- UNIQA Asigurări a raportat la finalul primului trimestru din 2020 rezultate stabile pe segmentul de asigurări non-auto, situate la nivelul celor din aceeași perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 8,6 milioane euro pe această linie de activitate, conform IFRS.
- UNIQA Asigurări de viață și-a mentinut activitatea în primul trimestru din 2020 la un nivel apropiat de cel înregistrat în aceeași perioadă din 2019, raportând prime brute subscrise din asigurările de viață în valoare totală de 4,6 milioane euro, conform IFRS. Vânzarea de produse tradiționale a continuat să susțină acest segment, înregistrând o creștere de 16% comparativ cu primul trimestru al anului anterior.
- Profitul net cumulat al celor două companii UNIQA în primul trimestru din 2020 se situează la nivelul de 2,4 milioane euro, conform IFRS.
- Soluțiile digitale dezvoltate de UNIQA au facut posibilă o tranziție rapidă a activității în mediul online la jumtătea lunii martie, în contextul pandemiei de coronavirus; compania a acționat hotărât pentru siguranța clienților și a propriilor angajați, reușind să își continue activitatea fără provocări majore.
Primul trimestru din 2020 a marcat rezultate stabile pe liniile profitabile pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață.
Rezultatele din zona non-auto s-au menținut la un nivel similar celui înregistrat în aceeași perioadă din 2019, în timp ce, pentru asigurările de viață, produsele tradiționale au continuat să susțină activitatea companiei.
Pe segmentul auto, strategia a continuat în direcția reducerii ponderii asigurărilor obligatorii de răspundere civilă și îmbunătățirii calității portofoliului de asigurări facultative CASCO, susținută, în continuare, de subscrierile din zona clienților retail.
Primele brute subscrise în total de cele două companii UNIQA se situau, la finalul primului trimestru din 2020, la nivelul de 23,8 milioane euro, conform IFRS, cu 6 procente sub cele înregistrate în aceeași perioadă a anului anterior. Diferența a fost generată de accentuarea efectelor măsurilor de reducere a ponderii asigurărilor RCA și asigurărillor auto facultative pe segmentul de leasing în cadrul portofoliului companiei, dar și pe fundalul creșterii ratelor de schimb.
Profitul net total înregistrat de ambele companii UNIQA în primul trimestru din 2020 a fost de 2,4 milioane euro, conform IFRS, situându-se la un nivel semnificativ îmbunătățit comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru se datorează măsurilor din zona portofoliului de asigurări auto, cu rezultate pozitive pe segmentul CASCO.
“Prima parte a anului 2020 a venit cu provocări majore pentru toată lumea, prin declanșarea unei crize sanitare fără precedent din perspectiva dimensiunii și a impactului generat. Efectele acesteia se vor contura mai clar în următoarele luni, însă rezultatele din primul trimestru și rapiditatea cu care am reușit să ne adaptăm activitatea la această nouă realitate ne arată că suntem o companie stabilă, pregatită și responsabilă.
Soluțiile digitale dezvoltate de UNIQA, modul în care ne-am recalibrat procesele și produsele la riscurile generate de pandemia de coronavirus și, nu în ultimul rând, calitatea echipei noastre de specialiști ne ajută să ne continuăm activitatea fără provocări majore și în deplină siguranță. Avem expertiza și instrumentele adecvate pentru a rămâne un factor de stabilitate și un partener de încredere deopotriăa pentru clienții și angajații noștri”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.
“În privința activității pe segmentul asigurărilor de viață, UNIQA a încheiat primele trei luni ale anului 2020 cu rezultate stabile, care ne dau încredere că putem duce mai departe strategia de dezvoltare a companiei. Transformarea activității de asigurări de viață va continua, cu certitudine, în 2020, cu atât mai mult sub impactul situației generată de pandemia de coronavirus. Suntem conectați la noua realitate și am adoptat cu hotărâre măsuri pentru a răspunde nevoii clienților de a fi protejați în contextul noii realității din societate. Într-o primă fază, am extins acoperirile pentru produsele existente prin includerea riscului de pandemie.
Următorul pas a fost dezvoltarea unui produs dedicat riscurilor asociate COVID-19, pentru a sprijini în acest fel companiile care își reiau treptat activitatea și au nevoie să își protejeze echipele în cazul infectării cu noul coronavirus, diminuând implicit riscurile la care este expusă afacerea lor. Păstrăm în centrul acțiunilor noastre nevoile reale ale clientțlor și calitatea experienței pe care le-o oferim în relația cu UNIQA”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.
În primul trimestru din 2020, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au continuat să susțină investițiile în zona IT, cu impact asupra îmbunătățirii calității experienței oferită clienților. Acestea s-au reflectat la nivelul costurilor administrative, care au înregistrat o creștere de 9,4 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.
