Rezultatele companiilor UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață pentru prima jumătate a anului 2022 au continuat să se consolideze în acord cu strategia asumată pentru dezvoltarea activității în mod durabil, păstrând în centru experiența oferită clienților.
UNIQA Asigurări a raportat prime brute subscrise în valoare de 24 milioane euro, conform IFRS, pe segmentul asigurărilor non-auto, în creștere cu 29% comparativ cu primele șase luni din 2021.
Asigurările de locuință și bunuri rămân principalul contributor la rezultatele companiei în zona clienților retail, înregistrând un volum al vânzărilor cu 16% mai mare la jumătatea anului 2022, față de cel din același interval al anului anterior.
Pe segmentul soluțiilor de protecție financiară pentru companii, UNIQA a continuat să își dezvolte activitatea, asigurările de incendiu și răspunderi având o contribuție semnificativă la rezultatele din primul semestru al anului 2022.
În zona asigurărilor auto, volumul vânzărilor înregistrate pentru CASCO în primele șase luni ale acestui an a continuat să se restrângă față de cel din perioada similară a anului trecut, sub efectul măsurilor aplicate pentru calibrarea produselor la actualul context inflaționist, dar și în acord cu obiectivul constant de îmbunătățire a calității portofoliului companiei pe acest segment.
„Activitatea noastră se dezvoltă, mai departe, în zonele care ne oferă oportunități de creștere sustenabilă și îmbunătățire continuă a experienței oferită clienților. Mergem hotărât în direcția trasată de strategie și continuăm să înregistrăm rezultate solide. Credem că putem face lucrurile tot mai bine, pentru a fi mai aproape de clienți, cu soluții de asigurare potrivite stilului lor de viață și conectate la trendurile actuale, oferindu-le o varietate de opțiuni în ceea ce privește modalitățile de achiziție, atât în interacțiunea cu specialiștii noștri, cât și în mediul online. De asemenea, suntem tot mai prezenți în comunitatea de afaceri, prin soluții de protecție financiară adaptate nevoilor specifice ale companiilor. Pe acest segment, UNIQA trece de la o viziune axată pe produs, la o viziune completă, pe domenii de activitate. Astfel, ne poziționăm drept experți în ceea ce privește protecția financiară pentru industriile relevante, iar companiile de top se bazează pe soluțiile de asigurare de la UNIQA, integrându-le în procesele care susțin dezvoltarea durabilă a acestor afaceri”, a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
UNIQA Asigurări de viață a înregistrat în primul semestru din 2022 prime brute subscrise din vânzarea asigurărilor de viață în valoare de 14 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 24%, față de aceeași perioadă a anului anterior. Asigurările de viață destinate produselor de creditare și asigurările de viață tradiționale au avut cea mai importantă contribuție la aceste rezultate.
“În prima jumătate a anului, activitatea UNIQA pe segmentul asigurărilor de viață a continuat să crească din perspectiva volumului de vânzări și a profitabilității. Avem produse competitive și lucrăm continuu pentru a le îmbunătăți și a le aduce mai aproape de nevoile clienților noștri. Totodată, diversificăm canalele de distribuție, astfel încât aceste produse să fie la îndemâna clienților, prin rapiditatea și ușurința cu care pot fi accesate. Dincolo de aceste aspecte, credem că este important să fim alături de clienți pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine rolul protecției financiare, în special în momentele dificile din perspectivă economică. În acest context, asigurarea funcționează ca o plasă de siguranță, fiind nu doar o modalitate de a proteja bunurile, ci și o oportunitate de a deprinde conduita și disciplina de economisire”, a precizat Mihaela Stroia, CEO UNIQA Asigurări de viață.
UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat în primele șase luni din 2022 un volum total al primelor brute subscrise de aproape 53 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 4,3%, comparativ cu perioada similară din 2021.
Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA la finalul lunii iunie 2022 este de 4 milioane euro, conform IFRS, în creștere cu 8% față de primul semestru din 2021.
UNIQA continuă să dezvolte soluții moderne și complete de protecție prin asigurare, conectate la nevoile și tendințele actuale. Astfel, compania susține dezvoltarea alternativelor de smart mobility și a lansat un nou produs de tip affinity, unic la nivelul pieței din România, pentru asigurarea trotinetelor și bicicletelor electrice achiziționate din magazinele partenerilor UNIQA. Complementar, compania a dezvoltat asigurarea de răspundere civilă și accidente persoane, adresată proprietarilor de vehicule aparținând acestei categorii.
În primul semestru din 2022, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 92 de petiții, în scaădere ușoară față de aceeași perioadă a anului 2021. Dintre acestea, 80 au fost petiții unice și 12 petiții conexe. Astfel, UNIQA este, în continuare, una dintre companiile de asigurari din Romania cu cele mai puține nemulțumiri adresate de către clienți. Acest aspect, alături de scorul de satisfacție a clienților, de 4.6 din 5, rezultat din sondajele derulate în perioada ianuarie – iunie 2022, reprezintă repere importante în ceea ce privește calitatea produselor și serviciilor oferite de companie.
UNIQA are o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență, ca parte dintr-un grup financiar internațional, cu o prezență tot mai puternică la nivel european. Potrivit noului model de afaceri, compania poziționează în centrul activității nevoile clienților, adresate specific pe segmentele Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind produse și servicii relevante, accesibile și inovatoare, la nivelul celor mai înalte standarde de calitate.