● Oliver Zipse: Suntem deja în fruntea mobilităţii electrice ● Piaţa pentru automobile electrice se dezvoltă în ritmuri diferite ● Clienţii sunt importanţi: tehnologiile pentru protejarea climei sunt eficiente doar dacă clienţii le doresc şi le utilizează ● Dezvoltarea durabilă este crucială de-a lungul întregului lanţ de valori ● Conceptul BMW i Hydrogen NEXT este prezentat la IAA ● Flotă de teste cu automobile cu pile de combustie din 2022 ●
Bucureşti/München. BMW Group se concentrează pe următorul reper al mobilităţii electrice: “Până la sfârşitul anului 2021, ne propunem să avem un total de un milion de automobile electrificate pe şosele”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). “Deja suntem în fruntea mobilităţii electrice. Până anul acesta, nici un constructor nu a livrat, către clienţii din Germania, mai multe automobile electrificate decât BMW Group. În Norvegia, trei din fiecare patru automobile BMW Group noi vândute au un tren de rulare electrificat.”
Privind spre următorul deceniu, Zipse se aşteaptă ca mobilitatea electrică să se dezvolte în ritmuri diferite în jurul lumii – din cauza diferenţelor de infrastructură, a profilului de condus al clienţilor şi al cadrului politic. Conform previziunilor BMW Group, cererea clienţilor ar trebui să asigure că peste 50% din înmatriculările de automobile noi în segmentul premium din China vor fi maşini electrice pe baterie (BEV) în 2030. Datele pentru Europa vor fi doar jumătate din acest volum. SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, va fi aproximativ la acelaşi nivel ca Europa.
“BMW Group este o companie globală. Vom putea oferi clienţilor noştri toate tehnologiile relevante de propulsie: motoarele noastre convenţionale cu eficienţă de referinţă, trenuri de rulare electrice cu baterii, modele plug-in hybrid şi, în viitor, automobile cu pile de combustie cu hidrogen”, a continuat Zipse. “Acest lucru ne pune într-o poziţie strategică foarte puternică pentru a aborda provocările mobilităţii viitorului şi ale schimbărilor de climă.”
Tehnologia cu pile de combustie cu hidrogen ar putea fi o soluţie reală, în special pentru distanţe lungi. BMW Group se aşteaptă ca cererea pentru această tehnologie să crească în a doua jumătate a deceniului viitor şi va lansa o flotă de teste cu automobile cu pile de combustie în 2022. Compania a prezentat automobilul de dezvoltare BMW i Hydrogen NEXT la ediţia din acest an a IAA.
Zipse a confirmat planul anunţat în iunie de a creşte semnificativ ritmul de extindere a mobilităţii electrice: 25 de modele electrificate, anunţate anterior pentru 2025, vor fi disponibile cu doi ani mai devreme, în 2023. Peste jumătate dintre aceste 25 de modele vor fi complet electrice. Baza pentru aceasta este oferită de arhitecturile flexibile de maşini pentru automobile complet electrice, plug-in hybrid sau cu motoare termice, precum şi de sistem de producţie foarte flexibil. În consecinţă, compania poate reacţiona rapid la cererile pieţei locale.
Mobilitatea electrică poate avea o contribuţie importantă la protejarea climei. BMW Group crede că clienţii vor juca un rol decisiv în acest aspect – pentru că tehnologia poate avea un impact real doar dacă clienţii o doresc şi o utilizează.
“Ne propunem să reducem semnificativ emisiile. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să ne concentrăm pe domenii unde putem obţine cel mai mare impact. De aceea, ne concentrăm asupra întrebării: ce trenuri de rulare, tehnologii şi servicii vor dori clienţii noştri în viitor? Şi cum putem obţine cel mai rezultat pentru protejarea climei? Un lucru este clar: suntem angajaţi faţă de Acordul de Mediu de la Paris.”
Dezvoltarea durabilă începe pentru BMW Group chiar de la începutul lanţului de valori. Un bun exemplu în acest sens este BMW iX3, care va fi lansat pe piaţă cu a cincea generaţie a sistemului e-drive în 2020: trenul de rulare electric este produs fără pământuri rare, iar cobaltul pentru celulele bateriilor este provenit direct din minele din Australia şi Maroc. În plus, energia electrică necesară pentru producţie este acoperită în cea mai mare parte din surse regenerabile.