a organizatiei
Uniunea Artiştilor Plastici din România (UAP) lansează astăzi concursul naţional destinat tuturor artiştilor locali, care sunt invitaţi pe această cale să creeze noua identitate vizuală şi sloganul Uniunii. Propunerile cele mai bune vor fi alese de un juriu format din artişti şi specialişti în branding şi comunicare.
Brieful de creaţie, însoţit de un document complet despre UAP – istoric, misiune, valori de-a lungul timpului, ancorare în prezent, precum şi viziune pentru viitor, este deja postat pe blogul concursului – //redesenand-uap.tumblr.com/,
unde toţi cei interesaţi vor putea urmări în timp real evoluţia proiectului, având acces la toate lucrările participante. Informaţii la zi vor fi difuzate şi pe pagina de Facebook a organizaţiei – Uniunea Artiştilor Plastici.
Din juriu vor face parte Dinu Dumbrăviceanu (Șef Catedră Design Bucureşti), Rodica Alamoreanu – (Conf. Univ. Dr. Universitatea de Arte Cluj), Magda Sficlea (Șef Catedră Design Iaşi), Eliza Rogalski (CEO Tempo), Bogdan Naumovici (Managing Partner 23), Ştefan Liuţe (Co-founder, Strategy Director Grapefruit) şi Cătălin Dobre (Group Creative Director McCann Erickson). Mai multe informații despre membrii juriului pe //redesenand-uap.tumblr.com/.
Termenul limită de predare a lucrărilor candidaţilor este 23 septembrie anul curent, iar jurizarea va avea loc după 26 septembrie, timp în care veţi putea vizualiza online lucrările depuse pe blogul concursului. Lucrarea finalistă va fi aleasă pe baza punctajului juriului şi în urma unei deliberări a comisiei până la data de 5 octombrie. Propunerile pot fi trimise la adresa redesenand@uap.ro.
Acest concurs naţional va fi urmat de o serie de proiecte prin care UAP va continua să-şi afirme deschiderea tot mai accentuată către publicul tânăr şi să se repoziţioneze astfel în peisajul cultural actual, pornind de la valorile sale tradiţionale: creativitate, spirit inovator, autenticitate, manifestare naţională unitară.
Prin acest demers, UAP doreşte să redevină o importantă platformă de comunicare în spaţiul social şi cultural actual din ce în ce mai dinamic, datorită implicării sale atât în producerea şi promovarea de artă contemporană, cât şi în formarea, educarea şi dezvoltarea gustului publicului pentru fenomenul vizual contemporan. În egală măsură, UAP îşi păstrează componenţa socială – aceea de promovare şi apărare a drepturilor artiştilor.
Dorim ca breasla noastră, creată iniţial în 1924, din spirit de solidaritate, să devină o portavoce a artiştilor vizuali din România, pentru apărarea drepturilor lor. Ne propunem o schimbare de atitudine pentru ca, alături de alte uniuni de creatori din Europa, să arătăm rolul nostru major în societate. Petru Lucaci, preşedinte UAP.
UAP este o organizaţie de creatori, nonprofit, neguvernamentală şi apolitică, cu o lungă tradiţie de implicare în societatea românească şi cu un rol semnificativ în susţinerea statutului artistic şi a importanţei artei în definirea identităţii culturale. Astăzi UAP are aproximativ 5.000 de membri organizaţi în 45 de filiale, toţi artişti vizuali, absolvenţi ai unor insitute superioare de artă, admişi în UAP printr-un concurs organizat la nivel national. Astfel UAP este singura organizaţie care le asigură absolvenţilor Universităţilor de Artă un statut oficial şi recunoaşterea lor ca artişti profesionişti.
Comunicarea publică a UAP este gestionată de Rogalski Grigoriu PR.
Echipa de proiect este formată din: Petru Lucaci (Preşedinte UAP), Cristiana Russu
(Vicepreședintă UAP), Cristina Andrieş (Comunicare UAP), Anca Echim (Consultant independent), Oana Şerban (Client Services Director Rogalski Grigoriuc PR) şi Ana Jităriţă (PR Consultant Rogalski Grigoriu PR).