• UNIQA Asigurari a raportat in primul semestru al anului 2019 o crestere de 21% pe segmentul de asigurari non-auto comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 16,2 milioane de euro, conform IFRS.
• UNIQA Asigurari de viata a continuat sa isi consolideze rezultatele si a incheiat primele sase luni ale anului 2019 cu un avans peste 20% al vanzarilor de produse traditionale, in timp ce vanzarile pe segmentul de asigurari cu prima unica s-au situat la acelasi nivel cu cel din perioada similara a anului anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare totala de 9,2 milioane de euro, conform IFRS.
• Ambele companii UNIQA au incheiat primul semestru al anului 2019 cu un profit cumulat situat la nivelul de 1,71 milioane de euro, conform IFRS.
In primele sase luni ale anului 2019, strategia de dezvoltare durabila a companiilor UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata a fost sustinuta, in continuare, de liniile profitabile de activitate.
Asigurarile non-auto si-au mentinut trendul ascendent, inregistrand o crestere semnificativa de doua cifre comparativ cu aceeasi perioada din 2018, in timp ce asigurarile de viata si-au consolidat rezultatele, cu o contributie semnificativa a segmentului de produse traditionale,
Pe segmentul auto, strategia companiei a ramas definita de limitarea impactului asigurarilor obligatorii de raspundere civila asupra portofoliului, volumul vanzarilor situandu-se cu 13 puncte procentuale sub cel inregistrat in primul semestru al anului anterior. In acelasi timp, asigurarile facultative de tip CASCO au inregistrat un avans de 13% fata de aceeasi perioada din 2018, sustinand cresterea profitabila a companei in zona clientilor retail.
In total, cele doua companii UNIQA au incheiat primul semestru al anului 2019 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 48,6 milioane de euro. Principalii contributori au fost segmentele profitabile ale portofoliului de asigurari, care au generat astfel o crestere de aproape 10% fata de rezultatele din acelasi interval al anului trecut, companiile inregistrand profit cumulat situat la nivelul de 1,71 milioane de euro.
Totodata, soliditatea financiara a companiei este validata de plata, in lunile aprilie si mai, a indemnizatiei de dauna in valoare totala de 5 milioane de euro pentru pagubele provocate de incendiul produs in primul trimestru al anului, la fabrica de ingrediente alimentare din judetul Alba, UNIQA fiind asiguratorul stocului de marfuri si al unei parti din flota de autoutilitare.
“Primele sase luni din 2019 indica rezultate care ne dau increderea ca suntem pe drumul cel bun in ceea ce priveste dezvoltarea sanatoasa si durabila a companiei. Am mentinut ritmul de crestere cu care am luat startul in acest an si am continuat sa inregistram rezultate solide pe segmentele profitabile de asigurari. Dorim sa fim un partener de incredere pentru un numar tot mai mare de clienti de asigurari din Romania. De aceea, ramanem conectati la nevoile reale ale acestora si cautam permanent cea mai buna formula pentru a le oferi produse si servicii care sa le permita sa se concentreze pe lucrurile cu adevarat importante, cu certitudinea ca au alaturi o echipa de profesionisti, pregatita pentru a-i ajuta sa treaca cu bine peste situatiile neprevazute”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.
„Asigurarile de viata reprezinta un motor important de crestere sanatoasa si durabila pentru brandul UNIQA in Romania, cu un impact semnificativ asupra performantelor companiei. Am incheiat primul semestru din 2019 cu rezultate solide, care ne pregatesc pentru o etapa importanta in evolutia companiei. In curand, lansam un nou concept pentru asigurarile de viata, care ne ajuta sa fim si mai bine ancorati in realitatea clientilor, aducand valoare in viata acestora”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.
Optimizarea proceselor si solutii “end to end” pentru imbunatatirea experientei clientilor
In primul semestru al anului 2019, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa acorde importanta imbunatatirii experientei clientilor prin investitiile dedicate ariei IT care sustine activitatea celor doua companii.
„Atentia pe care o acordam cresterii eficientei proceselor si solutiilor digitale pentru imbunatatirea experientei clientilor s-a concretizat in investitiile pe care am continuat sa le facem in aria IT, atat la nivelul insfrastructurii, cat si al sistemelor. Acestea raman prioritati importante in cadrul strategiei noastre de dezvoltare durabila, iar efectele generate se reflecta, cu certitudine, in evolutia rezultatelor inregistrate de UNIQA in prima jumatate a anului”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.
De asemenea, in primul semestru al anului 2019, UNIQA a continuat sa faca pasi importanti in directia dezvoltarii solutiior de tip “end to end” pentru imbunatatirea experientei clientilor, printr-o abordare integrata a nevoii de protectie prin asigurare.
“Dorim sa remodelam complet experienta clientilor, oferind solutii integrate, de tip “end to end”, care genereaza valoare adaugata si servicii la cele mai inalte standarde de calitate. Experienta clientilor nostri este tot mai mult definita de <oricand> si <oriunde>, repere pe care le avem permanent in vedere atunci cand dezvoltam solutii digitale pentru a tine pasul cu asteptarile lor. Fie ca vorbim despre aplicatii de emitere electronica ce sustin procesul de ofertare si vanzare a politelor de asigurare, flexibilitate si transparenta la achitarea primelor prin sistemul de plati electronice, produse standardizate care ii ajuta pe clienti sa faca cele mai bune alegeri pentru solutiile de asigurare potrivite sau trecerea la o noua platforma integrata de management al daunelor, acestea reprezinta solutii care vor crea un mediu de interactiune modern si inovator deopotriva pentru clientii si echipa UNIQA”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurari.
In ceea ce priveste evolutia reclamatiilor, in primele sase luni ale anului 2019, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 149 de reclamatii, similar cu cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior, pozitionandu-se printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii iti exprima cele mai putine nemultumiri.
Cu o istorie de 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta la nivel international, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.