UNIVER PRODUCT, reprezentanta din Romania a unuia dintre cele mai mari holdinguri maghiare din domeniul producerii si comercializarii de produse alimentare (mustarul, maioneza si ketchupul Univer fiind printre cele mai cunoscute in Romania) a implementat HERMES SFA/FFA, solutia Transart pentru automatizarea activitatii reprezentantilor ce desfasoara activitate de teren (SFA/FFA = Sales/Field Force Automation).
Sistemul HERMES implementat la Univer Product Romania include:
· HERMES Merchandising & Marketing – pentru culegere de informatii din piata (punctele de vanzare, magazine ale distribuitorilor, Key Accounts) folosind chestionare pe terminalul mobil (prezenta produse, preturi, prezenta cu diverse materiale promotionale proprii);
· HERMES Sales – pentru automatizarea vanzarilor catre distribuitori (preluare comenzi la distribuitori, gestiune promotii, incasari);
· Modul de rapoarte – asigura monitorizarea activitatii fortei de vanzari si optimizarea acesteia.
· Integrare nativa cu B-ORG ERP existent deja la client, furnizat Transart;
· Terminale mobile Motorola ES400 dotate cu modul GPS.
Pe langa posibilitatea de a culege o serie de informatii din piata, Univer dorea o gestiune imbunatatita a materialelor promotionale folosite in punctele de vanzare si sprijinirea activitatii de vanzare desfasurata de agenti pe teren.
„Antecedentele pozitive cu B-ORG ERP, faptul ca in cei peste cinci ani de colaborare cu Transart am fost multumiti si ideea de a avea un furnizor unic pentru sistemul integrat ERP + SFA/FFA au contat destul de mult pentru noi cei din Romania. Cum decizia finala s-a luat in stransa colaborare cu colegii din Ungaria, expertiza de business acumulata de Transart pe acest segment al aplicatiilor mobile SFA/FFA, referintele pozitive primite de la doua companii multinationale care in Ungaria folosesc HERMES de la Transart si pretul competitiv – au inclinat balanta in favoarea alegerii sistemului furnizat de Transart.” a mai declarat dl. Zoltan OLAH – Country Manager, Univer Product.
Printre beneficiile obtinute de Univer in urma implementarii HERMES amintim:
· Crearea unui flux informational dinspre piata catre sediul companiei si obtinerea sistematica a unui set de rapoarte bazate pe date culese din punctele de vanzare;
· Coordonare si control imbunatatit al activitatilor desfasurate de reprezentantii de vanzari pe teren;
· Cresterea prestantei, a motivarii si implicarii reprezentantilor de vanzari pe relatia directa cu clientii si distribuitorii;
· Implementarea unor politici comerciale personalizate, automatizat, pentru fiecare distribuitor in parte;
· Creşterea capacitatii de intelegere si segmentare a pietei vizate: principalele locatii (magazine, KA, etc) care genereaza vanzari ale produselor Univer (si ale concurentei);
· Cresterea eficientei in utilizarea materialelor promotionale proprii (POSM) in punctele de vanzare, creand premise consistente pentru cresterea vanzarilor;
· Degrevarea reprezentantilor de o serie de sarcini administrative care anterior erau operate manual;
· Scurtarea timpilor de intocmire si de validare a comenzilor inregistrate de reprezentanti pe teren;
· Suport operational si de control pentru managementul executiv din vanzari si marketing, gratie unui set extins de rapoarte specifice acestor activitati;
· Reducerea costurilor si a ineficientei: tinerea sub control a unor costuri logistico-operative (ex: combustibil, materiale promotionale) gratie unui control sporit al activitatilor derulate de agenti pe teren.
· Posibilitatea de a prelua imagini foto de la locatiile vizitate pentru monitorizarea si justificarea conformitatii cu respectarea standardelor de merchandising impuse de companie.
„Fluxul continuu de informatii din piata catre sediu, obtinerea unor rapoarte in timp real, faptul ca putem comunica prin sistemul HERMES cu oamenii nostrii aflati pe teren si ca putem vedea cat de eficienti sunt acestia – consider ca este castigul cel mai important pentru noi. Practic, putem actiona local sau concertat bazandu-ne pe informatii concrete si proaspete. De exemplu, timpul pe care eu il aloc acum obtinerii rapoartelor s-a redus cu peste 90% fata de momentul anterior implementarii HERMES. Corelat cu alte informatii extrem de valoroase pe care le obtinem de pe teren, imi permite acum sa ma concentrez mult mai bine pe activitatile de baza – de vanzare, promovare in punctele de vanzare sau pe coordonarea si monitorizarea echipei care desfasoara munca pe teren. Altfel spus, cu noile instrumente de lucru am creat in scurt timp premise consistente pentru cresterea vanzarilor si consolidarea afacerii Univer pe piata din Romania.” a declarat dl. Attila Comsa – Director National Vanzari, Univer Product.