UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au încheiat prima jumătate a anului 2023 cu rezultate în creștere pe segmentele asigurărilor non-auto și de viață, volumul total al primelor brute subscrise de cele două companii fiind de 57,5 milioane euro, mai mare cu 8,5% față de primele 6 luni ale anului trecut, conform evidențelor statutare. Ambele companii UNIQA au raportat la finalul semestrului 1 din 2023 un profit statutar înainte de impozitare de 4 milioane euro.
UNIQA păstrează în focus experiența oferită clienților prin produse și servicii care răspund nevoilor relevante pentru aceștia. Compania se bucură de o încredere tot mai mare din partea clienților din Romania, astfel că, în prima jumătate a anului curent, numărul lor a crescut cu 7%, comparativ cu același interval din 2022. Un avans notabil a fost marcat în zona asigurărilor de locuință, unde cu 25% mai mulți clienți au ales UNIQA drept partener de încredere pentru a proteja tot ce este important pentru ei acasă.
Asigurările non-auto au generat vânzări în valoare de 26,9 milioane euro, cu 13% peste cele înregistrate la finalul primului semestru din 2022.
Asigurările pentru companii au continuat să se dezvolte, cu precădere în zona soluțiilor dedicate întreprinderilor mici și mijlocii și asigurărilor de răspunderi, având creșteri de 18% ale volumului de prime brute subscrise pentru fiecare dintre aceste linii de activitate.
Totodată, UNIQA acordă o atenție deosebită soluțiilor sustenabile pe segmentul de asigurări de tip affinity. Astfel, alături de partenerii săi, compania dezvoltă programe prin care oferă soluții complete de asigurări pentru energia regenerabilă în România.
În zona de retail, interesul clienților pentru asigurări facultative de locuință de la UNIQA a continuat să crească, vânzările pe acest segment fiind cu 28% mai mari în primul semestru din 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
Asigurările de călătorie au devenit, de asemenea, prima alegere pentru tot mai mulți clienți care doresc să se bucure de vacanțe relaxate și să descopere lumea mai bine împreună cu UNIQA, având la îndemână o soluție de protecție financiară în cazul situațiilor neprevăzute. Volumul vânzărilor pe acest segment a crescut cu 27% în intervalul ianuarie–iunie 2023, față de prima jumătate a anului trecut. Compania a lansat UNItravel, o nouă variantă a produsului, care oferă beneficii suplimentare pentru clienți, fiind o asigurare ce poate fi achiziționată online, simplu și rapid, cu ajutorul consultantului digital ANA, dar și prin platforma digitală MyUNIQA.
Totodată, asigurările private de sănătate oferite de UNIQA continuă să câștige încrederea clienților pentru beneficiile și calitatea serviciilor, înregistrând un salt important în primele 6 luni din 2023. La începutul anului, compania a lansat un nou produs de asigurare de sănătate destinat clienților corporate și se concentrează, în continuare, pe îmbunătățirea soluțiilor existente în portofoliu, calibrându-le la nevoile unei piețe competitive din perspectiva nevoilor de protecție financiară în cazul evenimentelor legate de sănătate.
„Ne asumăm un rol tot mai important față de clienții noștri, oameni și companii, pentru o viață mai bună în comunitatea din care facem parte. Vrem să avem un impact pozitiv, oferindu-le produse și servicii care înseamnă mai mult decât protecție financiară. Ne dorim să fim un punct de sprijin relevant pentru clienții, să acționăm ca adevărați consultanți în relația cu aceștia, să îi inspirăm să ia cele mai bune decizii pentru realizarea planurilor care contează cu adevărat pentru ei. Totodată, acționăm pentru a ajuta societatea și a susține continuitatea și succesul afacerilor, prin soluții adaptate la complexitatea și diversitatea nevoilor din această zonă. Promisiunea pentru o viață mai bună împreună este adresată deopotrivă clienților, partenerilor și echipei UNIQA, iar acțiunile noastre sunt ghidate de valori comune, în baza cărora contribuim la bunăstarea comunității”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
Pe segmentul de asigurări auto facultative CASCO, prioritățile UNIQA s-au menținut în zona îmbunătățirii portofoliului și a experienței oferită clienților, printr-un standard ridicat al nivelului de servisare. Astfel, UNIQA a adăugat un portofoliul său de soluții digitale pentru clienți un nou serviciu, accesibil cu ajutorul consultantului digital ANA, care a preluat și activitatea de efectuare a inspecției de risc pentru asigurările CASCO. Procesul este acum mai simplu și mai rapid, fără consum de hârtie, fără deplasări suplimentare, permițându-le clienților să economisească timp și carburant.
