Ca urmare a derulării cu success a primului an de operațiuni din Italia, cu 72,9 milioane de euro finanțări de proiecte sociale aprobate, Social Impact Banking va fi lansat pe alte zece piețe în 2019. Implementarea va fi susținută și prin vânzarea colecțiilor de artă din Italia, Germania și Austria
Programul Social Impact Banking (SIB – Banking cu impact social) a UniCredit în Italia a aprobat o finanțare de proiecte sociale în valoare de 72,9 milioane de euro până în prezent, incluzând 31 împrumuturi în valoare de 32,6 milioane de euro și 2.050 microcredite în valoare de 40,3 milioane de euro. Un total de 47,8 miloane au fost deja alocate. Mai multe detalii despre cele mai importante realizări, mai jos.
UniCredit extinde platforma gradual pe alte piețe ale grupului în 2019, inclusiv: România, Germania, Austria, Serbia, Croația, Ungaria, Bulgaria, Turcia, Cehia, Slovacia și Bosnia și Herțegovina. Modelul SIB de a genera impact social pozitiv va fi adaptat fiecărei piețe, conform nevoilor locale. Această extindere a SIB în 2019 este în acord cu obiectivele inițiale ale programului și cu angajamentul puternic al UniCredit de a sprijini dezvoltarea comunităților în care operează. Implementarea va fi finanțată și prin vânzarea colecțiilor de artă locale ale UniCredit din Italia, Germania și Austria, printr-o tranzacție inițială de aproximativ 50 milioane de euro. Unele lucrări de artă vor fi donate către muzee locale. Veniturile vor fi investite cu precădere către inițiativele SIB. Restul câștigurilor vor fi alocate altor proiecte relevante, inclusiv pentru susținerea tinerilor artiști la nivel local.
Jean Pierre Mustier, CEO UniCredit, declară: „În cadrul UniCredit suntem mândri că toate acțiunile noastre sunt ghidate de un simț etic puternic, bazat pe valori clare. Una dintre acestea este susținerea comunităților locale în care banca activează. SIB a atins rezultate importante până acum în Italia și îl extindem acum către alte piețe cu același scop de a de a privi dincolo de profitul investițiilor noastre, pentru a atinge un impact real în societate. Vom pune în vânzare, progresiv, colecțiile noastre de artă pentru a sprijini programul, oferind totodată o parte dintre piesele de artă către muzee, dar și investind în tineri artiști locali.”
Social Impact Banking reprezintă angajamentul UniCredit de a construi o societate mai echitabilă și mai inclusivă. Scopul acesteia este de a identifica, finanța și promova oameni și afaceri care au un impact social pozitiv. Această abordare urmărește să genereze atât beneficii economice, cât și beneficii mai largi la nivel de societate. Pe lângă furnizarea de credite proiectelor și organizațiilor care sunt în general excluse din accesarea unor produse și servicii bancare, SIB oferă grupului UniCredit ocazia de a împărtăși expertiza financiară și de afaceri prin programe educaționale dedicate micro-antreprenorilor, afacerilor sociale, grupurilor vulnerabile sau dezavantajate, inclusiv tinerilor, bătrânilor și altor categorii aflate în situații de risc de excluziune socială. Implicarea angajaților UniCredit este o componentă importantă în realizarea acțiunilor din cadrul SIB, care sprijină construirea unor rețele valoroase în comunitățile în care banca operează. Acestea aduc oamenii împreună pentru a împărtăși experiențe pozitive și pentru a crește notorietatea proiectelor relevante, cu scopul de a crește potențialul impact al acestora. SIB va implica și monitorizarea și măsurarea rezultatelor, care este esențială pentru a asigura o creștere sustenabilă atât a proiectelor sponsorizate, cât și a randamentului investițiilor făcute de bancă. Obiectivul este de a măsura nu doar impactul direct, ci și efectele pozitive indirecte ale proiectelor susținute pentru bunăstarea socială și economică a comunităților în care UniCredit este prezentă.
O scurtă prezentare a rezultatelor SIB în Italia, pe parcursul anului 2018:
• 72,9 milioane de euro finanțări de proiecte sociale aprobate, din care 47.8 milioane au fost alocate
• Acestea includ aprobarea a 31 de finanțări de proiecte sociale în valoare de 32,6 milioane de euro și 2.050 microcredite în valoare de 40.3 milioane de euro
• 86 de parteneri
• 15.800 de studenți implicați în programe de educație financiară pe parcursul anului academic 2017-2018 și 14.900 de studenți implicați în anul 2018-2019, din care peste 9.500 de studenți noi, acoperind un număr total de 25.300 de participanți unici până în prezent
• 1.245.000 de ore de training certificate care au fost susținute, din care 840.000 dedicate învățării bazate pe proiect
• 76% dintre studenți afirmă că au fost satisfăcuți și foarte satisfăcuți de programele la care au participat și 85% dintre ei au considerat conținutul util sau foarte util
• 370 de tutori UniCredit au fost implicați în predarea cursurilor