UNIQA Asigurari a raportat in 2018 o crestere de 11% a vanzarilor de asigurari non-auto, comparativ cu anul anterior, inregistrand prime brute subscrise pe acest segment in valoare de 26,4 milioane de euro. Compania a incheiat anul 2018 cu profit tehnic net, situatia profitului si pierderilor fiind insa impactata de amenda aplicata de catre Consiliul Concurentei. UNIQA a contestat decizia, insa a inclus intregul cost sub forma de provizioane in bilantul pentru anul 2018.
UNIQA Asigurari de viata a raportat in 2018 o crestere de 37% a vanzarilor de asigurari de viata, comparativ cu anul anterior, inregistrand prime brute subscrise pe acest segment in valoare de 16,7 milioane de euro.
UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat implementarea strategiei de reducere a expunerii in zona asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto. Astfel, compania a fost afectata marginal de pierderile inregistrate pe acest segment in 2018 la nivelul pietei asigurarilor. In 2018, UNIQA a crescut pe liniile profitabile de activitate, principalii contributori fiind asigurarile non-auto si asigurarile de viata, evolutie ce sustine strategia de dezvoltare durabila a celor doua companii.
In total, cele doua companii au incheiat anul 2018 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 92,7 milioane de euro, generate de cresterea portofoliului pe segmentele de asigurari profitabile, in timp ce segmentul asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto a inregistrat o scadere de 58%, comparativ cu anul anterior.
“Am incheiat anul 2018 cu rezultate notabile pe segmentele ce genereaza crestere durabila, respectiv asigurari de viata si non-motor. Am continuat sa ne concentram eforturile pentru a ne dezvolta portofoliul pe segmentele profitabile, reducand, in acelasi timp, semnificativ expunerea pe segmentul asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto. Desi am obtinut un profit operational solid, acesta nu se reflecta in rezultatele financiare ale companiei din cauza amenzii de 2,9 milioane de euro aplicata de catre Consiliul Concurentei la finalul anului trecut. Aceasta decizie va fi contestata de catre UNIQA Asigurari, iar avocatii companiei vor face mai departe, toate demersurile de clarificare necesare in acest sens. Pasim in 2019, anul in care UNIQA marcheaza cea de-a zecea aniversare a existentei sale in piata asigurarilor din Romania. UNIQA Insurance Group se bucura de reputatia unui asigurator cu traditie, inceputurile sale datand din anul 1811, cand a luat fiinta prima companie din grup. De atunci, UNIQA s-a dezvoltat in Austria, devenind unul dintre cei mai importanti jucatori din piata de asigurari si a continuat sa se extinda in zona de Sud-Est a Europei. Bazandu-ne pe expertiza si experienta bogate de la nivel local si international, avem increderea ca vom continua in directia cresterii profitabile”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.
In ceea ce priveste costurile administrative, cele doua companii UNIQA au continuat procesul de optimizare, inregistrand, in 2018, un nivel in scadere cu 14,9% in fata de anul anterior.
“In 2018, eforturile noastre s-au concentrat in zona de eficientizare a proceselor prin dezvoltarea de solutii digitale. Pe parcursul fiecarui trimestru, acestea s-au reflectat in reducerea nivelului costurilor, prioritate strategica in baza careia vom continua sa consolidam rezultatele celor doua companii UNIQA si in 2019”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.
Clienti multumiti de calitatea produselor si serviciilor UNIQA
In 2018, numarul total de petitii inregistrate de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata a fost de 232, in scadere cu 12% fata de anul anterior, companiile continuand sa se numere printre cele mai putin reclamate companii de asigurari din Romania. Conform ultimului raport publicat de Autoritatea de Supraveghere Financiara pentru primul semestru din 2018, UNIQA ocupa cea mai buna pozitie in statistica reclamatiilor, mentinandu-si reputatia de compania de asigurari cu cel mai mic numar de petitii formulate de catre clienti.
“Faptul ca am incheiat ultimul trimestru din 2018 cu un numar de petitii semnficativ mai mic, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, ne da increderea ca eforturile noastre de a fi aproape de nevoile si asteptarile clientilor prin optimizarea proceselor, produselor si serviciilor ne pozitioneaza drept un brand apreciat pentru standardele de calitate la care isi desfasoara activitatea. Vom continua, si in 2019, sa investim in consolidarea reputatiei UNIQA de brand “customer centric”. Pastram aceeasi receptivitate fata de aspectele pe care clientii nostri le puncteaza prin intermediul reclamatiilor si le privim ca oportunitati de a fi mai buni, mai performanti, mai relevanti in relatia cu acestia”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurari.
In 2019, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata vor continua implementarea strategiei asumate pentru crestere profitabila, mentinand asigurarile facultative drept principal contributor la atingerea obiectivelor de business ale celor doua companii. Aceasta strategie va fi sustinuta prin concentrarea eforturilor in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice si genereaza valoare pentru clienti, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare si investitia in dezvoltarea echipei. Toate acestea vor contribui la construirea unei experiente la cele mai inalte standarde de calitate pentru clientii UNIQA.
„Ramanem conectati la realitatea si asteptarile clientilor nostri, cu produse si servicii relevante, care aduc valoare in viata acestora, adresand nevoile lor reale de protectie prin asigurare. Continuam sa imbunatatim experienta clientilor nostri prin solutii digitale, prin care devenim mai eficienti si mai accesibili pentru acestia. Nu in ultimul rand, investim in dezvoltarea echipei de profesionisti UNIQA, care raman cea mai importanta interfata in relatia companiei cu clientii sai ”, a adaugat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.