Număr dublu de km parcurși in 2014, față de 2013, cu flota auto cu combustibili alternativi și tehnologii avansate
UPS (NYSE:UPS) face publice rezultatele celui de-al 13-lea Raport de Sustenabilitate și anunță investiții în creștere în autovehicule cu combustibili alternativi, dotate cu ultimele tehnologii și își menține angajamentul de a atinge 20 de milioane de ore de voluntariat, până în 2020.
Păstrând abordarea „Laboratorului în mișcare”, UPS accelerează investițiile în flota auto cu combustibili alternativi și tehnologii avansate, ajungând anul trecut la 5.000 de autovehicule. De la an la an, compania și-a mărit numărul de mașini cu 61%, adăugând 1.100 de camioane pe bază de gaze naturale lichefiate. Potrivit raportului, flota auto cu combustibili alternativi a UPS a parcurs 154 de milioane de mile (aprox. 248 de milioane de km) în 2014, obiectivul companiei fiind de 1 miliard de mile (aprox. 1,6 miliarde de km) în 2017 – o creștere de trei ori mai mare a numărului de kilometri față de 2013.
„Au fost necesari 13 ani pentru a parcurge primele 350 de milioane de mile (aprox. 560 de milioane de km) cu flota auto tehnologizată, pe bază de combustibili alternativi", declară Rhonda Clark, director de sustenabilitate și vicepreședinte pe probleme de mediu în cadrul UPS. „Într-un singur an, numărul de kilometri parcurși au crescut considerabil și ne aflăm la jumătatea drumului în atingerea țelului propus pentru 2017. Continuând investițiile în această flotă, contribuim la transformarea industriei de transporturi."
Din totalul combustibilului achiziționat în 2014 de UPS, 5,4%, adică 25 de milioane de galoni (aprox. 95 de milioane de l.), reprezintă combustibili alternativi, precum gazele naturale, bioetanol, biometan, biodiesel și electricitate. Angajamentul de a crește gradul de utilizare a combustibilului alternativ și a tehnologiei avansate va permite UPS să-și reducă consumul anual de benzină și motorină cu 12%, până la finalul lui 2017.
Raportul evidențiază și două tendințe globale în transporturi și logistică: dezvoltarea comerțului electronic pe segmentul consumer și urbanizarea. Expedițiile în comerțul electronic se încadrează, de cele mai multe ori, în segmentul business-to-consumer (B2C), cu un număr mai mic de colete expediate unui singur destinatar, comparativ cu expedițiile business-to-business (B2B). Acest lucru poate însemna și că transportatorii parcurg mai mulți kilometri și consumă mai mult combustibil, livrând un număr mai mic de bunuri.
În timp ce comerțul electronic a dus la o creștere a livrărilor la nivel global cu 6,8%, gazele cu efect de seră emise de UPS per livrare au fost mai mici, în 2014. Reducerea de 14,1% a intensității emisiilor de carbon din 2007 și până în prezent poate fi comparată cu scoaterea din circulație a 380.000 de autovehicule, timp de un an.
În condițiile în care livrările B2C vor genera, până în 2019, jumătate din totalul volumului companiei în SUA, UPS dezvoltă cu acest scop noi strategii și tehnologii, inclusiv programul de optimizare a traseelor ORION, serviciul UPS My Choice™ și rețeaua UPS Acces Point™. Aceste servicii le oferă clienților posibilitatea de a decide când și unde vor primi coletul, iar UPS poate evita parcurgerea unor kilometri inutili.
Migrația populației din zonele rurale în zonele urbane duce la congestionarea traficului rutier, la creșterea gradului de poluare fonică și de poluare a aerului. UPS colaborează cu clienții săi, cu lideri din coalițiile guvernamentale, dar și cu alte părți implicate pentru a găsi noi modalități de livrare pentru a accesa mai ușor zonele urbane aglomerate. De exemplu, UPS are 28 de camioane electrice care operează în Londra și își dorește să extindă flota cu încă 40 de astfel de camioane în următorii ani. Scopul este atingerea obiectivului de a avea în Londra exclusiv camioane electrice. UPS mai folosește alte 80 de autovehicule electrice în alte orașe din Europa, inclusiv în Amsterdam, Rotterdam și Hamburg. În unele centre urbane, UPS folosește biciclete pentru livrări.
„Urbanizarea și dezvoltarea comerțului electronic reprezintă o provocare pentru noi, pentru clienți și pentru comunitățile pe care le deservim", spune Clark. „UPS se angajează să facă față acestor provocări, să diminueze impactul pe care îl are asupra mediului și să deschidă calea către un viitor mai durabil."
UPS își menține angajamentul de a efectua 20 de milioane de ore de voluntariat până în 2020. Actualii și foștii angajați UPS, alături de prietenii și familiile lor au reușit din 2011 să facă 7,2 milioane de ore de voluntariat. Compania se așteaptă ca impactul celor 20 de milioane de ore de voluntariat să reprezinte aproximativ 500 de milioane de dolari în economia organizațiilor non-profit din întreaga lume.
Sprijinirea persoanelor nevoiașe din întreaga lume reprezintă una dintre prioritățile companiei. Angajații UPS și rețeaua globală de logistică au expediat peste 260 de transporturi cu ajutoare (alimente, truse medicale și sanitare) în 43 de țări. UPS a oferit sprijin financiar și ajutoare persoanelor din zonele afectate de epidemia de Ebola, refugiaților sirieni și comunităților afectate de vremea severă din Filipine și SUA, zone.
Informații suplimentare despre acțiunile UPS găsiți pe ups.com/sustainability.