„Strategia UNIQA de dezvoltare a zonei digitale și-a demonstrat, o dată în plus, valoarea și eficiența în momentul în care siguranța clienților, a echipei și a activității companiei s-a bazat pe soliditatea sistemului nostru IT și a soluțiilor digitale pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului pentru îmbunătățirea experienței în relația cu UNIQA. Datorită acestora, am reușit, într-un timp foarte scurt, să migrăm fără provocări majore activitatea companiei în mediul online, acționând cu toată responsabilitatea, astfel încât să nu punem în pericol în niciun moment sănătatea angajaților, a clienților și partenerilor noștri. Continuăm să investim în această direcție pentru a avea la îndemână cele mai bune soluții, care să răspundă nevoilor și comportamentelor specifice noii realități, generaăa de criza sanitară”, a declarat Paul Cazacu, Vicepreședinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.
Online este cel mai simplu: soluțiile digitale susțin siguranța clienților și a echipei UNIQA
La jumătatea lunii martie, UNIQA a migrat cea mai mare parte a interacțiunii cu clienții în zona online, aceștia având la dispoziție canale digitale pe care le pot accesa pentru a menține relația cu compania.
Cu ajutorul asistentului digital ANA, clienții rămân în siguranță și au posibilitatea să notifice simplu și rapid daunele pentru toate produsele de asigurări generale din portofoliul companiei.
Astfel, pot transmite cu ușurință detaliile despre eveniment, fotografiile cu avariile și documentele necesare, asistentul digital fiind accesibil online de pe orice dispozitiv (desktop, laptop, tabletă, smartphone), direct din browser la adresa https://daunerapide.uniqa.ro, în zona dedicată din website-ul UNIQA sau cu ajutorul unui link primit prin SMS ca urmare a interacțiunii cu Contact Center UNIQA.
Informațiile și documentele transmise către asistentul digital ANA sunt preluate de către o echipă de specialiști, care contactează ulterior clientți pentru finalizarea dosarului de daună.
Pentru daunele aferente polițelor de asigurare CASCO și de locuință, ANA analizează instant datele și poate propune o ofertă de despăgubire, transformând procesul de daune într-un mod conversațional, uzual și facil, în funcție de disponibilitatea clientului, din mai multe zile, în cateva minute.
“Am lansat asistentul digital ANA acum aproape un an, cu toată încrederea în faptul că va deveni un prieten bun pentru cât mai mulți dintre clienții UNIQA. Rata de adopție de aproape 70% pentru daunele aferente polițelor CASCO și pentru asigurările de locuință ne arată că așteptările noastre au fost validate. ANA este un serviciu unic în piața de asigurări din România și aduce valoare în viața clienților noștri prin simplitate și accesibilitate, cu atât mai mult în actualul context, în care distanțarea socială este atât de importantă pentru a rămâne în siguranță.
De când s-a alăturat echipei UNIQA, ANA a continuat să își îmbunătățească cunoștintele, astfel încât funcționalitățile sale permit acum notificarea oricărei daune pentru asigurările generale. Vom dezvolta mai departe acest serviciu digital, iar ANA va învata tot mai multe lucruri pentru a le fi de ajutor clienților UNIQA în cât mai multe împrejurări”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurări.
Pentru a facilita interacțiunea clienților cu UNIQAîin condiții de siguranță, echipa din Contact Center este disponibilă pentru a le prelua solicitările telefonic, la numarul 0374 400 400, cu program non-stop, precum și la adresa de e-mail info@uniqa.ro.
Totodată, clienții au la dispoziție adresa info@uniqa.ro pentru direcționarea în format electronic / scanat a corespondenței transmisă, în mod uzual, în format tiparit.
În ceea ce privește plata primelor pentru polițele de asigurare, clienții pot accesa canale digitale, care le oferă modalități multiple pentru a rezolva aceastș operațiune de la distanță, rapid și eficient: plata online direct în cadrul paginii UNIQA, la adresa https://www.uniqa.ro/plata-polite-asigurare și prin transfer bancar online, utilizând aplicațiile de Internet Banking sau Mobile Banking.
UNIQA se bucură de aprecierea clienților, continuând să își consolideze poziția în rândul companiilor de asigurări cu cele mai puține reclamații
În ceea ce privește situația reclamațiilor, potrivit celor mai recente date publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continuă să se numere printre companiile de asigurări din România față de care clienții își exprimă cele mai puține nemulțumiri. Astfel, în primul trimestru al anului 2020, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 63 de reclamații, în ușoară creștere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.
Cu o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiind de peste 200 de ani de experiență la nivelul unui Grup internațional cu o prezență tot mai puternică la nivel european, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață continuă să aducă valoare în viața clienților, concentrându-și eforturile în trei direcții principale: dezvoltarea de produse și servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor și optimizarea costurilor prin digitalizare, precum și investiția în calitatea echipei de profesioniști.