Primele noua luni ale anului au reprezentat o evolutie ascendenta pentru producatorul berii Tuborg, care a inregistrat o crestere totala a vanzarilor de 7% fata de perioada similara din 2009. Vanzarile de bere devanseaza cu 2% situatia din anul precedent, in timp ce Granini are o crestere de 4% in categoria bauturilor necarbonatate.
Comparativ cu anul 2009, luna care a inregistrat cele mai mari cresteri a fost august, cand volumul de bere vanduta a inregistrat o crestere de 19%, iar in cazul Granini cresterea a fost de 13%. In perioada iunie-august, marca Granini a cumulat 40% din totalul vanzarilor primelor noua luni ale anului, iar vanzarile de bere au atins in cele trei luni aproximativ 50% din totalul vanzarilor din perioada ianuarie – septembrie 2010.
"In primele noua luni ale anului, Tuborg, Carlsberg, Skol si Guinness si-au dezvoltat cotele de piata pe segmentele pe care activeaza, iar Granini a avut o crestere de 4%. Toate acestea demonstreaza ca si in aceasta perioada dificila consumatorii aleg produsele de calitate, care ii reprezinta." a declarat Shachar Shaine, Presedinte URBB & Carlsrom Beverage.
La nivelul pietei, singurul segment care a cunoscut cresteri este cel de produse importate. In acest context, preferintele de consum ale anului 2010 s-au orientat mai putin spre segmentele superpremium si premium, in timp ce segmentele mainstream si local au avut cea mai redusa regresie procentuala.
In ceea ce priveste cota de piata a companiei, in perioada ianuarie – august 2010 aceasta a atins 10.4%, respectiv 17.6%, daca nu luam in considerare segmentul local pe care compania nu activeaza. Pana la finalul anului, cota de piata estimata pentru bere este de 10.5%, lansarea sortimentului special Tuborg Christmas Brew fiind asteptata sa devanseze cu 3-5% vanzarile din 2009.
Impactul recesiunii economice asupra resurselor financiare a facut ca romanii sa se orienteze spre ofertele promotionale de produse. O cercetare efectuata de compania noastra in luna iulie a acestui an arata ca pe primul loc in alegerea produsului pe care sa il cumpere este favorabilitatea fata de brand (36%). La egalitate se afla alegerea in functie de pret si a produselor reci (in special in timpul verii), cu o valoare de 17%, iar pe locul trei se afla alegerea produselor care au oferte speciale (7.4%). Ultimile doua locuri sunt ocupate de achizitia in functie de reclama produsului sau recomandarea vanzatorului (3.5%) si de influenta la raft, in magazin, de plasamentul sau vizibilitatea produselor (3%).
URBB este unul dintre cei mai mari producatori de bauturi de pe piata locala, fiind prezent pe piata berii, a bauturilor racoritoare si recent, pe cea a apelor minerale. Portofoliul companiei cuprinde exclusiv marci premium: pe piata berii marcile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten,Guinness si Kilkenny, Granini pe piata bauturilor racoritoare, precum si recenta lansata marca de apa minerala Bilbor.
{mosloadposition user9}