a două piețe europene importante în ceea ce privește oferta ecoturistică a României, iar concluzia este că piața elvețiană și cea britanică ar trebui cu siguranță să devină o prioritate în viitorul apropiat.

„Participăm cu AER la minim 5 târguri internaționale pe an, de obicei la standul oficial al României. Putem spune că România este în urcare la „bursa” europeană de destinații și nu numai pe segmentul de ecoturism. Sper să înțelegem oportunitatea creată de contextul actual geo-politic la nivel internațional și de specificul natural și cultural cu greu de egalat al României. Aș dori să văd mult mai multă aplecare profesionistă în managementul destinațiilor la nivel local și regional pentru a putea capta acest val de interes venit dinspre Europa de Vest. Este momentul ca Autoritatea Națională pentru Turism să fie reconsiderată ca una dintre instituțiile guvernamentale de elită pentru economia românească!” declară Andrei Blumer, Președinte AER.

Participarea cu stand propriu la cele două târguri a fost posibilă prin intermediul a două dintre proiectele în care suntem implicați în prezent:
· FESPO, Zürich prin Sălbăticia din Carpați, bogăție pentru oameni, proiect derulat în parteneriat cu WWF România și WWF Elveția, cofinanțat printr-un grant din partea Elveției prin Contribuția Elvețiană la Uniunea Europeană extinsă.


· Destinations, Londra prin Reţeaua naţională de destinaţii de ecoturism – instrument de dezvoltare durabilă, proiect derulat în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Turism, finanţat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.


AER a mai participat în acest sezon la târgurile internaționale de turism WTM (Londra, 02-05 noiembrie 2015) Ferien Messe (Viena, 14-17 ianuarie) și CMT (Sttutgard, 16-24 ianuarie) și va fi prezent și la Târgul de Turism al României (București, 25-28 februarie) și la ITB (Berlin, 09-13 martie).

AER are misiunea de a promova şi dezvolta ecoturismul pentru a contribui la conservarea naturii şi a veni în sprijinul comunităţilor locale din zonele cu valoare naturală. În acest fel, AER contribuie la creşterea calităţii serviciilor legate de ecoturism şi promovează natura ca element esenţial al imaginii turistice a României.

Destinațiile ecoturistice sunt zonele geografice unde se poate practica o formă de turism care respectă natura şi tradiţiile locale. Ecoturismul reprezintă un instrument excelent de dezvoltare durabilă locală a zonelor rurale din apropierea sau din interiorul ariilor naturale protejate, iar în momentul de față din ce în ce mai multe zone se cristalizează ca destinații de ecoturism cu o rețea de servicii bine închegată și infrastructură turistică specifică (Țara Dornelor, Băile Tușnad și împrejurimile, Țara Hațegului – Retezat, Pădurea Craiului, Delta Dunării, Colinele Transilvaniei, Mărginimea Sibiului, Ținutul Zimbrului, Mara-Cosău – Creasta Cocoșului, Zărnești – Piatra Craiului). Autoritatea Națională pentru Turism în parteneriat cu Ministerul Mediului, Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare în Tursm și AER implementează un mecanism de evaluare și desemnare a destinațiilor de ecoturism.

Pentru detalii despre AER, accesaţi: www.eco-romania.ro/ro sau www.facebook.com/eco.romania.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.