Desemnata din 2010 ca agentia de brand si de comunicare a FINEXPERT, United anunta incheierea campaniei de rebranding a celei mai mari companii de contabilitate romaneasca. Campania de rebranding a durat 6 luni si a implicat un buget de 40.000 de Euro.
Dan Cirstea, Managing Partner United: Brieful FINEXPERT stabilea ca obiectiv principal pozitionarea si comunicarea FINEXPERT pornind de la piata serviciilor financiare, pozitia de piata a companiei, cifre, servicii, portofoliu de clienti. Dupa ce am analizat clientul si piata din care face parte am stabilit ca prim pas in strategia de pozitionare si comunicare construirea unei identitatii de brand puternice, moderne care sa sustina pozitia de lider a FINEXPERT. Prin acest proiect de rebranding am incercat mai mult decat sa creem o pozitionare intr-o piata relativ amorfa – practic am decupat un segment semnificativa de clienti care cauta excelenta in domeniu in afara BIG 4 si astfel, am creat un nou segment, companiile de contabilitate romanesti care ofera servicii financiare cu resurse locale la standarde internationale. Si pentru ca aceasta noua categorie are nevoie de comunicare, FINEXPERT ca lider ridica standardele de calitate ale pietei si isi asuma comunicarea si prezentarea acestei optiuni reale de furnizori de servicii de contabilitate, audit, taxe si consultanta pentru companiile medii si mari din Romania.
Agentia a pornit de la un audit de imagine al brandului, a realizat strategia si pozitionarea brandului, a creat un manual de identitate vizuala pornind de la noul logo, urmata de declinarea noii identitati pe toate materialele de comunicare interna si externa (brosuri de prezentare, oferte, prezentare de vanzari), website si multe alte materiale de identitate. Pe langa tiparirea materialelor de prezentare cu noua identitate, rebrandingul a fost anuntat clientilor existenti si partenerilor de business FINEXPERT printr-o serie evenimente pentru angajati, clienti si presa.
Catalin Popa, art director United despre logo: Plecand de la valorile brandului (execelenta si calitatea serviciilor, implicare in cresterea pietei, anticiparea trendurilor, implicare in educarea tinerelor talente etc.) pentru a comunica pozitia de lider a FINEXPERT am creat un logo ce insumeaza ca simbol exact aceste valori.
Simbolul este de o metafora descrisa figurativ, patratul. Patratul, este un simbol fundamental al limbajului figurilor geometrice avand multiple semnificatii, amintind doar cateva si anume prin cele 4 unghiuri drepte semnifica fixarea in spatiu si in timp, rezistenta si permanenta cumulat cu cifra 4 ce inseamna totalitate si echilibru. Succesiunea de patrate in perspectiva sugereaza stabilitatea in timp, recurenta succesiva a acestei stabilitati, evolutia ascendenta si performanta. Culoare purpurie este culoarea regalitatii, a aristocratiei si a spiritualitatii, intr-un singur cuvant, a excelent.
Manuela Furdui, Managing Partner FINEXPERT: Suntem incantati ca echipa United a inteles brieful nostru si a creat pentru noi o solutie de branding si o identitate vizuala care simtim ca ne reprezinta. A fost un proces dificil pentru noi, ca specialisti in finante nu in comunicare, insa am reusit sa facem o echipa eficienta impreuna cu colegii din agentie si acum suntem in plin proces de comunicare a pozitionarii si a noii identitati, precum si de comunicare a noului segment al pietei financiare din Romania.
Echipa United implicata in dezvoltarea proiectului este formata din Dan Cirstea – Managing Partner si Branding Consultant United, Claudia Cioc – Account Director, Catalin Popa – Art Director, Mihaela Iacob – PR Executive, Razvan Nicolescu – Production Manager.