În ceea ce privește activitatea de vânzare pentru asigurările de viață, volumul primelor brute subscrise de UNIQA în prima jumătate a anului 2023 a atins nivelul de 16,8 milioane euro, în creștere cu 19% comparativ cu primul semestru din 2022, evoluție susținută de asigurările asociate produselor de creditare și asigurările de viață tradiționale.
“O viață mai bună impreună începe cu grija față de cei dragi. Aceasta are, cu certitudine, o multitudine de modalități de manifestare și credem că una dintre ele, foarte importantă, este preocuparea de a găsi soluțiile de protecție financiară potrivite în cazul evenimentelor neprevăzute, fie că vorbim despre asigurările de viață sau cele de sănătate. UNIQA continuă să dezvolte un portofoliu de produse și servicii relevante pe acest segment, pentru a oferi clienților beneficiile pe care aceștia le caută”, a precizat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de viață.
- 4 ani de activitate a consultantului digital ANA, pentru o experiență mai bună oferită clienților
Consultantul digital ANA, soluție implementată de UNIQA în 2019 pentru simplificarea proceselor de notificare și soluționare a daunelor, a înregistrat până în prezent, peste 174.000 de accesări și aproximativ 64.000 de dosare de daună avizate.
Serviciile digitale oferite de ANA înseamnă, în primul rând, timp economisit. Astfel, clienții scutesc aproximativ 20 de minute per dosar de daună, ceea ce se traduce în 1,28 de milioane de minute economisite în patru ani, respectiv 2,43 ani.
ANA înregistrează tot mai multe accesări de la an la an, iar, la patru ani de la implementarea acestei soluții digitale, majoritatea avizărilor de daune sunt efectuate cu ajutorul consultantului digital. Dacă în anul 2019 doar 5-10 procente din totalul avizărilor treceau prin canalul digital și restul prin cel tradițional (Call Center), situația s-a inversat, astfel încât, în prezent, 85%-90% dintre daune sunt avizate digital.
Pe lângă notificarea și soluționarea daunelor, consultantul digital ANA oferă clienților status-ul dosarului de daună în timp real, posibilitatea de a cumpăra online asigurări de călătorie, iar clienții pot, de asemenea, să ofere feedback despre experiența lor digitală.
Totodată, consultantul digital ANA pune la dispoziția clienților UNIQA o modalitate simplă, rapidă și accesibilă de a cumpăra asigurări de călătorie online.
- Vocea clienților este un reper important al experienței lor alături de UNIQA
Rezultatele sondajelor derulate de UNIQA în perioada ianuarie–iunie 2023, după fiecare interacțiune cu clienții, indică un scor de satisfacție general situat la nivelul de 4,6 din 5. În acest context, experiența clienților la momentul achiziției polițelor de asigurare și la daune, pentru aceeași periodă de referință, este evaluată de către aceștia cu scoruri de satisfacție de 4,7 din 5.
Totodata, evaluările și feedback-ul clienților despre interacțiunea lor cu UNIQA prin intermediul consultantului digital ANA au generat un scor de satisfacție situat la nivelul de 4,7 din 5 în primele 6 luni din 2023.
În ceea ce privește petițiile, UNIQA rămâne una dintre companiile de asigurare cu cele mai puține nemulțumiri adresate de către clienți. În primul semestru al anului 2023, numărul reclamațiilor primite de UNIQA a fost cu 18% mai mic, comparativ cu același interval al anului trecut. Astfel, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat în perioada ianuarie–iunie 2023 un total de 78 de petiții, dintre care 74 unice și 4 conexe.
UNIQA are o istorie de aproape 15 ani în piata asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezență puternică la nivel european. Prin modelul de afaceri, compania poziționează în centrul activității nevoile clienților, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind produse și servicii relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.